Dalszy wzrost sprzedaży Audi w drugim kwartale tego roku wzmacnia światową pozycję marki w segmencie premium
Audi rozpoczęło drugi kwartał kolejnym wzrostem sprzedaży. Z wynikiem 133 500 sprzedanych samochodów, sprzedaż globalna marki z Ingolstadt w kwietniu br. wzrosła w stosunku do tego samego miesiąca ubiegłego roku o około 6,6 procent. Popyt na nowe auta z rodziny A3 oraz na SUV’y: Q3, Q5 i Q7, wydatnie wpłynął na dobre wyniki biznesowe. Od początku roku, blisko 503 tysiące klientów zdecydowało się na zakup Audi. To wzrost o 6,7 procent. Producent po raz pierwszy w historii zanotował sprzedaż ponad pół miliona samochodów po upływie zaledwie czterech miesięcy roku.
Audi rozpoczęło drugi kwartał kolejnym wzrostem sprzedaży. Z wynikiem 133 500 sprzedanych samochodów, sprzedaż globalna marki z Ingolstadt w kwietniu br. wzrosła w stosunku do tego samego miesiąca ubiegłego roku o około 6,6 procent. Popyt na nowe auta z rodziny A3 oraz na SUV’y: Q3, Q5 i Q7, wydatnie wpłynął na dobre wyniki biznesowe. Od początku roku, blisko 503 tysiące klientów zdecydowało się na zakup Audi. To wzrost o 6,7 procent. Producent po raz pierwszy w historii zanotował sprzedaż ponad pół miliona samochodów po upływie zaledwie czterech miesięcy roku.
„Biorąc pod uwagę bardzo trudną sytuację na rynku europejskim, wyniki sprzedaży w kwietniu są bardzo pozytywne. Zwłaszcza Stany Zjednoczone oraz Chiny są dla Audi dynamicznie rozwijającymi się rynkami”, mówi Luca de Meo, szef sprzedaży Audi. Dodał też: „Wraz z rozpoczęciem sprzedaży lokalnie produkowanego Audi Q3, nasza pozycja w tym bardzo dynamicznym segmencie na rynku chińskim staje się jeszcze silniejsza. Już dziś więcej niż co trzeci klient w Państwie Środka kupujący samochód klasy premium, wybiera pojazd typu SUV.”Od kilku tygodni Q3 opuszcza hale fabryki w Changchun jako czwarty, obok A6 L, A4 L oraz Q5, lokalnie produkowany model. W kwietniu pierwsze egzemplarze tego kompaktowego SUV’a były dostępne u chińskich dealerów. Także nowa generacja nad wyraz w Chinach popularnego modelu Q5, świętowała w zeszłym miesiącu swoją premierę w salonach sprzedaży. Biorą pod uwagę oprócz Q5 również Audi Q7, sprzedaż pojazdów tej klasy wzrosła w kwietniu w tym kraju o 31,3 procent, do poziomu 11 784 sztuk. Znacznie wzrosła również sprzedaż produkowanego lokalnie modelu A4 L. 10 426 nabywców tego auta, to przyrost rzędu 19,5 procent.W odniesieniu do wszystkich modeli, Audi zanotowało wzrost sprzedaży o 13,1 procent, do poziomu 38 710 aut. Łącznie w miesiącach styczeń-kwiecień, przekazano chińskim klientom 141 520 samochodów z czterema ringami na masce. To wzrost o 13,9 procent.Do utrzymującej się na wysokim poziomie dynamiki sprzedaży w regionie Azja-Pacyfik, przyczyniły się w kwietniu również dwucyfrowe wzrosty sprzedaży w innych krajach. Przykładowo w Japonii sprzedaż Audi wzrosła o 36,3 procent do 1858 samochodów, w Korei Południowej o 35,7 procent do 1711 sztuk, a w Indiach o 37,0 procent do 770 aut.W Europie natomiast, Audi nie udało się uniknąć konsekwencji zastoju gospodarczego. W kwietniu sprzedaż aut w tym regionie spadła o 1,9 procent do poziomu ok. 65 500 samochodów. We Francji, gdzie Audi osiągnęło w tym samym okresie roku ubiegłego wzrost wynoszący 13,7 procent, poziom sprzedaży w kwietniu tego roku spadł mniej więcej o podobny wskaźnik (-10,2 procent, do 5648 sztuk). We Włoszech spadek sprzedaży wyniósł w zeszłym miesiącu 19,4 procent, co odpowiada sprzedaży 3920 samochodów. Obrazuje to z jednej strony ciągle słabą kondycję rynku europejskiego, ale z drugiej strony pokazuje, że wprowadzone do sprzedaży w analogicznym okresie roku ubiegłego modele A1 Sportback i Q3 cieszyły się wtedy ogromną popularnością. Podczas gdy w Niemczech wynik sprzedaży aut z Ingolstadt wynoszący 23 411 samochodów znalazł się o 3,7 procent poniżej wyniku z tego samego miesiąca w 2012 roku, inne duże europejskie rynki zbytu poinformowały o znacznych wzrostach. Wśród nich znalazła się Rosja (o 11,1 procent do poziomu 3651 samochodów) i Wielka Brytania.W kwietniu br. w Zjednoczonym Królestwie popyt na samochody marki Audi wzrósło 9,4 procent do 10 205 sztuk. To zasługa, podobnie jak w wielu innych krajach europejskich, modelu A3 Sportback, oraz zmodernizowanego Q5.W Polsce Audi sprzedało w kwietniu 446 samochodów. Oznacza to wzrost o 15,25% w stosunku do kwietnia roku ubiegłego (387). Dzięki tak dobremu wynikowi Audi zajmuje nieprzerwanie od początku roku pierwszą pozycję w segmencie premium w Polsce.Łączna sprzedaż wszystkich modeli Audi w Europie na przestrzeni pierwszych czterech miesięcy tego roku znalazła się na poziomie z poprzedniego roku: ok. 253.050 sprzedanych aut (+/-0 procent). Oznacza to, że działalność Audi AG na rodzimym kontynencie jest ustabilizowana.W Stanach Zjednoczonych, Audi of America osiągając przyrost rzędu 14,2 procent do poziomu 13 157 sztuk w kwietniu, nawiązało do sukcesów z poprzednich miesięcy. Szczególnie w klasie wyższej, cztery ringi narzuciły po raz kolejny wysokie tempo. 467 klientów odebrało swoje nowe Audi A8. Jest to wynik o 30,4 procent lepszy niż w roku ubiegłym. W kwietniu, flagowy model z Ingolstadt był dostępny u amerykańskich dealerów po raz pierwszy w wersji z silnikiem diesla. W późniejszym okresie ofensywa TDI w Stanach Zjednoczonych zostanie rozbudowana w oparciuo modele A6, A7 i Q5. Również inna limuzyna klasy wyższej - model A6, cieszy się popularnością wśród amerykańskich klientów. Jej sprzedaż wzrosła o 21,7 procent, do 1905 sztuk. Także gama SUV’ów produkcji Audi jest wysoce ceniona przez Amerykanów. Audi of America odnotowało sprzedaż 1183 sztuk Q7 (wzrost o 33,4 procent). W przypadku modelu Q5 wzrost wyniósł 31,6 procent, kluczyki przekazano 3241 klientom.Tymczasem Meksyk stał się nową siłą napędową dla Audi w Ameryce Północnej. Dzięki wzrostowi na poziomie 54,7 procent, do 3553 sprzedanych pojazdów w okresie od stycznia do kwietnia, Audi zostało wiodącym dostawcą samochodów segmentu premium na tym rynku.Tylko w kwietniu, sprzedaż napędzana między innymi dużym popytem na nowe A3, wzrosła w porównaniu do poprzedniego miesiąca o 74,8 procent. Począwszy od roku 2016, w meksykańskiej miejscowości San José Chiapa, rozpocznie się produkcja modelu Q5 z przeznaczeniem na rynki światowe. W ostatnią sobotę zarząd Audi AG położył kamień węgielny pod budowę nowej fabryki w tym kraju.
„Biorąc pod uwagę bardzo trudną sytuację na rynku europejskim, wyniki sprzedaży w kwietniu są bardzo pozytywne. Zwłaszcza Stany Zjednoczone oraz Chiny są dla Audi dynamicznie rozwijającymi się rynkami”, mówi Luca de Meo, szef sprzedaży Audi. Dodał też: „Wraz z rozpoczęciem sprzedaży lokalnie produkowanego Audi Q3, nasza pozycja w tym bardzo dynamicznym segmencie na rynku chińskim staje się jeszcze silniejsza. Już dziś więcej niż co trzeci klient w Państwie Środka kupujący samochód klasy premium, wybiera pojazd typu SUV.”Od kilku tygodni Q3 opuszcza hale fabryki w Changchun jako czwarty, obok A6 L, A4 L oraz Q5, lokalnie produkowany model. W kwietniu pierwsze egzemplarze tego kompaktowego SUV’a były dostępne u chińskich dealerów. Także nowa generacja nad wyraz w Chinach popularnego modelu Q5, świętowała w zeszłym miesiącu swoją premierę w salonach sprzedaży. Biorą pod uwagę oprócz Q5 również Audi Q7, sprzedaż pojazdów tej klasy wzrosła w kwietniu w tym kraju o 31,3 procent, do poziomu 11 784 sztuk. Znacznie wzrosła również sprzedaż produkowanego lokalnie modelu A4 L. 10 426 nabywców tego auta, to przyrost rzędu 19,5 procent.W odniesieniu do wszystkich modeli, Audi zanotowało wzrost sprzedaży o 13,1 procent, do poziomu 38 710 aut. Łącznie w miesiącach styczeń-kwiecień, przekazano chińskim klientom 141 520 samochodów z czterema ringami na masce. To wzrost o 13,9 procent.Do utrzymującej się na wysokim poziomie dynamiki sprzedaży w regionie Azja-Pacyfik, przyczyniły się w kwietniu również dwucyfrowe wzrosty sprzedaży w innych krajach. Przykładowo w Japonii sprzedaż Audi wzrosła o 36,3 procent do 1858 samochodów, w Korei Południowej o 35,7 procent do 1711 sztuk, a w Indiach o 37,0 procent do 770 aut.W Europie natomiast, Audi nie udało się uniknąć konsekwencji zastoju gospodarczego. W kwietniu sprzedaż aut w tym regionie spadła o 1,9 procent do poziomu ok. 65 500 samochodów. We Francji, gdzie Audi osiągnęło w tym samym okresie roku ubiegłego wzrost wynoszący 13,7 procent, poziom sprzedaży w kwietniu tego roku spadł mniej więcej o podobny wskaźnik (-10,2 procent, do 5648 sztuk). We Włoszech spadek sprzedaży wyniósł w zeszłym miesiącu 19,4 procent, co odpowiada sprzedaży 3920 samochodów. Obrazuje to z jednej strony ciągle słabą kondycję rynku europejskiego, ale z drugiej strony pokazuje, że wprowadzone do sprzedaży w analogicznym okresie roku ubiegłego modele A1 Sportback i Q3 cieszyły się wtedy ogromną popularnością. Podczas gdy w Niemczech wynik sprzedaży aut z Ingolstadt wynoszący 23 411 samochodów znalazł się o 3,7 procent poniżej wyniku z tego samego miesiąca w 2012 roku, inne duże europejskie rynki zbytu poinformowały o znacznych wzrostach. Wśród nich znalazła się Rosja (o 11,1 procent do poziomu 3651 samochodów) i Wielka Brytania.W kwietniu br. w Zjednoczonym Królestwie popyt na samochody marki Audi wzrósło 9,4 procent do 10 205 sztuk. To zasługa, podobnie jak w wielu innych krajach europejskich, modelu A3 Sportback, oraz zmodernizowanego Q5.W Polsce Audi sprzedało w kwietniu 446 samochodów. Oznacza to wzrost o 15,25% w stosunku do kwietnia roku ubiegłego (387). Dzięki tak dobremu wynikowi Audi zajmuje nieprzerwanie od początku roku pierwszą pozycję w segmencie premium w Polsce.Łączna sprzedaż wszystkich modeli Audi w Europie na przestrzeni pierwszych czterech miesięcy tego roku znalazła się na poziomie z poprzedniego roku: ok. 253.050 sprzedanych aut (+/-0 procent). Oznacza to, że działalność Audi AG na rodzimym kontynencie jest ustabilizowana.W Stanach Zjednoczonych, Audi of America osiągając przyrost rzędu 14,2 procent do poziomu 13 157 sztuk w kwietniu, nawiązało do sukcesów z poprzednich miesięcy. Szczególnie w klasie wyższej, cztery ringi narzuciły po raz kolejny wysokie tempo. 467 klientów odebrało swoje nowe Audi A8. Jest to wynik o 30,4 procent lepszy niż w roku ubiegłym. W kwietniu, flagowy model z Ingolstadt był dostępny u amerykańskich dealerów po raz pierwszy w wersji z silnikiem diesla. W późniejszym okresie ofensywa TDI w Stanach Zjednoczonych zostanie rozbudowana w oparciuo modele A6, A7 i Q5. Również inna limuzyna klasy wyższej - model A6, cieszy się popularnością wśród amerykańskich klientów. Jej sprzedaż wzrosła o 21,7 procent, do 1905 sztuk. Także gama SUV’ów produkcji Audi jest wysoce ceniona przez Amerykanów. Audi of America odnotowało sprzedaż 1183 sztuk Q7 (wzrost o 33,4 procent). W przypadku modelu Q5 wzrost wyniósł 31,6 procent, kluczyki przekazano 3241 klientom.Tymczasem Meksyk stał się nową siłą napędową dla Audi w Ameryce Północnej. Dzięki wzrostowi na poziomie 54,7 procent, do 3553 sprzedanych pojazdów w okresie od stycznia do kwietnia, Audi zostało wiodącym dostawcą samochodów segmentu premium na tym rynku.Tylko w kwietniu, sprzedaż napędzana między innymi dużym popytem na nowe A3, wzrosła w porównaniu do poprzedniego miesiąca o 74,8 procent. Począwszy od roku 2016, w meksykańskiej miejscowości San José Chiapa, rozpocznie się produkcja modelu Q5 z przeznaczeniem na rynki światowe. W ostatnią sobotę zarząd Audi AG położył kamień węgielny pod budowę nowej fabryki w tym kraju.
Dodano: 11 lat temu,
autor:
Volkswagen Group Polska sp. z o.o.