Chevrolet pozwala przejąć stery młodym klientom
Podczas tegorocznego Północnoamerykańskiego Międzynarodowego Salonu Samochodowego Chevrolet zaprezentował dwa koncepcyjne samochody coupe dedykowane młodym klientom, którzy w oparciu o własne pomysły mogą pomóc w stworzeniu tych pojazdów.
Code 130R, pierwszy z konceptów Chevroleta, to czterodrzwiowe coupe o prostej linii profilu nadwozia. Samochód wyróżnia się całkowicie nowym czerwonym lakierem metalicznym, złotymi obręczami z anodyzowanego aluminium, stylistyką zwiastującą wysokie osiągi oraz napędem na tylne koła. Code 130R czerpie także bezpośrednio ze sportowego dziedzictwa Chevroleta, co potwierdzają takie elementy, jak agresywny wygląd przodu, typowe dla marki szerokie nadkola, proste boczne panele nadwozia oraz emblemat Chevroleta ze skrzyżowanymi flagami.
Projektanci modelu Code 130R zastosowali silnik z turbodoładowaniem, który został przystosowany do współpracy z technologią eAssist. Dzięki funkcji wyłączania silnika podczas postoju, odzyskiwania energii z hamowania oraz wyrównany moment obrotowy podczas przyspieszania, koncept ten wkracza na nowy poziom elektryfikacji motoryzacyjnej oraz łączy osiągi turbodoładowanej jednostki napędowej z dużą oszczędnością paliwa.
Tru 140S, drugi z konceptów Chevroleta, jest przednionapędowym, czteromiejscowym sportowym coupe. Ten trzydrzwiowy hatchback został zaprojektowany jako przystępny cenowo i atrakcyjny wizualnie samochód sportowy. Koncept zaprezentowany w nowym, białym matowym kolorze lakieru z chromowanymi kołami i emblematami ze skrzyżowanymi flagami epatuje takimi cechami, jak pewność siebie, szybkość i ekskluzywność. Tru 140S powstał na tej samej płycie podłogowej, na której zbudowano Chevroleta Cruze oraz przełomowego Chevroleta Volt o rozszerzonym zasięgu.
Projektanci modelu Tru 140S chcieli zademonstrować technologie, które zwykle trafiają do droższych samochodów, takie jak bezpośredni wtrysk paliwa oraz system start-stop, działający w oparciu o rozrusznik, które pozwalają na osiągnięcie wysokiej mocy przy niższym zapotrzebowaniu na paliwo.
Modele koncepcyjne cechują się atrybutami, które doceniają młodsi nabywcy. Są to:
-funkcjonalność auta typu sedan uzyskana w nadwoziu sportowego coupe, które pomieści cztery osoby,
-możliwości przyłączeniowe oraz udogodnienia w postaci innowacyjnych schowków, sieci Wi-Fi, integracji telefonów komórkowych z systemem Chevrolet MyLink oraz wyświetlacza head-up,
-zużycie paliwa na poziomie 5,9 l/100 km (40 mpg) uzyskane w silniku 1,4 l Turbo Ecotec o mocy około 150 KM,
-wstępne ceny wersji produkcyjnej rozpoczynające się od około 20 000 dolarów.
Duże możliwości przyłączeniowe oraz łatwość personalizacji wnętrza to kolejne elementy, których wymaga generacja młodych klientów.
Po zakończeniu targów w Detroit dwa koncepcyjne Chevrolety pojawią się na innych ważnych salonach samochodowych, a także uświetnią kluczowe imprezy lifestylowe oraz inne wydarzenia, takie jak spotkania w miasteczkach uniwersyteckich. Chevrolet będzie także angażował klientów w rozwój tych modeli poprzez portale społecznościowe.