Dwadzieścia milionów silników z fabryki w Gyor - Audi
Od 18 lat Audi Hungaria to odnoszący sukcesy producent i dostawca zaawansowanych technologicznie silników. 8 kwietnia w fabryce w Györ została wyprodukowana dwudziestomilionowa jednostka napędowa - czterocylindrowy silnik wysokoprężny o pojemności 2.0 litrów i mocy 125kW (170 KM), który został zamontowany w białym Audi TT Coupe na linii produkcyjnej w Audi Hungaria. Sportowy samochód z jubileuszowym napędem trafił na rynek belgijski.
„20-to milionowy silnik jest symbolem 18 lat udanej pracy Audi Hungaria.
Prawie wszystkie jednostki montowane w modelach Audi pochodzą z Gyor” podkreśla Frank Dreves, Członek Zarządu Audi AG ds. produkcji. „Audi Hungaria ma dla nas szczególne znaczenie strategiczne. Firma odgrywa ważną rolę w naszej długoterminowej strategii rozwoju” wyjaśnia Dreves.
"Produkcja silników jest i pozostanie podstawą naszej działalności. To nasza gwarancja sukcesu, która opiera się na jakości silników, elastycznym zespole oraz stałym postępie technologicznym." dodaje Thomas Faustmann, dyrektor zarządzający Audi Hungaria.
Zakład w Gyor zatrudnia 3 950 osób bezpośrednio przy produkcji silników. Z taśmy produkcyjnej zjeżdża 270 wariantów jednostek napędowych: od cztero- do dwunastocylindrowych, o mocy od 55 kW ( 75KM) do 419 kW (570 KM). Jednostki te są montowane w ponad 40 modelach samochodów koncernu Volkswagen w 26 fabrykach na świecie.
"20 milionów silników to wyjątkowy rezultat osiągnięty dzięki naszym pracownikom. Chcemy rozszerzyć gamę produktów o kolejne, wysoko wydajne silniki i rozbudować istniejący segment produkcji, by tym samym zapewnić pracownikom długofalowe perspektywy", mówi Achim Heinfling, dyrektor zarządzający produkcją w Audi Hungaria.
Audi kontynuuje proces zmniejszania zużycia paliwa przez swoje jednostki napędowe. Firma oferuje 54 kombinacje silników i skrzyń biegów emitujące mniej niż 140 gramów CO2 na kilometr - więcej niż inni producenci segmentu Premium oraz 17 kombinacji emitujących mniej niż 120 gramów CO2 na kilometr.