Chevrolet planuje dalszy wzrost sprzedaży w Polsce
Chevrolet zakończył rok 2011 rekordowym wynikiem w historii marki na polskim rynku. W ciągu całego roku sprzedanych zostało w Polsce aż 7 783 nowych Chevroletów, co oznacza 26% wzrost (1 613 egzemplarzy) w porównaniu do 2010 roku (6 170 samochodów).
„Pomimo niesprzyjających prognoz i trudnej sytuacji na rynku motoryzacyjnym, z optymizmem wchodzimy w rozpoczynający się rok”, mówi Andrzej Żelazny, dyrektor generalny Chevrolet Poland. „Bardzo dobre przyjęcie naszych nowych modeli oraz stale rosnąca sprzedaż świadczą o tym, że trafiamy w potrzeby Polaków. Czekający nas pełny rok sprzedaży niedawno wprowadzonych nowości, premiera Cruze’a w wersji kombi oraz debiut Chevroleta Malibu z pewnością pomogą nam zrealizować nasze plany”.
W grudniu nabywców znalazły 1024 egzemplarze nowych Chevroletów – tym samym ustanowiony został kolejny rekord, ponieważ nigdy wcześniej w historii Chevroleta w Polsce nie sprzedano w jednym miesiącu większej liczby samochodów. W porównaniu do grudnia 2010 roku sprzedaż wzrosła aż o 62%.
Najpopularniejszym modelem w naszym kraju w 2011 roku było Aveo, którego sprzedano 3 702 egzemplarze, czyli o 21% więcej niż rok wcześniej, kiedy to nabywców znalazły 3 042 sztuki tego modelu. Sprzedaż Aveo Classic w ubiegłym roku jest prawie taka sama (3 041 egzemplarze) jak w roku 2011, a wzrost sprzedaży spowodowany jest rosnąca popularnością Nowego Aveo, które zadebiutowało w połowie 2011 roku. Kolejne miejsce na liście najpopularniejszych modeli w gamie Chevroleta zajmuje Spark, którego w minionym roku sprzedano 1 363 egzemplarze, czyli o 50% więcej niż w roku wcześniejszym, kiedy sprzedano 906 egzemplarzy tego modelu. Trzecie miejsce na podium zajął Cruze z wynikiem sprzedaży na poziomie 1 317 sztuk, czyli aż o 83% więcej niż rok wcześniej, kiedy nabywców znalazło 720 sztuk tego modelu. W przypadku Cruze’a na wzrost sprzedaży wpływ miała coraz większa popularność modelu w wersji czterodrzwiowej, ale także wprowadzenie do oferty w tym roku tego popularnego kompaktu z pięciodrzwiowym nadwoziem. Rewelacyjnie przez klientów został przyjęty siedmioosobowy van Orlando, którego sprzedaż wyniosła 668 sztuk.