Chevrolet znów na plusie
We wrześniu sprzedano w Polsce 828[1] nowych Chevroletów, czyli aż o 49% więcej niż w tym samym miesiącu rok wcześniej, kiedy Chevrolet Poland odnotował sprzedaż 556 samochodów. Jest to najlepszy wrzesień pod względem wolumenu sprzedaży w Polsce, co oznacza, że już po raz czwarty z rzędu Chevrolet Poland zanotował najwyższe wyniki sprzedaży w danym miesiącu w historii istnienia firmy.
„Cieszy nas kolejny rekordowy miesiąc sprzedaży Chevroleta. Liczymy na równie owocny wynik w październiku, między innymi dzięki obowiązującej obecnie ofercie promocyjnej na zestaw LPG wraz z montażem za 1 zł”, powiedział Andrzej Żelazny, dyrektor generalny, Chevrolet Region Europy Północnej.
Tradycyjnie najchętniej kupowanym modelem był kompaktowy Cruze, który znalazł w ubiegłym miesiącu 257 nabywców, czyli o 67% więcej niż we wrześniu 2012 roku. W salonach sprzedaży pojawiły się już pierwsze egzemplarze tego samochodu z roku modelowego 2014. Wśród innowacji, które znalazły się na pokładzie jest m.in. system bezpieczeństwa Side Blind Zone Alert, wykrywający samochody znajdujące się w tzw. martwym polu widzenia kierowcy za pomocą specjalnego radaru.
Na drugim miejscu listy bestsellerów znalazł się najmniejszy model w ofercie Chevroleta – Spark. Kupiły go 204 osoby, czyli aż o 187% więcej niż rok wcześniej. Na trzecie miejsce podium trafił siedmiomiejscowy van Orlando z wynikiem sprzedaży 135 sztuk, czyli aż o 111% więcej niż przed rokiem.
Spark i Orlando z roku modelowego 2014 również są już w ofercie Chevroleta. Najnowsza wersja Sparka jest standardowo oferowana z elektronicznym systemem stabilizacji toru jazdy (ESC). Unikatowym w segmencie elementem wyposażenia standardowego jest system Bluetooth oraz sterowanie systemem audio przy pomocy przycisków umieszczonych w kole kierownicy – elementy te zawierać będzie już wersja wyposażenia LS+. Chevrolet Orlando w nowej wersji modelowej jest oferowany z systemami Side Blind Spot Alert oraz Advanced Parking Aid. Pierwszy z systemów wykorzystuje czujniki ultradźwiękowe, które wykrywają auta znajdujące się w martwym polu widzenia kierowcy i ostrzega prowadzącego poprzez podświetlenie ikony umieszczonej w zewnętrznych lusterkach. Z kolei funkcja wspomagająca parkowanie Advanced Parking Aid podczas jazdy z niewielką prędkością identyfikuje odpowiednie miejsce do zaparkowania równoległego i daje kierowcy wskazówki dotyczące sterowania autem, aby ułatwić wykonywanie manewru.
Łącznie od stycznia tego roku do klientów trafiły 8 323 samochody marki Chevrolet.
Założona w 1911 r. w Detroit marka Chevrolet jest czwartą największą na świecie firmą motoryzacyjną, której roczna sprzedaż w ponad 140 krajach wynosi prawie 5 mln samochodów osobowych i półciężarowych. Chevrolet oferuje klientom oszczędne samochody, odznaczające się dynamicznymi osiągami, śmiałym designem, wysoką jakością wykonania oraz inteligentną technologią przyłączeniową Chevrolet MyLink. Linia Chevroleta w Europie obejmuje: miejskie modele Spark i Aveo, niewielkiego SUV-a o nazwie Trax, kompaktowy model Cruze, rodzinnego vana Orlando, SUV-a Captivę, sedana segmentu D o nazwie Malibu, legendarne samochody sportowe Camaro i Corvette oraz elektryczny model Volt o rozszerzonym zasięgu. Więcej informacji na temat Chevroleta można znaleźć na stronach http://www.chevrolet.pl/ lub http://media.gm.com/content/media/po/pl/chevrolet/news.html.
[1] Wszystkie liczby wg. danych sprzedaży importera