Ferrari 458 Italia GT2 dla Broniszewskiego
Za zgodą firmy Ferrari jako pierwsi, właśnie dzisiaj, we wtorek 7 grudnia 2010 publikujemy zdjęcia nowego Ferrari 458 Italia przygotowanego w klasie GT2. Już w roku 2011 zastąpi on na torach wyścigowych dotychczasową broń firmy spod znaku skaczącego konia – model 430, produkowany od ponad 5 lat.
Dla polskich kibiców mamy wspaniałą informację – pierwszy egzemplarz produkcyjny noszący numer 28.2 trafi do zespołu Kessel Racing, a w przyszłym roku jeździć nim będą Michał Broniszewski i Philipp Peter. Jest to dowód wielkiego uznania dla postępów, klasy i wyników polsko-austriackiej pary.
W miniony piątek, 3 grudnia podczas spotkania z dziennikarzami w warszawskiej restauracji Boathouse Michał Broniszewski ujawnił swoje plany na przyszły rok. Sezon rozpocznie się dla warszawskiego kierowcy bardzo wcześnie, startem w 24-godzinnym wyścigu na torze w Dubaju w dniach 14 – 15 stycznia, a jego partnerami w załodze będą znakomici włoscy kierowcy Marco Cioci i Piergiuseppe Perazzini.
Polak pojedzie samochodem Ferrari 430 włoskiego zespołu AF Corse i będzie to zapewne pożegnanie kierowcy z tym modelem. Dalsze plany obejmują starty w parze z Philippem Peterem w serii International GT Open, już nowym samochodem. Jeżeli uda się pozyskać dodatkowych sponsorów, możliwe są także starty w serii Le Mans, a być może także w legendarnym wyścigu 24 h Le Mans. W ciągu dosłownie kilku dni powinna wyjaśnić się kwestia startów w zimowej serii Le Mans.
Michał Broniszewski jest podekscytowany perspektywą ścigania się nowym samochodem. „Oglądałem samochód kilka dni temu podczas nieoficjalnego pokazu w fabryce. To po prostu kosmos! Samochód zupełnie nowej generacji, wygląda jak z innej planety. Nie ma nic wspólnego z poprzednim modelem. Inżynierowie położyli ogromny nacisk na aerodynamikę, co zresztą widać na pierwszy rzut oka. Nie mogę jeszcze zdradzić wszystkich szczegółów technicznych, ale samochód jest wyposażony we wszystkie dostępne nowości technologiczne, niektóre przeniesione żywcem z F1.
Moc silnika będzie wynosić około 520 KM, a inżynierom udało się uzyskać zbliżony do ideału, niemal płaski przebieg momentu obrotowego. Samochód otrzyma zupełnie nową skrzynię biegów, sterowaną manetkami przy kierownicy.
Według inżynierów firmy Michelotto – partnera Ferrari przygotowującego samochody wyścigowe, samochód ma być wyraźnie szybszy od poprzednika i powinien zapewnić przewagę nad konkurencją.
Kiedy zobaczymy samochód po raz pierwszy na torze? „Pierwsze testy odbędziemy wiosną przyszłego roku – mówi Michał Broniszewski. Samochód powinniśmy dostać od producenta pod koniec lutego 2011, a zaraz potem czeka nas mnóstwo pracy. Cały zespół musi poznać wszystkie jego sekrety.”
Czy polscy kibice będą mieli szansę obejrzeć wyścigowe Ferrari 458 Italia?
„Na torze zapewne nie – mówi kierowca, ale zrobimy wszystko, aby zorganizować pokaz nowego Ferrari dla polskich kibiców wiosną przyszłego roku. Ogromnie chcielibyśmy zaprezentować nowy samochód polskiej publiczności. Chyba nie muszę dodawać, że z nowym samochodem wiążemy wielkie nadzieje na najbliższą przyszłość. Dzięki niemu zainteresowanie naszymi startami w Polsce powinno być jeszcze większe. Chcielibyśmy także, aby nowy samochód zainteresował potencjalnych sponsorów” – zakończył Michał Broniszewski.
Kalendarz serii International GT Open 2011*
• 29 kwietnia – 1 maja: Imola (Włochy)
• 13 – 15 maja: Magny-Cours (Francja)
• 24 – 26 czerwca: Spa (Belgia)
• 1 – 3 lipca: Nürburgring (Niemcy)
• 22 – 24 lipca: Brands Hatch (Wielka Brytania)
• 26 – 28 sierpnia: Red Bull Ring (Austria)
• 30 września – 2 października: Monza (Włochy)
• 28 – 30 października: Barcelona (Hiszpania)
*Uwaga: kalendarz może ulec mianie