Fiaty 500 i Punto wysoko sklasyfikowane w rankingu niezawodności GTU
Dwa modele Fiata otrzymały rekomendację niemieckiego stowarzyszenia w najnowszym raporcie niezawodności GTÜ. To już kolejny niezależny ranking potwierdzający wysoką jakość samochodów oferowanych przez włoską markę.
Jak wynika z opublikowanego właśnie zestawienia przygotowanego przez specjalistów z niemieckiego Stowarzyszenia Nadzoru Technicznego (GTÜ) produkowany w tyskiej fabryce Fiat Auto Poland - Fiat 500 kolejny rok z rzędu plasuje się w ścisłej czołówce rankingu niezawodności w kategorii samochodów małych i miejskich w wieku od 1 roku do 3 lat. Przypominamy, że w zeszłorocznym raporcie GTÜ dotyczącym jakości - Fiat 500 zajął pierwsze miejsce.
W najnowszym rankingu GTÜ, Fiat 500 zajmuje doskonałą trzecią lokatę - Fiat Punto/Grande Punto z kolei znalazł się w pierwszej dziesiątce na ponad trzydzieści aut. Co ciekawe, w całym zestawieniu, to właśnie Fiat ma najwyżej sklasyfikowaną reprezentację modeli docenionych za wysoką jakość i bezusterkowość.
To nie pierwszy sukces Fiata w rankingach niezależnych instytutów badających bezawaryjność pojazdów. Przypominamy, że wg niemieckiego Automobilklubu ADAC w rankingu niezawodności samochodów segmentu A i B za rok 2010, Fiat 500 zajął drugie miejsce, a Fiat Panda czwarte.
Poniżej prezentujemy fragment najnowszego rankingu niezawodności GTÜ dla pojazdów segmentu małych i miejskich w wieku 1- 3 lat:
1. Hyundai i10 - 4,5
2. Toyota Yaris - 7,2
3. Fiat 500 - 7,9
4. Mazda 2 - 8,5
5. Ford Fiesta/Fusion - 9,0
6. Opel Corsa - 9,8
7. Skoda Fabia - 9,8
8. Honda Jazz - 10,1
9. Citroen C2/C3 - 10,9
10. Fiat Punto/Grande Punto - 12,5
11. Peugeot 206/207 - 13,9
12. Renault Modus - 14,4
13. Suzuki Swift - 14,4
14. Opel Agila - 14,9
15. Toyota Aygo/Citroen C1/Peugeot 107 - 15,3
16. Kia Picanto - 15,3
17. Ford Ka - 15,6
18. Hyundai Atos - 15,8
19. Mini/Cabrio/Clubman - 15,8
20. Seat Ibiza - 16,2
21. Renault Twingo - 16,4
22. Smart ForTwo - 16,9
23. Volkswagen Polo - 17,0
24. Renault Clio - 17,7
25. Chevrolet Aveo - 18,0 (...)
Metodologia - eksperci GTÜ przebadali 215 modeli z siedmiu klas - łącznie przez ich ręce przeszło aż 5 milionów samochodów. W raporcie auta również zostały podzielone na siedem klas. Dodatkowo w każdym segmencie wprowadzono sortowanie pod względem wieku - po pięć grup. Liczby podane przy każdym modelu, to ilość poważnych usterek w przeliczeniu na 100 egzemplarzy danego modelu. Jeśli w jednym aucie przydarzy się wiele awarii, wówczas wynik ten może przekroczyć wartość 100. Nowy raport GTÜ na temat samochodów używanych może posłużyć jako ułatwienie prawidłowego wyboru i trafnej decyzji zakupu.