Do końca listopada Audi sprzedało więcej samochodów niż w całym roku ubiegłym
Audi nadal notuje dwucyfrowy przyrost sprzedaży. W listopadzie 2012, sprzedaż Audi na całym świecie zwiększyła się, w porównaniu do listopada roku ubiegłego, o 10,9 procent. Osiągnęła tym samym wielkość blisko 123,6 tys. egzemplarzy. Od stycznia tego roku, Audi sprzedało prawie 1 344 750 samochodów (+12,7%), pobijając w ten sposób, już w listopadzie, rekord z całego roku ubiegłego. W roku 2011, Audi sprzedało 1 302 659 aut. Poprzedni miesiąc, Audi – w warunkach bardzo niekorzystnej sytuacji na rynku europejskim – zamknęło z nieco gorszym wynikiem niż w przypadku dobrego pod względem sprzedaży listopada 2011 (-1,9%). Mimo to, w całym okresie od stycznia do listopada tego roku, sprzedaż Audi w Europie wzrosła o 3,5 procent. We wszystkich innych regionach świata, zwłaszcza w Chinach (+ 25,9%) i w USA (+ 24,4%), marka z czterema ringami w listopadzie kontynuowała wzrost.
„W Stanach Zjednoczonych mamy szczególnie wysoką dynamikę. Sprzedaż Audi rośnie tu szybciej niż cały rynek amerykański, przede wszystkim w prestiżowej klasie luksusowych limuzyn“ – komentuje Luca de Meo, szef marketingu i sprzedaży Audi. „W nadchodzącym roku znacznie poszerzymy paletę silników diesla, cieszących się w USA dużym zainteresowaniem. Do oferty włączymy silnik TDI clean diesel dla modeli A6, A7 i A8.“ Ponadto, od 2013 roku z silnikiem TDI dostępne będzie również bardzo popularne wśród amerykańskich klientów Audi Q5. Już od 2009 roku amerykańscy użytkownicy Audi A3 i Q7 mogą korzystać z zalet tego zaawansowanego technicznie silnika. Obecnie, mniej więcej co trzeci klient w USA nabywający Audi Q7, decyduje się na zakup egzemplarza wyposażonego w jednostkę TDI. W przypadku Audi A3, decyzję tę podejmuje nawet co drugi klient. Liczba zainteresowanych silnikiem TDI jest więc znacznie większa niż prognozowano przed wprowadzeniem go na rynek.
Łączna sprzedaż Audi of America, w okresie od stycznia do listopada tego roku, wzrosła o 18,6 procent i osiągnęła wielkość 124 469 samochodów. W przypadku luksusowych modeli Audi A6, A7 Sportback, Q7 i A8, łączny wzrost wynosi aż 42 procent. Do zwiększenia sprzedaży Audi w listopadzie, o 24,4 proc. (12 067 sprzedanych egzemplarzy), przyczynił się również wysoki popyt na modele A4 i A5 oraz na Audi Q5. Sukces jest tym większy, że nowa generacja tego SUV-a, w tym także wersja Audi Q5 hybrid quattro, na amerykańskim rynku pojawiła się dopiero w minionym miesiącu. Wysoką dynamikę działań handlowych Audi w Ameryce Północnej, potwierdziło w listopadzie również dalsze zwiększenie sprzedaży wszystkich modeli w Kanadzie (+29,6%, 1 630 sprzedanych aut) i w Meksyku (+30,1%, 976 egzemplarzy).
W Chinach, Audi sprzedając w listopadzie 37,6 tys. samochodów, zanotowało najlepszy jak dotąd wynik w tym kraju. Wzrost o 25,9 procent, w porównaniu z listopadem 2011 roku, osiągnięty został głównie za sprawą produkowanych tu modeli Q5 i A6 L. W trakcie minionych jedenastu miesięcy tego roku, sprzedaż Audi w Państwie Środka wzrosła o 30,7 procent, osiągając wielkość blisko 370 559 wprowadzonych na chiński rynek aut. Duże, dwucyfrowe wskaźniki wzrostu sprzedaży zanotowano też na wielu innych rynkach Azji Południo-Wschodniej: przykładowo w Japonii (+26,1%, 2 050 samochodów), Korei Południowej (+57,6%, 1 418 egzemplarzy), a zwłaszcza w Indiach, gdzie z początkiem miesiąca Audi rozpoczęło produkcję modelu Q7. W listopadzie Audi oddało do rąk indyjskich klientów 805 samochodów, co dało przyrost o 89,4 procent w porównaniu do listopada roku ubiegłego.
Na rodzimym niemieckim rynku, Audi nie zdołało powtórzyć sukcesu odniesionego w listopadzie ubiegłego roku. Sprzedaż spadła tu o 4,3 procent i wyniosła 24 023 egzemplarze. Dobre wyniki w Niemczech w listopadzie minionego roku, producent zawdzięczał dostępności całej palety modelowej nowej rodziny Audi A6, łącznie z wprowadzoną wtedy na rynek wersją Avant. Mimo wszystko, w ciągu minionych jedenastu miesięcy bieżącego roku, Audi na niemieckim rynku sprzedało 246 250 samochodów, o 5,9 procent więcej niż w porównywalnym okresie ubiegłego roku.
Pomimo trudnej sytuacji na pozostałych rynkach europejskich, sprzedaż Audi w Europie utrzymała się na wysokim poziomie listopada 2011 (-0,2%, ok. 34,7 tys. sprzedanych aut). Wzrost sprzedaży Audi zanotowało przede wszystkim w Wielkiej Brytanii (+7,7%, 8 178 egz.), Belgii (+13,9%, 2 496 egz.) i w Rosji, gdzie w porównaniu z listopadem ubiegłego roku sprzedano o 62,7 procent, czyli 2 930 egzemplarzy więcej. Łączna sprzedaż Audi na rosyjskim rynku od początku roku 2012, osiągnęła wielkość 31 318 aut. Po raz pierwszy w historii przekroczyła zatem próg 30 tys. sprzedanych w tym kraju samochodów.
Natomiast w Hiszpanii (-14,3%, 2 389 samochodów) i we Włoszech (-18,9%, 3 490 sprzedanych aut), wyniki handlowe ponownie wykazały tendencję spadkową. Także we Francji niekorzystne warunki gospodarcze wpłynęły negatywnie na popyt w branży motoryzacyjnej. 4 983 sprzedane w listopadzie tego roku auta, oznaczają dla Audi spadek o 11 procent w porównaniu z listopadem ubiegłego roku. Od początku roku 2012, Audi sprzedało we Francji – podobnie jak w roku 2011 – nieco ponad 57 tys. samochodów, potwierdzając tym samym swoją wiodącą na francuskim rynku pozycję producenta samochodów klasy premium. Łącznie, w listopadzie Audi zanotowało na rynkach europejskich nieznaczny spadek (-1,9 proc., ok. 58 750 sprzedanych aut), co oznacza dla producenta nadal znacznie stabilniejszą pozycję w porównaniu do sytuacji całego rynku. Od stycznia do listopada, Audi AG mimo tendencji spadkowych na europejskim rynku samochodów osobowych, zwiększyło obroty w Europie o 3,5 procent, sprzedając 693 850 pojazdów.
Do globalnego wzrostu sprzedaży Audi w listopadzie, przyczyniły się zwłaszcza modele SUV. Obok Audi Q3, Q5 i Q7, nowych klientów dla Audi zdobyło również trzydrzwiowe Audi A3. Ten kompaktowy model, który zadebiutował na rynku pod koniec sierpnia bieżącego roku, sprzedawał się prawie dwa razy lepiej niż jego poprzednik w listopadzie 2011.