Chrysler Town & Country najpopularniejszym minivanem roku 2010 w USA
Podsumowanie wyników sprzedaży 2010 roku wskazuje, że liderem segmentu minivanów w USA jest znów Chrysler Town & Country − wyprzedzając w tej konkurencji wszystkie inne MPV. Jego sprzedaż osiągnęła 112.275 sztuk, co oznacza 33-procentowy wzrost w stosunku do roku 2009. Town & Country był także liderem sprzedaży pojazdów marki Chrysler oraz drugim najlepiej sprzedającym się produktem w skali koncernu.
Ze sprzedażą w USA na poziomie 460.154 sztuk segment minivanów w USA powiększył się w porównaniu z rokiem 2009 o 11 procent. Oznaką zwiększonego zainteresowania nabywców jest również fakt, iż na rok 2011 nowe lub istotnie zmodernizowane konstrukcje zaprezentował każdy liczący się producent pojazdów tego segmentu.
„Town & Country to dla nas powód do dumy, podobnie jak imponująca lojalność naszej klienteli.” − powiedział Olivier Francois, szef i CEO marki Chrysler − „Oryginalny Town & Country, pierwszy minivan klasy luksusowej narodził się w roku 1989. Mając na swym koncie 13 milionów sprzedanych minivanów i siedemdziesiąt pięć nowatorskich rozwiązań w tej branży nasza firma pozostaje wciąż liderem rynku dzięki ofercie najlepszych pojazdów do przewozu osób i ładunków bez uszczerbku dla elegancji i stylu.”
Chrysler Town & Country pojawił się na rynku w roku 1989 jako pierwszy minivan klasy luksusowej, wyznaczając „złoty standard” dla całego segmentu MPV. Przez ponad 20 kolejnych lat Chrysler pieczołowicie kultywował tradycję Town & Country i nigdy nie spoczywając na laurach, stale pracował nad ewolucją produktu oraz całego segmentu − ku zadowoleniu i satysfakcji klienteli.
Nowy minivan Town & Country MY 2011 jest bardziej niż kiedykolwiek stylowy, wygodny, funkcjonalny i bezpieczny. Jest wyposażony w ponad 40 seryjnych systemów bezpieczeństwa, w tym pakiet SafetyTec, który zapewnia spokój ducha podczas najdalszych nawet podróży. W skład SafetyTec wchodzą nowatorskie w skali branży motoryzacyjnej systemy: monitoringu martwych pól widzenia (Blind-Spot Monitoring), detektor ruchu przecinającego drogę cofania (Rear Cross Path Detection), wspomagający parkowanie tyłem ParkSense, podglądu drogi cofania ParkView, czujnik deszczowy wycieraczek szyby czołowej oraz „inteligentne” reflektory SmartBeam. Pozostałe standardowe wyposażenie bezpieczeństwa obejmuje boczne poduszki kurtynowe dla trzech rzędów siedzeń, przednie boczne poduszki fotelowe, system elektronicznej stabilizacji toru jazdy i kontroli trakcji w całym zakresie prędkości jazdy wraz z asystentem hamowania awaryjnego, elektrycznie regulowane pedały oraz elektrycznie napędzane przesuwne drzwi boczne z detektorem przeszkód ruchu.
Stylizacja nadwozia Town & Country MY 2011 została odświeżona na sposób wytworny i elegancki w stylu „New face of Chrysler” (nowego oblicza pojazdów Chryslera), którego istotnym elementem jest nowa krata chłodnicy ze skrzydlatym emblematem firmowym. Nowe, światowej klasy wnętrze wykonano niezwykle starannie z miękkich w dotyku materiałów wysokiej jakości. Uwagę zwraca nowoczesne wyposażenie infotainment oraz liczne opcje konfiguracji schowków i siedzeń − m.in. nowy, wygodniejszy w użytkowaniu system Stow ‘n Go aktywowany jednym dotknięciem przycisku.
Funkcjami multimedialnymi, nawigacją GPS oraz głośnomówiącym telefonem komórkowym zawiaduje sterowany przy pomocy ekranu dotykowego i komend głosowych system Uconnect. Dostępny opcjonalnie system Uconnect Web firmowany przez Mopar pozwala zamienić pojazd w mobilny „hot spot” umożliwiając bezpośredni dostęp do Internetu, E-mail i nie tylko. Wyposażony w podwójny odtwarzacz DVD, radio satelitarne SIRIUS, system informacyjny SIRIUS Travel Link oraz odbiornik telewizji SIRIUS Backseat TV™ Chrysler Town & Country zasługuje rzeczywiście na miano najlepszego minivana dla rodziny.
Zawieszenie Town & Country MY 2011 poddano szerokiej modernizacji, osiągając jeszcze większą precyzję i pewność prowadzenia. Przestrojono lub przekonstruowano niemal wszystkie elementy zawieszenia pod kątem poprawy charakterystyki w czasie codziennej, rutynowej jazdy oraz na wypadek manewrów awaryjnych, czego efektem jest zwiększenie komfortu jazdy, skuteczności hamowania oraz zauważalne wyciszenie kabiny pasażerskiej.
Nowa w MY 2011 jednostka napędowa V-6 Pentastar o pojemności 3,6 litra rozwija najwyższą w swej klasie moc 283 KM (o 86 KM więcej niż poprzedni 3,8-litrowy V-6) i moment obrotowy 354 Nm przy konkurencyjnym zużyciu paliwa. W seryjnej konfiguracji pojazdu silnik Pentastar V-6 współpracuje z sześciostopniową przekładnią automatyczną typu 62TE. Mimo wyższej mocy napędu, Chrysler Town & Country MY 2011 zużywa tylko 13,9 l/100 km w cyklu miejskim i 9,4 l/100 km w cyklu pozamiejskim. Niemałą w tym rolę odgrywa ekonomiczny tryb pracy skrzyni biegów, nowe ogumienie klasy Premium o niskich oporach toczenia oraz zredukowane opory tarcia w zaciskach hamulcowych i łożyskach tylnych kół.
Jako następca trzech jednostek V-6: 3,3-litrowej, 3,8-litrowej oraz 4,0-litrowej, oferowanych w schodzącej gamie Town & Country − nowy silnik Pentastar V-6 stanowi istotny element racjonalizacji polityki modelowej minivanów Chryslera.
Chrysler Town & Country to wyszukana stylizacja i kunszt wystroju wnętrza, ponad 40 seryjnych rozwiązań w zakresie bezpieczeństwa i techniki zabezpieczeń, nowoczesne systemy informatyczno-rozrywkowe oraz funkcjonalne opcje aranżacji siedzeń i schowków. A także czytelny dowód, iż Chrysler potrafi spełniać nawet najśmielsze marzenia. W Polsce w 2010 roku sprzedanych zostało ponad 200 samochodów Chrysler Grand Voyager. Wprowadzenie nowego modelu przewidziane jest w październiku pod marką Lancia.