Duże zainteresowanie Lexusem CT 200h
Rok 2010 był pomyślny dla firmy Lexus, gdyż sprzedaż w Europie zwiększyła się o 13% w porównaniu do roku poprzedniego. Wzrost ten przewyższył oczekiwania, a złożyły się na to dwie kluczowe przyczyny:
Po pierwsze, poszerzanie rynków, takich jak np. Rosja, gdzie nasz udział w rynku wzrósł z ponad 7% do ponad 10% w 2010 r. Po drugie, wzrost sprzedaży modeli Lexusa z napędem w pełni hybrydowym o 7% w ciągu 2009 r. Sprzedaż pojazdów z napędem w pełni hybrydowym stanowi obecnie ponad 60% całkowitej sprzedaży Lexusa w Europie Zachodniej; sprzedaż modelu RX 450h stanowi ponad 70% całkowitej sprzedaży pojazdów serii RX, a modeli GS 450h i LS 600h ponad 50% całkowitej sprzedaży odpowiednio pojazdów serii GS i LS.
Model CT 200h, będąc czwartym w pełni hybrydowym pojazdem Lexusa w Europie, odegra ważną rolę w planach firmy dotyczących rozwoju sprzedaży. Konkurując z modelami czołówki europejskiego rynku aut luksusowych, nowy CT będzie „odpowiedzialny” za wzrost całkowitej sprzedaży Lexusa o ponad 60% (wartość przewidywana) w 2011 roku.
Całkowita liczba zapytań z rynku europejskiego dotycząca modelu CT 200h jest już obecnie o 40% większa niż oczekiwana, a wartości docelowe zostały znacznie przekroczone zwłaszcza w Wielkiej Brytanii, Holandii i Hiszpanii. Liczba zamówień złożonych przez klientów indywidualnych o 50% przekracza zakładane wartości docelowe, (i o ok. 70% wartość spodziewaną w Niemczech), podczas gdy liczba zamówień dokonanych przez klientów flotowych jest obecnie o ponad 40% większa od wartości spodziewanej.
CT 200h jest pierwszym 5-drzwiowym, kompaktowym autem Lexusa z napędem w pełni hybrydowym i jedynym pojazdem z takim napędem w segmencie aut kompaktowych klasy Premium. Stanowiąc nową odsłonę marki Lexus, model CT 200h oferuje po raz pierwszy wyjątkowe połączenie jakości wykonania i wyrafinowania technicznego, charakterystyczne dla produktów tej firmy, grupie młodszych klientów.
Z ceną konkurencyjną w ścisłej czołówce segmentu, CT 200h zapewnia klientom wiodący w klasie koszt bieżący eksploatacji i koszt posiadania; składa się na to wyjątkowe połączenie takich czynników, jak ulgi podatkowe w związku z niską emisją zanieczyszczeń, niezwykle małe zużycie paliwa, niskie koszty obsługi serwisowej, przeglądów okresowych i napraw oraz wysoka wartość rezydualna.