DaimlerChrysler osiąga w 2003 r. zakładany zysk
DaimlerChrysler opublikował ostateczny bilans koncernu oraz wyniki poszczególnych sektorów za rok 2003.
<p class="maintext"><strong>Stuttgart/Auburn Hills, DaimlerChrysler opublikował ostateczny bilans koncernu oraz wyniki poszczególnych sektorów za rok 2003.</strong>
Zysk operacyjny koncernu wyniósł około 5,7 mld EUR (w ubiegłym roku: 6,9 mld EUR). Uwzględnia on, jak już podano na początku lutego, nakłady na restrukturyzację w związku z uchwalonym w roku 2001 programem („turnaround”) w Chrysler Group w wysokości łącznie 469 mln EUR.
Pozytywny wpływ na wynik miał jednorazowy zysk w wysokości 1,0 mld EUR ze sprzedaży MTU Aero Engines. Zysk operacyjny bez uwzględniania tych obu czynników wyniósł 5,1 mld EUR. DaimlerChrysler osiągnął tym samym w bardzo trudnych warunkach rynkowych wyznaczony przez siebie cel w bieżącej działalności gospodarczej.
Wynik koncernu wyniósł około 0,4 mld EUR (w ubiegłym roku: 4,7 mld EUR, z uwzględnieniem pozytywnych efektów w wysokości łącznie 1,4 mld EUR, wynikających z szeregu specjalnych obciążeń i zysków, szczególnie ze sprzedaży T-Systems ITS), wynik w przeliczeniu na akcję wyniósł natomiast 0,44 EUR (w ubiegłym roku: 4,68 EUR). Istotny wpływ na zmniejszenie wyniku koncernu miał po pierwsze niższy zysk operacyjny w stosunku do roku ubiegłego, po drugie deprecjacja udziału koncernu DaimlerChrysler w firmie EADS w wysokości 2,0 mld EUR, którą trzeba było przeprowadzić zgodnie z Amerykańskimi Zasadami Rachunkowości (US-GAAP) oraz regułami amerykańskiego nadzoru giełdowego na koniec trzeciego kwartału. Ze względu na wzrost kursu akcji firmy EADS wartość rynkowa udziału w firmie EADS wyniosła na dzień 31 grudnia 2003 r. znowu około 1,4 mld EUR powyżej zredukowanej wartości księgowej.
Zarząd oraz Rada Nadzorcza zaproponują Walnemu Zgromadzeniu w dniu 7 kwietnia 2004 r. w Berlinie dywidendę w wysokości 1,50 EUR (w ubiegłym roku: 1,50 EUR) za każdą akcję. Suma dywidendy wyniosłaby tym samym, jak w ubiegłym roku, 1,519 mld EUR.</p>
<strong>Źródło: DaimlerChrysler Automotive Polska</strong>