Firma Mitsubishi Motors zajęła trzecią lokatę w rankingu producentów samochodów
Tegoroczna, jedenasta edycja raportu poziomu zadowolenia klientów branży motoryzacyjnej została stworzona w oparciu o 14 296 kwestionariuszy internetowych, zebranych od niemieckich klientów i dotyczących 31 marek. Średni wiek ocenianych pojazdów wynosił dwa lata, a badanie opinii prowadzono od stycznia do lutego 2012 roku.
Warto przypomnieć, że badanie to opiera się na opiniach właścicieli o swych pojazdach oraz dilerach danych marek, a kwestionariusz dotyczy 67 atrybutów pogrupowanych w cztery kategorie określające stopień zadowolenia. Są to (w kolejności od najważniejszej kategorii):
- ogólna atrakcyjność pojazdu (27%), która obejmuje osiągi, stylistykę, wygodę oraz opcje wyposażenia
- koszty użytkowania (25%), uwzględniające zużycie paliwa, opłaty ubezpieczeniowe oraz koszty obsługi serwisowej/napraw
- jakość i niezawodność pojazdu (24%)
- stopień zadowolenia z poziomu usług oferowanych przez dilera marki (23%).
Japońska niezawodność
Zważywszy, iż średni stopień zadowolenia posiadaczy pojazdów w Niemczech utrzymywał się w 2012 roku na poziomie 782 punktów, wynik firmy Mitsubishi Motors o wartości 799 punktów oraz trzecia pozycja w rankingu producentów potwierdza reputację produktów tej marki jako niezawodnych, bezpiecznych i przewidywalnych w użytkowaniu.
Wysoka jakość wykonania
Jednym z największych odkryć przeprowadzonego w 2012 roku badania jest rozbieżność między oczekiwaniami klientów a rzeczywistym doświadczeniem związanym z posiadaniem pojazdu wśród osób, które kupując nowy samochód w Niemczech mogły skorzystać z rządowego programu dopłat i złomowania starych pojazdów.
Cytaty z raport instytutu J.D. Power and Associates oraz AUTO TEST: Wyniki badania pokazują, iż poziom zadowolenia klientów, którzy kupili nowy samochód średnio dwa lata wstecz poprzez program dopłat i złomowania starych pojazdów, jest o 30 punktów indeksowych niższy od stopnia satysfakcji nabywców, którzy nie skorzystali z rządowego programu.
Nabywcy, z których wielu posiadało wcześniej samochód używany, miało wysokie oczekiwania dotyczące nowego pojazdu, spodziewając się bezproblemowego użytkowania oraz wzorcowej obsługi serwisowej. Klienci ci wykazywali również wysoką wrażliwość na cenę, a tacy nabywcy należą do najbardziej krytycznych grup konsumenckich.
Skoro program złomowania starych pojazdów w największym stopniu zwiększył wolumen sprzedaży w segmentach A i B, drugie miejsce modelu Colt w ranking pojazdów w segmencie małych samochodów potwierdza wysoką jakość i niezawodność pełnej oferty modelowej marki Mitsubishi, nie wyłączając tańszych modeli.
Ponadto pochwała należy się również niemieckiej sieci dilerskiej firmy Mitsubishi Motors Deutschland, która dzięki rzetelnej obsłudze i wysokiej jakości usług spełniła surowe wymagania (niemieckich) klientów, a w szczególności niezwykle wysokie oczekiwania tych nabywców, którzy po raz pierwszy zdecydowali się na zakup nowego pojazdu.