Designerzy ŠKODY o projekcie modelu koncepcyjnego VISION X
VISION X, samochód koncepcyjny który zaprezentowano na tegorocznych targach w Genewie, to najnowszy i imponujący projekt marki ŠKODA. Bryła pojazdu, dzięki dynamicznej grze świateł i cieni, powoduje, że model VISION X wzbudził wielkie emocje.
Hybrydowy crossover VISION X koresponduje z dotychczasowym językiem designu już istniejących modeli ŠKODY. Gdy się porusza, widać jego stworzone z niezwykłą precyzją linie i trójwymiarowe kształty. Nie sposób nie zwrócić uwagi na jej intrygujące reflektory i imponującą, błyszczącą maskę – te elementy szczególnie korzystnie prezentują się po zmroku. Nowoczesny design tylnych świateł w kształcie litery C sprawia, że trudno pomylić ten model z jakimkolwiek innym samochodem – mówi Dalibor Pantůček, projektant wyglądu zewnętrznego VISION X.
ŠKODA VISION X na wiele sposobów nawiązuje do konceptu VISION E – po raz kolejny pracowaliśmy ze światłem i motywem kryształu, ale tym razem zdecydowaliśmy się na bardziej sportowe i lekkie, krystaliczne motywy. Typowe trójkątne elementy widoczne na zewnątrz, teraz obecne są również we wnętrzu modelu. Wnętrze przyciąga niezwykłą przestrzenią oraz sportowymi akcentami, takimi jak na przykład siedzenia – mówi Dimitrios Darkousis, projektant wnętrza modelu VISION X.
ŠKODA VISION X to wizja miejskiego crossovera marki. Przyszłe wprowadzenie do oferty ŠKODY nowego auta w tym segmencie ma pozwolić na osiągnięcie ambitnych celów związanych z ofensywą modelową. Rozwój portfolio modelowego ze szczególnym naciskiem na segment SUV to filar strategii ŠKODY, nazywanej „Strategią 2025”. Do 2025 roku, ŠKODA AUTO, poza samochodami w pełni elektrycznymi, oferować będzie także modele hybrydowe typu plug-in. Wówczas co czwarty pojazd jaki marka dostarczać będzie na całym świecie, zostanie wyposażony w jeden z tych właśnie typów napędu.