Distribution Drive: nowe pojazdy dystrybucyjne Mercedes-Benz i Fuso
Mleko do supermarketu, paczka pod same drzwi - wszechobecne na ulicach naszych miast samochody dostawcze i ciężarowe są kręgosłupem regionalnej gospodarki. Gama przyjaznych środowisku, ekonomicznych, uniwersalnych pojazdów Mercedes-Benz i Fuso odgrywa w tym segmencie czołową rolę. Obejmuje ona dynamiczne i przyjazne kierowcy modele, począwszy od nowego samochodu ciężarowego Mercedes-Benz Antos wyspecjalizowanego w ciężkim transporcie dystrybucyjnym, aż po miejskie auto dostawcze - Mercedes-Benz Citan.
Wszechstronna gama modeli: nowe pojazdy dystrybucyjne Mercedes-Benz i Fuso
Mercedes-Benz Citan, Vito, Sprinter, Vario, Atego i Antos oraz Fuso Canter - gama dwóch marek skutecznie odpowiada na potrzeby europejskiego sektora transportu dystrybucyjnego. Zakres dopuszczalnej masy całkowitej pojazdów sięga od 1,8 do 26 ton, moc silników - od 55 kW (75 KM) do 375 kW (510 KM), oferta obejmuje pięciostopniowe skrzynie manualne, siedmiobiegowe automaty oraz dwunastobiegowe przekładnie zautomatyzowane, zespoły napędowe z silnikami wysokoprężnymi, a także hybrydowe i elektryczne, nadwozia typu furgon i bus, wersje do zabudowy i pojazdy członowe - żaden producent nie dysponuje tak szeroką paletą pojazdów dystrybucyjnych. Ale zalety tej kapitalnej drużyny najlepiej docenić zza kierownicy, podczas codziennej jazdy. I właśnie to będą mogli sprawdzić dziennikarze motoryzacyjni w ramach prezentacji prasowej "Distrubution Drive", obejmującej gamę 40 pojazdów.
Mercedes-Benz Antos - klasa sama dla siebiePierwsza ciężarówka zaprojektowana specjalnie z myślą o transporcie dystrybucyjnym to coś zupełnie wyjątkowego. Nowe silniki spełniające normę Euro VI, w pełni zautomatyzowane przekładnie, niespotykane elementy wyposażenia z dziedziny bezpieczeństwa, wyspecjalizowane modele Loader o zwiększonej ładowności i Volumer z niższą krawędzią załadunku oraz komfortowe i funkcjonalne kabiny - Mercedes-Benz Antos to nowy wzorzec w swojej klasie. Klasie, którą sam tworzy.
Fuso Canter Eco Hybrid - alternatywny układ napędowy ma istotne znaczenie ekonomiczneNowy Fuso Canter Eco Hybrid chroni i środowisko, i portfel kierowcy - zużywa nawet o 23 procent mniej paliwa przy zaledwie umiarkowanej korekcie cenowej. Inne jego znaki szczególne to dwusprzęgłowa przekładnia Duonic, automatyczna funkcja start-stop oraz układ elektrycznego rozruchu. Ponadto, nowy model oferuje znakomitą ładowność i niezrównaną solidność.
Sprinter z siedmiostopniową przekładnią automatyczną - dynamiczny, oszczędny i komfortowyWraz z wprowadzeniem siedmiostopniowej przekładni automatycznej Sprinter podniósł poprzeczkę jeszcze wyżej - to jedyny w swojej klasie samochód dostawczy dostępny z takim rozwiązaniem. Nowa przekładnia zapewnia dynamiczną, oszczędną i komfortową eksploatację. Pakiety BlueEFFICIENCY, dłuższe, oszczędzające paliwo przełożenie przekładni głównej i dodatkowe funkcje systemu ADAPTIVE ESP, oferowane w ramach wyposażenia standardowego - oto kolejne atuty Sprintera.
Vito E-CELL - ultraekologiczny miejski busW gamie Vito kolejna nowość - Mercedes-Benz Vito E-CELL jest teraz dostępny jako siedmioosobowy bus załogowy. Ultraekologiczny samochód dostawczy, bezemisyjny i cichy niczym szept, doskonale nadaje się do miast i stref objętych ograniczeniami ekologicznymi. Vito E-CELL to pierwszy produkowany seryjnie van Mercedes-Benz zaopatrzony w układ napędowy z jednostką elektryczną.
Mercedes-Benz Citan - wydajny miejski samochód dostawczyJako wydajny, wszechstronny i elastyczny miejski samochód dostawczy, Citan kompletuje gamę vanów Mercedes-Benz. Odmiana BlueEFFICIENCY zużywa średnio zaledwie 4,3 l/100 km (według NEDC).
Miasto DüsseldorfDüsseldorf - stolica Nadrenii Północnej-Westfalii - to idealne miejsce do jazd testowych pojazdami dystrybucyjnymi Mercedes-Benz i Fuso. Tętniące życiem, około 600-tysięczne miasto jest jednym z głównych ośrodków handlowych, usługowych i przemysłowych w Niemczech. Działa tu również istotny port i trzecie co do wielkości niemieckie lotnisko. Düsseldorf jest też częścią sieci połączeń kolejowych ICE; w pobliżu mieści się ruchliwa stacja towarowa Neuss. Jako stolica kraju związkowego, miasto łączy się z licznymi autostradami i drogami krajowymi.
Zakłady w Düsseldorfie - wiodąca fabryka aut dostawczych w sercu miastaFabryka Daimler AG w Düsseldorfie, zatrudniająca około 6500 osób, jest jednym z głównych pracodawców przemysłowych w mieście. Samochody dostawcze produkowane są tutaj od 50 lat. Obecnie to wiodący zakład koncernu na świecie - każdego dnia taśmy montażowe opuszcza ponad 600 Sprinterów i pokrewnych modeli.
Pierwsze zakłady w miejscu obecnej fabryki powstały przed 120 laty. Jak wskazuje rozwój metropolii, fabryka jest dzisiaj dobrze zintegrowana z miejską tkanką. Istotny wpływ ma na to sprawny i przyjazny środowisku system dostaw i dystrybucji. Düsseldorf - jako miejsce prezentacji "Dynamic Distribution Drive" - sam w sobie jest zresztą wzorem efektywnego działania.
Każdego dnia 280 ciężarówek dostarcza do fabryki 2850 ton materiałów, wysyłanych przez około 600 dostawców - wielu z tego samego regionu. Z zakładami współpracują także liczni usługodawcy. Codziennie 210 ciężarówek i 11 wagonów kolejowych opuszcza fabrykę z ładunkami nowych samochodów. Około 80 spośród tych ciężarówek trafia do pobliskich portów, gdzie pojazdy ładowane są na statki żeglugi śródlądowej. Tygodniowo wypływa stąd jedna lub dwie jednostki. Swój wkład w doskonałą organizację logistyczną mają pojazdy dystrybucyjne Mercedes-Benz i Fuso, idealnie dopasowane do wyznaczonych zadań.