Chevrolet świętuje stulecie istnienia kultowych samochodów
W celu uczczenia stulecia istnienia firmy, Chevrolet wprowadza do sprzedaży elektryczny model Volt, ofiaruje 100 samochodów na rzecz pomocy dzieciom w potrzebie, a także zamawia nowoczesną rzeźbę, która stanie w rodzinnym mieście Louis Chevroleta.
Z okazji stulecia marki, Chevrolet wprowadza w Europie nagradzany model Volt, czyli pierwszy samochód elektryczny o rozszerzonym zasięgu. Volt trafi do salonów sprzedaży Chevroleta w Belgii, Francji, Niemczech, Holandii i Szwajcarii w czwartek 3 listopada 2011 roku.
„W tym roku jesteśmy świadkami wielu specjalnych wydarzeń z okazji szczególnej rocznicy Chevroleta, którą obchodzimy na całym świecie wraz z naszymi klientami, pracownikami i partnerami biznesowymi. Dziś rozpoczynamy nową erę dzięki modelowi Volt, kontynuując jednocześnie tradycję projektowania samochodów, które pozwalają użytkownikom w pełni wykorzystywać nadarzające się w życiu okazje”, powiedział Wayne Brannon, prezes i dyrektor zarządzający Chevrolet Europe.
100 prezentów urodzinowych zapewni mobilność potrzebującym dzieciom
W ciągu tego roku Chevrolet zorganizował wiele imprez, jednak nie po to, aby otrzymać prezenty urodzinowe, lecz aby je rozdać. Celem Chevroleta jest przekazanie 100 nowych samochodów – od niewielkiego, miejskiego modelu Spark po 7-miejscowe Orlando i SUVa Captivę – SOS Wioskom Dziecięcym w całej Europie, Uzbekistanie, Afryce Południowej, Lesotho i Izraelu.
3 listopada tego roku Chevrolet ofiaruje samochody z numerami 99 i 100 Stowarzyszeniu SOS Wioski Dziecięce w Rzymie podczas specjalnej uroczystości zorganizowanej na przedmieściach stolicy Włoch.
Inicjatywa Chevroleta zwiększy mobilność dzieci i matek SOS, jak również pozwoli pracownikom opieki społecznej dotrzeć do rodzin objętych wsparciem w ramach profilaktycznych Programów Umacniania Rodziny.
„Matki SOS muszą być mobilne, ponieważ ich zadaniem jest prowadzenie dużego domu, a także wykonywanie wszystkich obowiązków, które spoczywają na rodzicach. Korzystanie z transportu publicznego nie zawsze jest łatwe, więc mobilność jest w tym przypadku kluczem do codziennego funkcjonowania”, wyjaśnia Richard Pichler, sekretarz generalny SOS Wiosek Dziecięcych.
Rzeźba Chevroleta dla rodzinnego miasta założyciela marki
Chevrolet od wielu lat wspiera sztukę. Tradycja ta kontynuowana jest w rodzinnym mieście Louis Chevroleta, czyli w La Chaux-de-Fonds w Szwajcarii, gdzie Chevrolet Europe uczci pamięć współzałożyciela marki poprzez zamówienie dzieła sztuki, które stanie w Parc de l'Ouest.
O tym, kto stworzy dzieło, zdecyduje wynik konkursu zorganizowanego pomiędzy czterema grupami uznanych artystów. Zwycięski projekt zostanie wybrany w marcu 2012 roku przez jury, w którego skład wejdą reprezentanci La Chaux-de-Fonds i firmy Chevrolet, jak również Ambasador Stanów Zjednoczonych w Szwajcarii i Księstwie Lichtenstein oraz przewodniczący Federalnej Komisji Sztuk Pięknych w Szwajcarii.
Rzeźba będzie przypominała odwiedzającym miasto La Chaux-de-Fonds (wpisane na listę światowego dziedzictwa UNESCO) o jednym z najsłynniejszych mieszkańców oraz o marce, którą stworzył.
Wspaniałe 100 lat
Louis Chevrolet, szwajcarski emigrant i nieustraszony kierowca wyścigowy, wraz z amerykańskim przemysłowcem Billym Durantem, założył firmę Chevrolet Motor Car Company w Detroit 3 listopada 1911 roku.
Sto lat i ponad 209 milionów samochodów osobowych i użytkowych później, Chevrolet jest czwartą co do wielkości marką motoryzacyjną na rynku pod względem rocznego wolumenu sprzedaży. W 2010 roku firma sprzedała ponad 4 miliony samochodów osobowych i użytkowych w ponad 130 krajach. Oznacza to, że na całym świecie co 7 sekund ktoś kupuje nowego Chevroleta.
Dziś słynna „muszka” Chevroleta wciąż reprezentuje młodego, pionierskiego ducha, ekspresyjny design oraz bezkompromisową trwałość. Cechy te widoczne są w całej gamie zupełnie nowych modeli, w tym w Chevrolecie Cruze, zdobywcy dwóch kolejnych tytułów mistrzowskich WTCC, oraz w nagradzanym samochodzie elektrycznym, Chevrolecie Volcie.
„Rok 2011 to niepowtarzalna okazja do uczczenia wspaniałych sukcesów z przeszłości”, powiedział Wayne Brannon. „Obecnie wkraczamy w drugie stulecie inspirowani dziełem Louisa Chevroleta oraz jego mottem życiowym: ‘Nigdy się nie poddawaj!’”.