Citroën na salonie samochodowym Genewa 2003
Przed sezonem zapowiadającym dużo emocji, Citroën zaprezentował model C2 Citroën Sport, sygnalizując w ten sposób swoją chęć bycia na linii startowej i podium przez wiele następnych lat.
<strong>
Przed sezonem zapowiadającym dużo emocji, Citroën zaprezentował model C2 Citroën Sport, sygnalizując w ten sposób swoją chęć bycia na linii startowej i podium przez wiele następnych lat.
</strong>
Dynamizm marki Citroën jest również widoczny w umiejętności tworzenia nowych samochodów koncepcyjnych, dostosowanych do zmieniających się stylów życia.
• C3 Pluriel, wyjątkowy i funkcjonalny samochód, stanowi nowy krok w projektowaniu samochodów dostosowujących się do określonych potrzeb i wymagań użytkowników.
• C3 to samochód łączący w sobie wszelkie zalety auta miejskiego, jak i na długie trasy.
• Nowy, podążający za trendami Berlingo, ma wyróżniającą go funkcjonalność i wszechstronność, zapewniające komfort jazdy na co dzień. Równie dobrze dzięki swoim zaletom sprawdza się w czasie wyjazdów wypoczynkowych.
• C-Airdream, samochód koncepcyjny, oferuje ekscytującą podróż i technologię graniczącą ze sztuką, prezentując jednocześnie wizję przyszłości marki Citroën.
Te nowe modele, pokazane po raz pierwszy na paryskim Salonie Samochodowym w 2002 roku, zostały docenione za ponadczasowość, styl oraz spełnienie oczekiwań użytkowników.
Citroën, dla którego najważniejsza jest satysfakcja klienta, wciąż rozszerza swoją ofertę o nowe wyposażenie samochodów i ich nowe modele. Przykładami są - samochody z automatyczną skrzynia biegów: Xsara Picasso 2.0i 16V BVA i C8 3.0i V6 BVA oraz nowa gamę modelu Xsara.
Trzeba też zwrócić uwagę na nowe technologie marki, zwłaszcza w zakresie paliw alternatywnych, gdzie przykładem może być Berlingo NGV (Natural Gas for Vehicles, czyli zasilanie gazem ziemnym).
Genewski Salon Motoryzacyjny jest również dla marki Citroën okazją do pochwalenia się wspaniałymi rezultatami handlowymi w roku 2002, który był kolejnym rokiem wzrastającej sprzedaży.
Sześć kolejnych lat silnego wzrostu
W 2002 roku ponad 1 300 000 klientów zaufało Citroënowi, czyli o 5% więcej w porównaniu z rokiem poprzednim. Ta dynamika wzrostu, będąca odbiciem silnego i zrównoważonego rozwoju sprzedaży w większości krajów, umożliwiła marce osiągnięcie rekordowych wyników w okresie ostatnich sześciu lat.
O tym, że rok 2002 był kolejnym dobrym rokiem, zadecydowało między innymi wprowadzeniem modeli C3 i C8. Rynek ciepło przyjął te samochody, podobnie jak Berlingo po restylingu, którego popularność nie słabnie. Xsara Picasso, osiągnęła niespotykany dotąd sukces. Światowa sprzedaż tego modelu, w trzy lata od jego wprowadzenia, osiągnęła 650 000 pojazdów.
Również model C5 został doceniony przez klientów – w 2002 roku sprzedano ponad
161 000 aut (28% stanowił model kombi). Trzeba też pamiętać o samochodach wyposażonych w silniki HDi, którego osiągi w zakresie zużycia paliwa i ochrony środowiska, a także przyjemność prowadzenia, przyczyniły się do sukcesu Citroëna. Samochody z silnikami HDi stanowiły 54% rejestracji samochodów Citroën w Europie Zachodniej w 2002 roku.
Marzenie o sporcie z C2 Citroën Sport
Po wielu latach działalności sportowej i ostatnich, nagradzanych rezultatach osiągniętych w tej dziedzinie, Citroën zdecydował się zaprezentować swoją wizję sportu samochodowego reprezentowaną przez samochód koncepcyjny C2 Citroën Sport.
Polityka sportowa marki Citroën bazuje przede wszystkim na zaangażowaniu w człowieka. Jej ideą jest poprowadzenie ścieżki kariery obiecujących młodych kierowców od identyfikacji młodych talentów w formule promocji, poprzez wprowadzenie ich do rankingu w klasie Junior WRC, aż do dania im szansy w klasie WRC.
Citroën, trwale zaangażowany w sport i ukierunkowany na klienta, prezentując C2 Citroën Sport, pokazuje, jak może wyglądać rajdowy samochód przyszłości.
Odmiana C3 „w liczbie mnogiej”
Wprowadzenie na rynek w drugim kwartale 2002 roku modelu C3 było najważniejszym wydarzeniem dla marki Citroën. Entuzjastyczne przyjęcie tego nowego samochodu zwiększyło sprzedaż na wszystkich rynkach. W kilka miesięcy po pojawieniu się w salonach pierwszej, przebojowej wersji C3, wprowadzono model z silnikiem 1.4 HDi 16V 92 KM i ze zautomatyzowaną mechaniczną skrzynią biegów SensoDrive, co zwiększyło niemałą już sprzedaż.
Citroën wybrał Salon Samochodowy – Paryż 2002 na miejsce światowego debiutu modelu C3 Pluriel, nowego w gamie C3. Ten wyjątkowy samochód z bogactwem możliwości przeobrażania go jest doskonałą ilustracją dynamizmu i inwencji marki. C3 Pluriel może się zmieniać z 3-drzwiowego hatchbacku w C3 Pluriel panoramiczny hatchback, C3 Pluriel kabriolet, bądź 4-miejscowy C3 Pluriel Spider, lub też C3 Pluriel pick-up.
Posiadacze wszechstronnego C3 Pluriel mają taki samochód, jakiego potrzebują wtedy, kiedy go potrzebują. Jest to we wzornictwie samochodowym zupełnie nowy pomysł, który wywarł duże wrażenie na paryskim Salonie Samochodowym.
Nowa rola dla Berlingo
Berlingo stale fascynuje od momentu wprowadzenia go na rynek w 1996 roku. Ponad 850 000 nabywców doceniło jego oryginalność i funkcjonalność. Ten sukces zainspirował projektantów do wprowadzenia pewnych zmian w Berlingo i znacznego jego restylingu.
Znany ze swej wszechstronności, komfortu i wygody, Berlingo jest teraz również wspaniałym samochodem rodzinnym, wprost niezastąpionym do organizacji wypoczynku. Cechuje go śmielszy styl sylwetki i wnętrza oraz więcej komfortu i przyjemności w czasie jazdy. Berlingo zapewnia dobre trzymanie się drogi dzięki wprowadzeniu wielu elementów bezpieczeństwa, takich jak system ABS z elektronicznym systemem rozdziału siły hamowania czy układ kierowniczy ze zmienną siłą wspomagania.
Pokazany po raz pierwszy w 2002 roku na Salonie Samochodowym w Paryżu, nowy Citroën Berlingo pojawił się w salonach we Francji i wielu innych krajach w końcu 2002 roku.
Najnowsze trendy w C-Airdream
Prezentacja modelu C-Airdream była pokazem przyszłej stylistyki marki Citroën. Ten koncepcyjny samochód coupé 2+2, łącząc w sobie opływowe kształty, czyste bryły, nowoczesne materiały i subtelne efekty świetlne oraz zapewniając pasażerom niezapomnianą podróż, doskonale charakteryzuje tę stylistykę.
Citroën, w modelu C-Airdream, zaprezentował również swoją technologiczną kreatywność, eksperymentując z możliwościami nowego, całkowicie elektrycznego systemu hamowania i kierowania. Zastosowanie w C-Airdream nowej technologii prowadzenia samochodu zrewolucjonizowało wnętrze, zwłaszcza miejsce kierowcy, któremu został nadany nowatorski wygląd.
C8 pobudza rynek
C8, nowy, przebój marki, miał swój debiut na genewskim Salonie Motoryzacyjnym w 2002 roku. Po wprowadzeniu go na rynek w drugiej połowie ubiegłego roku, został bardzo pozytywnie przyjęty.
Model C8 to odpowiedź Citroëna na oczekiwania rynku, a także nowe spojrzenie na najważniejsze cechy samochodu wieloosobowego, takie jak przestrzeń we wnętrzu, wyposażenie i możliwość aranżacji wnętrza. Poza korzyściami w tym zakresie, C8 przełamuje bieżące trendy w stylistyce, zarówno jeśli chodzi o wygląd zewnętrzny, jak i wnętrze.
Aby zapewnić kierowcy prawdziwą i wyjątkową przyjemność prowadzenia samochodu, gama C8 została rozszerzona o nową wersję - C8 Exclusive i C8 Exclusive Captain Chair napędzane silnikiem benzynowym 3.0 V6, z autoadaptatywną, sterowaną sekwencyjnie skrzynią biegów. Wiele elementów decydujących o komforcie i bezpieczeństwie jazdy, a więc dobrym samopoczuciu na drodze, dostępnych jest w wersji standardowej.
Bogatsza gama Xsary Picasso
Xsara Picasso odniosła znaczący sukces rynkowy. Sprzedano ponad 650 000 tych samochodów, od momentu wprowadzenia go na rynek w styczniu 2000 roku. Aby jeszcze wzmocnić pozycję tego bardzo popularnego minivana, Citroën rozszerzył gamę Xsary Picasso, wprowadzając jej nową wersję z silnikiem 2.0i 16 V (137 KM) oraz z autoadaptatywną, automatyczną skrzynią biegów ze sterowaniem sekwencyjnym.
Wersja ta, z dobrze dopasowanym silnikiem i inteligentną skrzynią biegów, która automatycznie dostosowuje się do stylu i warunków jazdy, potwierdza reputację Xsary Picasso jako samochodu zapewniającego przyjemność jazdy.
Model Exclusive w wersji standardowej jest wyposażony w wiele elementów bezpieczeństwa, takich jak ESP (elektroniczny system stabilizacji jazdy), EBA (wspomaganie nagłego hamowania) czy tempomat.
Nowa gama Xsary
Regularne wprowadzanie nowego wyposażenia i zmiany stylistyczne w samochodach marki zapewniają dostosowanie się do aktualnych wymogów rynku. Dotyczy to również Citroëna Xsary, którego gama została uzupełniona o nowy silnik 1.4 HDi, a wygląd zewnętrzny i wnętrze zostały zmienione.
Silnik 1.4 HDi 70 KM, zastosowany już z sukcesem w modelu C3, ma same zalety – małe zużycie paliwa, wyciszenie, przyjemność prowadzenia.
Nowy styl dodał gracji atrakcyjnym liniom samochodu. Xsara z roku 2003 to zarówno nowy wygląd elementów zewnętrznych – dolna część przedniego zderzaka z większym wlotem powietrza i światłami przeciwmgielnymi – jak i wewnętrznych - nowe materiały deski rozdzielczej, tablicy wskaźników i siedzeń.
Przez cztery lata istnienia na rynku, Xsara odnosi nieustający sukces. Na całym świecie sprzedano 1 400 000 egzemplarzy modeli Berline, Break i Coupé.
Berlingo NGV – naturalna idea
Citroën wykorzystał Salon Samochodowy w Genewie do zaprezentowania najnowszego pomysłu na zasilanie samochodów podwójnym paliwem: benzyną i gazem ziemnym. Berlingo NGV wprowadzony będzie na rynek w drugim kwartale 2003 roku, dołączając w ten sposób do modeli Saxo i Jumper. Konstruowanie takich samochodów ma podwójny cel: po pierwsze ochronę środowiska, a po drugie zmniejszanie kosztów komunalnych i kosztów firm posiadających floty samochodów specjalistycznych (do usług komunalnych, na potrzeby lotniska i inne).
W ramach swojej strategii poszanowania środowiska naturalnego, Citroën od wielu lat pracował nad różnymi, efektywnymi rozwiązaniami dla różnych grup użytkowników. Rezultatem tego jest szeroka gama „czystych” silników – diesel HDi – oraz technologia filtrowania cząstek stałych. Citroën wprowadził również samochody elektryczne - Berlingo i Saxo – a także samochody Berlingo, Saxo i Jumper NGV oraz LPG (Liquified Petroleum Gas – gaz płynny).
<strong>Źródło: Citroen Polska</strong>