Dziennikarze tygodnika AUTO ŚWIAT i magazynu TOP GEAR triumfują w jubileuszowym, XX Grand Prix Fiat Auto Poland na Torze Kielce w Miedzianej Górze
W weekend 5-6.07.2013 r. na Torze Kielce w Miedzianej Górze spotkali się po raz dwudziesty dziennikarze prasy, radia, telewizji i internetu z całej Polski, by rywalizować na torze o miano najlepszych w jubileuszowym XX Grand Prix Fiat Auto Poland.
W tegorocznej edycji dziennikarze ścigali się na samochodach marki Alfa Romeo: MiTo 1,4 MultiAir o mocy 135 KM i Giulietta 2,0 Multijet o mocy 170 KM. Zarówno Alfy MiTo, jak i Alfy Giulietty, biorące udział w zmaganiach na torze wyposażone były w automatyczne, dwusprzęgłowe skrzynie biegów Alfa TCT oraz unikalny system Alfa D.N.A.
Dziennikarze walczyli o tytuły nieoficjalnych Mistrzów Polski, zarówno w klasyfikacji indywidualnej Pań i Panów, jak i w klasyfikacji drużynowej.
W dwudniowych zawodach, mimo 30-stopniowego upału, 67 dziennikarzy motoryzacyjnych z kraju, a także trójka dziennikarzy z Litwy, postanowiło wziąć udział w tej rywalizacji i pokazać, że mocną stroną tego zawodu jest nie tylko profesjonalne korzystanie z pióra, kamery, mikrofonu, czy komputera, ale także wysokie, praktyczne umiejętności kierowania samochodem i w ekstremalnie trudnych warunkach pokonać jak najszybciej trudną trasę na torze wyścigowym, wyznaczoną przez prezesa Automobilklubu Kieleckiego.
Najlepszym dziennikarzem w tej konkurencji okazał się pan Adam Mikuła z tygodnika Auto Świat, który najszybciej i najlepiej pokonał wszystkie próby, wyprzedzając pana Radosława Turka z magazynu Top Gear. Najlepszą wśród dziennikarek na torze okazała się pani Katarzyna Frendl z portalu internetowego Motocaina.PL, pokonując panią Annę Juśkiewicz z Polskiego Radia Katowice. W klasyfikacji drużynowej puchary Grand Prix FAP trafiły w ręce świetnie jeżdżących dziennikarzy magazynu Top Gear. Drugie miejsce zajęła reprezentacja tygodnika Auto Świat. Najlepszym debiutantem okazał się pan Radosław Turek z magazynu Top Gear.
Na podkreślenie zasługuje jakość i niezawodność samochodów, na których w tym roku startowali dziennikarze - Alfy MiTo i Giulietta bez problemów wytrzymały trudy dwudniowych wyścigów, pomimo że panował 30-stopniowy upał, a temperatura asfaltu na torze sięgała ponad 40 stopni.
Grand Prix Fiat Auto Poland, to nie tylko emocje na torze wyścigowym, ale także okazja do zaprezentowania dziennikarzom nowości, którymi Fiat Auto Poland wzbogaca aktualnie polski rynek samochodowy. „Gwiazdami" tegorocznej konferencji prasowej, w której uczestniczyło ponad 80 dziennikarzy, były dwie premiery prasowe, dwóch różnych samochodów, produkowanych przez Grupę Fiat-Chrysler na dwóch kontynentach: nowy Fiat 500L Trekking (Serbia) i nowy Jeep Grand Cherokee (USA).
M.in. na samochodach Fiat 500L Trekking w kategorii indywidulanej i drużynowej odbyła się specjalna próba, tzw. Stewarta. Tutaj najlepszymi umiejętnościami, gdzie preferowana była płynna jazda, umiejętne operowanie pedałem przyspieszenia - okazała się drużyna w składzie: pan Jarosław Bartkiewicz, pan Bartosz Broński z portalu Mojeauto.Pl, a w kategorii wiekowej „60+" zdecydowanie zwyciężył pan Marek Ponikowski z Dziennika Bałtyckiego.
Podczas konferencji prasowej, prezes Auto Klubu Dziennikarzy Polskich, pan Aleksander Żyzny przy okazji jubileuszowego XX Grand Prix gorąco dziękował wszystkim przyjaciołom z Fiat Auto Poland za długoletnią współpracę, z życzeniami, aby była ona jeszcze długo kontynuowana (pierwsze GP FAP odbyło się w 1993 roku!).