Continental SCANDINAVIA na wszystkich osiach: pewne oparcie na zimę
Dzięki szerokiej gamie produktów przeznaczonych na wszystkie osie ciągników siodłowych i naczep oraz do autobusów, Continental może zaoferować wyjątkowy zestaw opon na zimę. Jest to szczególnie istotne ze względu na konieczność zapewnienia bezpieczeństwa kierowcy i pasażerom oraz obowiązek stosowania opon zimowych w samochodach ciężarowych wprowadzony na terytorium wielu europejskich państw. Niektóre z nich wymagają także, by bieżnik miał głębokość nie mniejszą niż 6 milimetrów. Za naruszenie przepisów dotyczących opon zimowych grozi mandat w wysokości do 5 tysięcy euro.
Oferowana przez Continental seria opon zimowych SCANDINAVIA przewyższa zatem zawarte w przepisach wymagania dotyczące opon M+S montowanych na osiach napędowych. Opony zimowe Continental umożliwiają bezpieczny transport towarów po oblodzonych i zaśnieżonych nawierzchniach bez pogorszenia komfortu jazdy, przyspieszonego zużycia ogumienia czy też wzrostu zużycia paliwa. Zróżnicowanie konstrukcji opon ze względu na rodzaj osi, na którą są przeznaczone i odpowiedni wzór bieżnika gwarantują optymalną przyczepność i panowanie nad pojazdem.
Opona HSW 2 SCANDINAVIA przeznaczona na oś kierowaną posiada w związku z tym bieżnik w postaci wzdłużnych rowków i poprzecinanych żeber z mikrorowkami, który dzięki efektowi zazębienia zapewnia dobrą, trwałą przyczepność na oblodzonych nawierzchniach.
Opona HDW 2 przeznaczona na oś napędową reprezentuje nową generację opon zimowych Continental. Posiada bloki o nowatorskiej budowie, które dosłownie przyczepiają się z wielką siłą do śniegu i błota. Połączenie strukturalnej stabilności wzoru rowków z trójwymiarowymi blokami umożliwia stworzenie profilu o głębokości do 22 milimetrów i gwarantuje długą żywotność opony eksploatowanej w warunkach zimowych.
Opony HTW 2 z serii SCANDINAVIA to opony do naczep, które idealnie się nadają do połączenia z oponami o wysokich parametrach trakcyjnych do ciągników siodłowych. Zostały zaprojektowane specjalnie z myślą o użytkowaniu w warunkach zimowych i spełniają podwyższone wymogi w zakresie prowadzenia naczep. Bieżnik o specjalnym wzorze zapewnia optymalne przeniesienie siły hamowania, a także przeciążeń występujących na zakrętach na każdej z sześciu opon naczepy nawet na śliskiej nawierzchni.
Jeśli chodzi o przewóz pasażerów nowoczesnymi autobusami, Continental również ma stosowny produkt spełniający różne wymagania związane z jazdą w warunkach zimowych. Jest to opona HSW 2 Coach, która dzięki zamkniętemu pasowi bieżnika opracowanego z myślą o autobusach i obejmującego trójwymiarowe mikrorowki przenosi siłę napędową i siłę kierowania na drogę przy stałej trakcji, niewielkim natężeniu hałasu i jednoczesnym utrzymaniu komfortu jazdy.
Opony do pojazdów użytkowych serii SCANDINAVIA mają jeszcze jedną szczególną właściwość: po dłuższej eksploatacji nowoczesne opony zimowe przeznaczone na oś kierowaną i na osie naczep zmieniają swój charakter ze względu na dwuwarstwową konstrukcję bieżnika. Podczas zimy zapewniają maksymalną przyczepność za sprawą maksymalnej liczby krawędzi chwytających podłoże. Po starciu pierwszej warstwy bieżnika spod spodu wyłania się druga warstwa o wzorze właściwym dla opony letniej. Charakteryzuje się ona znacznie wyższą zawartością kauczuku, co dodatkowo wpływa pozytywnie na stabilność pojazdu i zużycie paliwa.