Ekspozycja stulecia wg Chevroleta w Genewie
Debiut trzech modeli, rekordowa sprzedaż na rynku europejskim oraz obchody stulecia istnienia to najważniejsze hasła ekspozycji Chevroleta na Salonie Samochodowym w Genewie w dniach 3-13 marca br.
Podobnie, jak na Salonie Samochodowym w Paryżu w ubiegłym roku, gości Chevroleta ponownie powita szeroka oferta nowych produktów oraz nowych i interesujących wiadomości, związanych z dalszym dynamicznym rozwojem marki w Europie.
Najważniejszymi wydarzeniami będą: światowa premiera modelu Cruze w wersji hatchback, jak również europejskie debiuty: ikony motoryzacji – Camaro w wersji kabriolet oraz eleganckiego Aveo w wersji sedan. Chevrolet Volt, samochód elektryczny o zwiększonym zasięgu, tym razem nie będzie wystawiany. Ten Północnoamerykański Samochód Roku będzie dostępny podczas krótkich jazd testowych organizowanych w ramach imprez Chevroleta w pawilonie zielonym (Pavillon Vert) zarówno podczas dni prasowych, jak i dni otwartych dla zwiedzających.
Chevrolet ogłosił niedawno osiągnięcie sprzedaży na poziomie 477.000 samochodów i rekordowego udziału w rynku rzędu 2,5 procent w Europie w 2010 roku, zaś w bieżącym roku spółka rozpoczyna program wydarzeń mających na celu zaznaczenie 100-lecia produkcji samochodów marki Chevrolet.
Salon Samochodowy w Genewie to doskonały dla Chevroleta moment na zaprezentowanie produkcyjnej wersji modelu Cruze hatchback, gdyż marka świętuje odniesione pod koniec 2010 roku zwycięstwo w kategorii kierowców i producentów w wyścigach World Touring Car Championship (WTCC). Linia dachu w stylu coupe i krótkie zwisy z przodu i z tyłu nadają nowemu Cruze’owi tego samego dynamicznego wyglądu, co cieszącej się powodzeniem czterodrzwiowej wersji sedan.
W Genewie odbędzie się również europejski debiut eleganckiego, nowego sedana Aveo. Charakterystyczna, zdecydowana maska pozostaje identyczna, jak w wersji hatchback, zaś wznosząca się linia progów Aveo sedana dodaje mu elegancji. Chevrolet zakłada, że sedan, dzięki dużej przestrzeni bagażowej, większej ilości miejsca w kabinie i dojrzalszemu designowi, w przeciwieństwie do hatchbacka, zainteresuje inny rodzaj klientów, w szczególności rodziny.
Bogata oferta silników obejmuje następujące jednostki benzynowe: 1.2l (w dwóch wersjach), 1.4l i 1.6l. Ponadto Aveo po raz pierwszy oferowany będzie z dwoma wersjami silnika wysokoprężnego o pojemności 1,3 litra z zastosowaną technologią Start/Stop. Latem tego roku w wersji sedan wejdzie do sprzedaży w całej Europie.
Camaro w wersji coupe i kabriolet wejdzie do sprzedaży w wybranych salonach Chevroleta we wrześniu. Nadwozie nowego Camaro pozostaje wierne oryginalnej koncepcji – nawiązuje do legendarnego dziedzictwa tego modelu, ale nie wywołuje skojarzeń retro. Silnik V8 o mocy 426 KM i pojemności 6,2 litra generuje moment obrotowy równy 569 Nm i zapewnia nowemu Camaro moc odpowiadającą jego wyglądowi.
W zaawansowanym podwoziu modelu Camaro wykorzystano układ elektronicznej stabilizacji toru jazdy oraz kontroli trakcji, zaś tryb „sportowy” pozwala na szybszą jazdę, np. na torach wyścigowych. Duże, wentylowane tarcze hamulcowe, uzupełnione o czterotłokowe aluminiowe zaciski Brembo, gwarantują pełną kontrolę. Liczne elementy bezpieczeństwa obejmują przednie i boczne poduszki i kurtyny powietrzne nad głową.
Zastosowany w Camaro kabriolet elektrycznie składany dach złożyć można w zaledwie 20 sekund, a zastosowano w nim tłumiącą hałas podsufitkę, tylną szybę i ogrzewanie szyby tylnej.
Zdobycie mistrzowskiego tytułu w wyścigach World Touring Car Championship (WTCC) nie było dla Chevroleta jedynym powodem do świętowania pod koniec ubiegłego roku. W 2010 roku Chevrolet zwiększył udział w europejskim rynku do historycznie najwyższego poziomu 2,5% przy całkowitej sprzedaży 477.194 pojazdów, co stanowi wzrost o 12 procent w stosunku do 2009 roku.
Te wspaniałe wiadomości świetnie wpisują się w obchody stulecia marki. Firma Chevrolet Motor Company założona została w listopadzie 1911 roku w miejscowości Flint w stanie Michigan. Akcentując tę historyczną okazję, firma planuje zrealizować ambitny program działań kulminacją, których będą obchody rocznicowe planowane na 3 listopada. W roku stulecia swojego istnienia Chevrolet wprowadzi ogółem do Europy siedem nowych modeli: Orlando, nową Captivę, nowe Aveo, Cruze’a w wersji hatchback, Corvette Grand Sport, Camaro w wersji kabriolet oraz Volta.
Ojczyzna Louisa Chevroleta, Szwajcaria, będzie europejskim pilotażowym rynkiem Volta, który w Stanach Zjednoczonych już cieszy się ogromną popularnością.