Dwa Volkswageny prowadzą na półmetku cyklu WRC 2013
Wspierany przez Castrol EDGE zespół Volkswagena jest zdecydowanym liderem w klasyfikacji producentów po siedmiu z trzynastu rajdów WRC w tym sezonie, a jego kierowcy – Sebastien Ogier i Jari-Matti Latvala – zajmują dwa pierwsze miejsca wśród kierowców.
Sebastien Ogier idzie jak burza – wygrał aż czterokrotnie w siedmiu startach, a dwa razy zajął drugie miejsce. Jego partner z zespołu, Jari-Matti Latvala, po niezbyt udanym początku sezonu zanotował na swoim koncie wygraną w Rajdzie Grecji, dwa trzecie i jedno drugie miejsce. Francuski kierowca Volkswagena Polo R WRC ma na koncie 154 punkty, Fin – 90 i obaj pewnie zmierzają po tytuł mistrza i wicemistrza świata, a ich zespół – po triumf w klasyfikacji producentów. Dziś Volkswagen Motorsport ma na koncie 220 punktów, o niemal 50 więcej niż następny team.
„To niesamowite uczucie – znów stać na najwyższym stopniu podium. Po dwóch rajdach już prawie zapomniałem, jak to jest” – powiedział Sebastien Ogier na mecie Rajdu Włoch. „Zespół wykonał fantastyczną pracę, a samochód spisał się bez zarzutu. Dzięki zwycięstwu mamy komfortową sytuację, jeśli spojrzymy na klasyfikację sezonu” – zakończył kierowca Volkswagena z numerem 8.
Samochód, jakim dysponują Ogier i Latvala, to Volkswagen Polo R WRC. Ma on silnik o pojemności zaledwie 1,6 litra, ale – dzięki turbodoładowaniu – o imponującej mocy 315 KM. Samochód ma napęd na cztery koła i sekwencyjną, sześciostopniową skrzynię biegów. Polo R WRC przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,9 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi ok. 200 km/h. Dokładna jej wartość zależy od przełożeń w skrzyni biegów, dopasowuje się je do specyfiki konkretnego rajdu.
Współpraca inżynierów marek Volkswagen i Castrol nie zaczęła się w tym sezonie, obie firmy mają na koncie wiele sukcesów na trasach rajdowych i wyścigowych, w tym m.in. niedawne trzykrotne zwycięstwo w Rajdzie Dakar, w latach 2009-2011. VW i Castrol współpracują także w wyścigach – rozgrywanym na torach w Niemczech i Austrii Scirocco R Cup, Formule 3 i polskiej serii Volkswagen Castrol Cup (gości na obiektach w Polsce, Czechach, Austrii, na Słowacji i Węgrzech).