Chevrolet zwiększył udział w rynku w Europie Zachodniej i Środkowej w 2011 r.
W 2011 roku Chevrolet sprzedał 206 400* samochodów w Europie Zachodniej i Środkowej**, czyli o 1 600 więcej, niż w roku 2010. Tym samym firma uzyskała największy w swojej historii udział w rynku wynoszący 1,24%.
W porównaniu z rokiem 2010 Chevrolet odnotował wzrost sprzedaży w 20 krajach oraz wzrost udziału w rynku w 16 krajach Europy Zachodniej i Środkowej. Siedem państw osiągnęło w 2011 r. rekordowy udział w rynku, a w wielu z nich uzyskano także rekordowo wysokie wyniki sprzedaży: Austria (1,18% udziału w rynku), Francja (0,88%), Niemcy (0,86%), Polska (2,28%), Serbia (5,02%), Słowenia (2,95%) oraz Turcja (2,6%).
„Odnieśliśmy sukces i możemy cieszyć się wzrostem udziału w wymagającym rynku europejskim w 2011 roku”, powiedziała Susan Docherty, prezes i dyrektor zarządzająca Chevrolet Europe. Chevrolet wprowadził do sprzedaży w 2011 r. siedem nowych samochodów, dzięki czemu gama modelowa producenta obejmuje obecnie ponad połowę wszystkich segmentów rynku. „Dzięki naszej nowej gamie modelowej, oferowanej w salonach sprzedaży w całej Europie, rok 2012 otwiera przed nami ekscytujące możliwości dalszego rozwoju”, dodała Susan Docherty.
Najlepiej sprzedającym się modelem Chevroleta w Europie był Spark, który zdobył 5,5% udziału w segmencie mini i trafił do 66 400 klientów. Miejski Chevrolet Aveo sprzedał się w liczbie 51 000 egzemplarzy, a Cruze, obecnie oferowany również jako hatchback, osiągnął łączną sprzedaż na poziomie 39 400 sztuk. Kompaktowy sedan Chevrolet Cruze po raz kolejny uzyskał tytuł lidera segmentu na wielu europejskich rynkach, a także najlepiej sprzedającego się na świecie modelu Chevroleta. Od momentu debiutu w 2009 roku w ręce klientów trafiło już ponad milion egzemplarzy tego modelu. W roku 2012 zadebiutuje Chevrolet Cruze kombi, co pozwoli wyjść naprzeciw oczekiwaniom odbiorców w kolejnym istotnym segmencie rynku w Europie Zachodniej i Środkowej.
SUV Chevrolet Captiva oraz rodzinny van Chevrolet Orlando cieszą się dużym zainteresowaniem klientów, sprzedając się odpowiednio w liczbie 24 300 i 20 600 egzemplarzy w 2011 r. Kultowy samochód sportowy Chevrolet Camaro, lider segmentu w Stanach Zjednoczonych, trafił w pierwszych miesiącach sprzedaży w Europie do 600 odbiorców, z czego 40% to klienci z Francji.
W sumie w Europie*** Chevrolet sprzedał w 2011 r. rekordową liczbę 517 800 samochodów, co oznacza wzrost o 40 500 sztuk lub 8,5% w stosunku do roku 2010 oraz przekłada się na rekordowo wysoki udział w rynku na poziomie 2,61%. Chevrolet obronił także pierwszą pozycję wśród importowanych marek w Rosji, sprzedając w 2011 r. 173 500 samochodów osobowych i modeli typu SUV. Oznacza to wzrost sprzedaży o 57 200 aut oraz udział w rynku wynoszący 6,39%.
Oprócz tego Chevrolet sprzedał również 15 133 w Izraelu**** w 2011 roku.
Chevrolet Poland zakończył rok wynikiem 7 783 sprzedanych nowych samochodów, co oznacza 26% wzrost w porównaniu do 2010 roku. Jest to rekordowy wynik w historii marki na polskim rynku.
* Wstępna liczba rejestracji – cały rynek samochodów (samochody osobowe i lekkie samochody dostawcze).
** Zachodnia i Środkowa Europa obejmuje kraje należące do Unii Europejskiej oraz Andorę, Albanię, Bośnię i Hercegowinę, Chorwację, Islandię, Macedonię, Norwegię, Serbię, Czarnogórę, Szwajcarię oraz Turcję.
*** Liczba ta obejmuje 49 państw: kraje Europy Zachodniej i Środkowej, Rosję, Ukrainę, Uzbekistan, Kazachstan oraz inne kraje należące do Wspólnoty Niepodległych Państw.
**** Izrael jest częścią Chevrolet Europe, ale liczba ta nie została uwzględniona we wcześniej wymienionych wynikach sprzedaży.