EuroNCAP przyznaje Renault Espace najwyższą notę w historii motoryzacji
Niezależna organizacja Euro Ncap przyznała maksymalną ocenę 5 gwiazdek modelowi Espace IV. Wcześniej ocenę taką uzyskały: Laguna II (2001), Megane II (2002) i Vel Satis (2002). Espace IV uzyskał 35.11/ 37 możliwych punktów, co jest najlepszym wynikiem wśród wszystkich, kiedykolwiek testowanych przez tę instytucję samochodów.
<strong>Niezależna organizacja Euro Ncap przyznała maksymalną ocenę 5 gwiazdek modelowi Espace IV. Wcześniej ocenę taką uzyskały: Laguna II (2001), Megane II (2002) i Vel Satis (2002). Espace IV uzyskał 35.11/ 37 możliwych punktów, co jest najlepszym wynikiem wśród wszystkich, kiedykolwiek testowanych przez tę instytucję samochodów. W ten sposób Espace IV okazuje się być najbezpieczniejszym pojazdem jednobryłowym na rynku.
</strong>
Dzięki otrzymaniu 34.11 / 37 punktów, Laguna II odzyskała pozycję « najbezpieczniejszego samochodu w swojej klasie », jakie zajmowała do maja 2003, dzięki uwzględnieniu sygnału dźwiękowego przypominającego o zapięciu pasów, w który model ten jest wyposażony od lipca 2001.
Twingo, które świętuje dziesięciolecie swego istnienia, uzyskało wynik 3 gwiazdek z ilością 23.13 punktów.
Kolejny samochód naszej marki zdobył w crash-testach Euro Ncap maksymalną notę 5 gwiazdek, składając świadectwo know-how Renault oraz doskonałego poziomu bezpieczeństwa gamy.
Co roku podczas różnych serii testów zderzeniowych Euro Ncap obejmujących pojazdy wielu marek kolejne samochody Renault osiągają próg 5 gwiazdek uzyskując coraz wyższe wyniki :
-2001 : Laguna II – pierwszy samochód, który uzyskał maksymalną ocenę 5 gwiazdek w crash-testach Euro Ncap
-2002 : Megane II – pierwszy samochód w segmencie C, który uzyskał 5 gwiazdek Euro Ncap.
-2003 : Espace IV uzyskuje ocenę 5 gwiazdek przekraczając po raz pierwszy w historii Euro Ncap próg 35 punktów.
Espace IV – najbezpieczniejszy samochód w swojej klasie, najlepsza kiedykolwiek uzyskana w crash-teście łączna ocena
Po zakończeniu dwunastej serii testów zderzeniowych, Euro Ncap przyznało modelowi Espace IV maksymalną notę 5 gwiazdek. Samochód ten wykazał się niezwykłymi wynikami, a w szczególności wytrzymałością w różnych crash-testach. Uzyskując 15.11 / 16 punktów w zderzeniu czołowym, 18/18 punktów w zderzeniu bocznym i 2 dodatkowe punkty dzięki sygnałowi dźwiękowemu przypominającemu o zapięciu pasa, Espace IV po raz pierwszy w historii Euro Ncap przekroczył próg 35 punktów, uzyskując łączną ocenę 35.11 / 37 punktów. Espace IV okazał się najbezpieczniejszym samochodem w kategorii pojazdów jednobryłowych oraz najbezpieczniejszym samochodem we wszystkich segmentach rynku. Nawet bez uwzględnienia 2 punktów związanych z sygnałem przypominającem o zapięciu pasa, Espace IV uzyskał wraz z Laguną II najlepszy kiedykolwiek osiągnięty wyniki w crash-teście.
Doskonały poziom bezpieczeństwa Espace’a IV wynika z jego konstrukcji wykonanej ze stali o bardzo wysokim współczynniku sprężystości, ale przede wszystkim ze skuteczności działania trzeciej generacji Systemu Renault Protection, w który wyposażone są wszystkie modele od Laguny II w styczniu 2001. Obecnie oferowany System Renault Protection obejmuje między innymi poduszki, których pojemność samoczynnie dostosowuje się do siły zderzenia i podwójne napinacze pasów na miejscach przednich ograniczające ryzyko tzw. nurkowania oraz poprawiające ochronę dolnych kończyn, udowodnił już swoją skuteczność, o czym świadczą wyniki badań nad wypadkami. Analiza rzeczywistych wypadków z udziałem najnowszych modeli Renault wykazała bowiem całkowite wyeliminowanie ryzyka nurkowania, które jest przyczyną poważnych obrażeń jamy brzusznej.
Laguna II – najbezpieczniejszy samochód w swoim segmencie
W klasyfikacji najbezpieczniejszych samochodów na rynku drugą najlepszą w kolejności ocenę po Espace’ie IV uzyskała Laguna II. Po przetestowaniu skuteczności działania sygnału dźwiękowego przypominającego o zapięciu pasa, w który model ten jest wyposażony od lipca 2001, Euro Ncap przyznał mu dodatkowy punkt. Dzięki wynikowi 34.11 /37 punktów, Laguna II odzyskała tytuł « najbezpieczniejszego samochodu w swoim segmencie (D) », który odebrała jej Toyota Avensis w maju 2003. Sygnał ostrzegawczy sygnalizujący nie zapięty pas wchodzi obecnie w wyposażenie seryjne wszystkich nowych modeli Renault. System ten ma duże znaczenie, jako że zwraca uwagę kierowców na konieczność zapięcia pasa – we Francji co roku można by uratować 1200 ofiar wypadków, gdyby wszyscy zapinali pasy.
Twingo – rzadko spotykane na tym poziomie gamy wyposażenie podnoszące bezpieczeństwo
Testy przeprowadzone przez Euro Ncap nie są zarezerwowane wyłącznie dla nowych modeli – instytucja ta przeprowadziła również ocenę poziomu bezpieczeństwa Twingo. Ten świętujący swoje dziesięciolecie mały samochód uzyskał wynik 23,13 punktów i 3 gwiazdki. Wprowadzone w 1993 roku Twingo skorzystało w kolejnych latach z innowacji wylansowanych przez Renault: czołowych poduszek bezpieczeństwa w 1995, ograniczników napięcia na przednich i tylnych miejscach w 1997, poduszek ze sterowanymi zaworami odpowietrzającymi w 1998 (System Renault Protection drugiej generacji). Należy również podkreślić, że pasażerowie siedzący z tyłu mają zapewniony rzadko spotykany w tym segmencie rynku poziom bezpieczeństwa (ograniczniki napięcia do 600 kg i napinacze, 3-punktowy system Isofix zapewniający optymalne zamocowanie fotelika dla dziecka przodem lub tyłem do kierunku jazdy). Również fotel pasażera siedzącego z przodu jest wyposażony w 3-punktowy system bezpieczeństwa i ręczny wyłącznik poduszki powietrznej.
Renault – producent samochodów mogący się poszczycić największą ilością gwiazdek Euro Ncap - stale składa dowody swego know-how, dzięki czemu jego gama jest najbezpieczniejsza na rynku.
Bezpieczeństwo : niemal pięćdziesięcioletnie tradycje Renault w tej dziedzinie.
Od niemal 50 lat bezpieczeństwo jest dla Renault strategicznym kierunkiem działania. Co roku Renault poświęca na ten cel budżet ok. 100 mln euro, a prace w tej dziedzinie prowadzi niemal 600 specjalistów posiadających ogromne doświadczenie. Korzystając z bogatych zasobów bazy danych dotyczących wypadków, którą dysponuje LAB (Laboratorium badań nad wypadkami, biomechaniką i zachowaniami ludzkimi) pozwalających na analizę rzeczywistych wypadków, Renault stale wprowadza innowacje i oferuje coraz bardziej udoskonalone systemy zapobiegające wypadkom, korygujące zachowanie samochodu lub chroniące użytkowników, w przypadku gdy wypadek jest nieunikniony.
Renault może się dziś poszczycić gamą posiadającą najwyższy poziom bezpieczeństwa biernego na rynku, co jest owocem wprowadzenia w życie zasady „Bezpieczeństwa dla wszystkich” (zapewnienie wszystkim użytkownikom, siedzącym z przodu i z tyłu, takiego samego poziomu bezpieczeństwa zarówno w małych jak i dużych samochodach). Dowodem tego są najnowsze wyniki testów niezależnej europejskiej instytucji Euro-Ncap, w których na dzień dzisiejszy cztery samochody Renault zdobyły 5 gwiazdek : Espace IV, Vel Satis, Laguna II i Megane II.
W dziedzinie bezpieczeństwa czynnego, poza pracami dotyczącymi podstawowych elementów z tym związanych (układu hamulcowego i zachowania na drodze), koncern Renault przyczynił się do rozwoju systemów wspomagających prowadzenie pojazdu w trudnych sytuacjach : ABS’u, a zwłaszcza systemu wspomagania nagłego hamowania, przydatnego dla kierowców, którzy nie potrafią w pełni wykorzystać mocy hamowania swojego samochodu oraz systemu kontroli toru jazdy ESP, który pozwala kierowcy na zachowanie kontroli nad pojazdem w przypadku utraty przyczepności, podczas nagłego manewru w celu ominięcia przeszkody, niekontrolowanego skrętu kierownicą czy też pod lub nadsterowności.
Renault wprowadza również wyposażenie przyczyniające się do podniesienia poziomu świadomości kierowców : sygnał dźwiękowy oraz kontrolkę sygnalizującą nie zapięty pas, kontrolkę ESP zapalającą się podczas zadziałania systemu przy pokonywaniu zakrętu, aby zwrócić uwagę kierowcy na to, iż nieprawidłowo ocenił prędkość pojazdu. Również programowany ogranicznik prędkości wprowadzony w Lagunie II w 2001 roku jest obecnie oferowany seryjnie lub w opcji w niemal całej gamie Renault – kierowca może sam zaprogramować prędkość, której nie chce przekraczać. W przypadku próby przekroczenia tej prędkości pedał gazu jest dezaktywowany. W przypadku nagłej konieczności mocne naciśnięcie pedału poza punkt oporu znajdujący się pod koniec jego skoku pozwala na przekroczenie ustalonej prędkości. Po wykonaniu manewru ogranicznik ponownie zaczyna działać.
Działania edukacyjne
Wychodząc poza domenę bezpieczeństwa w samochodzie koncern Renault jest również zaangażowany w działania na rzecz bezpieczeństwa na drodze. Wziąwszy pod uwagę przerażający coroczny bilans (ponad 40 tys. śmiertelnych ofiar rocznie na drogach Europy) oraz fakt, że przyczyną niemal 80% wypadków jest błąd ludzki, koncern Renault rozpoczął realizację szeroko zakrojonych programów edukacyjnych dla dzieci i młodzieży, mających im uświadomić niebezpieczeństwa czyhające na drodze. Celem jest jak najwcześniejsze oddziaływanie na zachowania dzieci, aby wyrośli z nich odpowiedzialni kierowcy.
"Kierowca na szóstkę" pod taką nazwą Renault Polska rozpoczęło ogólnopolską akcję edukacyjną skierowaną do młodych kierowców. Akcja ma na celu promowanie bezpiecznej jazdy wśród najbardziej zagrożonej grupy początkujących kierowców w wieku 18-25 lat. Bezpieczna jazda samochodem – pod tym względem specjaliści od wypadków drogowych i transportu drogowego są jednomyślni – to przede wszystkim kwestia charakteru. Największe rezerwy bezpieczeństwa tkwią w zakresie zachowania kierowcy podczas jazdy.
Dzięki specjalnie uruchomionej sronie internetowej www.kierowcanaszostke.com.pl
każdy z nas może sprawdzić i określić jaki typ osobowości reprezentuje.
"Bezpieczeństwo dla wszystkich" to program o międzynarodowym zasięgu, w którym bierze udział 12 krajów. Grupą docelową są dzieci od 7 do 11 lat, ponieważ w wieku tym istnieje jeszcze możliwość kształtowania zachowań. Od momentu wydania w 2000 roku zestawu edukacyjnego „Droga i ja”, wysyłanego nieodpłatnie nauczycielom szkół podstawowych, program ten objął 200 tys. klas i niemal 5 mln uczniów.
W ramach programu "Bezpieczeństwo dla wszystkich" działa również strona internetowa (www.bezpieczenstwo.renault.pl) przeznaczona dla dzieci, rodziców i nauczycieli. Program obejmuje także międzynarodowy konkurs.
<strong>Źródło: Renault Polska</strong>