Fiat na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Paryżu
Fiat bierze udział w Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Paryżu 2012, prezentując się w sposób wyraźny, podkreślając swą markę na tle światowego rynku samochodowego. Słowem, jest to marka globalna, dająca proste rozwiązania na złożone potrzeby klientów, takie jak: swoboda w poruszaniu się, przestrzeń, elastyczność i przyjemność w czasie jazdy, przystępność cenowa, jak również ekonomiczność w codziennym użytkowaniu oraz eksploatacji samochodu. Fiat wychodzi też naprzeciw oczekiwaniom klientów zainteresowanych tematyką ochrony środowiska, osób wrażliwych społecznie, dla których stara się znaleźć innowacyjne rozwiązania, mające na celu ograniczenie poziomu emisji zanieczyszczeń i CO2.
Wymagania stawiane Fiatowi występują w odległych od siebie kontekstach geograficznych i kulturowych. Pokazuje to sukces Fiata 500 w Ameryce Północnej, gdzie sprzedaż wzrosła o 158% i już w ciągu 6 miesięcy 2012 roku przewyższyła sumę zamówień zrealizowanych w roku 2011. Należy również podkreślić bardzo dobre przyjęcie wersji Abarth i Gucci oraz duże oczekiwania wobec modelu 500 Turbo zaprezentowanego w zeszłym miesiącu.
Od Stanów Zjednoczonych aż do Brazylii, gdzie marka Fiat przeżywa swój najlepszy rok w historii, w sierpniu zostało sprzedanych ponad 100.000 samochodów, zarówno osobowych jak i dostawczych. Świetne perspektywy otwierają się także w Chinach, zajmujących przodującą pozycje na światowym rynku. Tam, w tym samym czasie został zaprezentowany Fiat Viaggio, produkt stworzony i zaprojektowany specjalnie dla rynku chińskiego i produkowany w Changsha.
Skonsolidowane sukcesy oraz wyznaczone do osiągnięcia cele motywują grupę Fiata do tego, aby z taką samą determinacją zmierzyć się z trudnym okresem jaki przeżywa Europa, bazując na wartościach takich jak: zrównoważona mobilność i dostępność, które od zawsze stanowią kod DNA tej marki. W sytuacji, gdy na Starym Kontynencie zmniejsza się skłonność do dokonywania zakupów, marka zadecydowała o zwiększeniu swej oferty. Sposobem na usatysfakcjonowanie klienta stało się wylansowanie w ciągu 12 miesięcy dwóch całkowicie nowych modeli - Panda i 500L - zrealizowanych w dwóch kompletnie odnowionych fabrykach europejskich: w Pomigliano d'Arco (Włochy) i w Kragujevac (Serbia).
Zaprezentowany w Paryżu pawilon wystawowy, w którym dominują żywe kolory oraz formy, jak również mieszanka nowości technologicznych, stanowi idealne miejsce do dokładniejszego zapoznania się z najważniejszymi premierami światowymi, jak i z modelami już ugruntowanymi na rynku i znajdującymi się w szerokiej gamie Fiata. Wszystko to pod hasłem technologia i włoski design. Znany z kreatywności Fiat zdolny jest połączyć te cechy w sposób zabawny i oryginalny, tworząc samochody piękne dla oczu, przyjemne w prowadzeniu i posiadające dużo miejsca, aby móc je dzielić z innymi.
Pierwszoplanowym bohaterem ekspozycji Fiata jest rodzina modelu Panda. W Paryżu prezentuje trzy światowe premiery - wersję 4x4, Trekking i Natural Power, które ugruntowują pozycję lidera w segmencie A na terenie Europy. W ten sposób powstaje uniwersalna i kompletna gama w tej kategorii: 6 silników, 3 typy napędu, 3 skrzynie biegów, 5 wersji wyposażenia, 12 kolorów i 13 rodzajów wyposażenia wnętrza, czyli ponad 850 możliwych kombinacji.