Chevrolet obniża ceny i podsumowuje I półrocze 2011 w Polsce
W pierwszym półroczu 2011 roku Chevrolet zanotował na polskim rynku sprzedaż na poziomie 3 716 sztuk. Jest to wzrost o 19,91% (617 sztuk) w stosunku do analogicznego okresu w ubiegłym roku (3 099 samochodów). Udział Chevroleta w rynku samochodów osobowych wynosi obecnie 2,46% i jest o 0,5% większy niż w pierwszych 6 miesiącach 2010 roku (dane wg Samaru).
Wzrost sprzedaży potwierdzają również dane CEPiK, według których sprzedaż Chevroleta w pierwszym półroczu 2011 r. wyniosła 3 640 sztuk i jest to wzrost o 17,65% w stosunku do analogicznego okresu rok wcześniej (3 094 samochody), a udział w rynku zwiększył się z 2,12% do 2,64%.
Dzięki tak dobremu wynikowi w pierwszej połowie tego roku, Chevrolet jest jedną z 3 najdynamiczniej rozwijających się spośród 15 największych marek na rynku samochodów osobowych. Dowodem tego jest fakt, że tylko 3 firmy osiągnęły w tym półroczy dwucyfrowy wzrost sprzedaży.
„Tegoroczne wyniki potwierdzają znakomite przyjęcie nowych produktów Chevroleta przez klientów. Aby utrzymać ten wzrostowy trend i być w grupie poważnych graczy rynkowych, wprowadzamy właśnie nowe, niższe ceny naszych najpopularniejszych modeli” – mówi Andrzej Żelazny, dyrektor generalny Chevrolet Poland. Od dzisiaj Sparka będzie można kupić już od 26 990 zł, czyli o 4 800 zł taniej od dotychczasowej ceny cennikowej, natomiast cena cennikowa trzy- i pięciodrzwiowego Aveo została obniżona aż o 5 000 zł, a czterodrzwiowego o 4 500 zł, co oznacza, że po uwzględnieniu obecnie obowiązującego rabatu Aveo można kupić już od 28 890 zł.
Jednym z powodów tak dynamicznego wzrostu sprzedaży Chevroleta jest dobrze przyjęta nowa linia modelowa. Sprzedaż Sparka zwiększyła się w pierwszych 6 miesiącach roku o 71% w stosunku do tego samego okresu rok wcześniej i jest on drugim najchętniej kupowanym modelem Chevroleta, stanowiącym 19% sprzedaży.
Najpopularniejszym Chevroletem w 2011 roku w Polsce był jednak model Aveo, którego poprzednia generacja w minionym półroczu stanowiła aż 54% sprzedaży marki w Polsce (wzrost o 26% w porównaniu do tego samego okresu w 2010 roku). Ze względu na duże zainteresowanie klientów będzie on oferowany do końca tego roku, równolegle z zupełnie nowym Aveo, który właśnie trafia do salonów.
Kolejnym najbardziej popularnym modelem Chevroleta w Polsce jest Cruze sedan, który stanowi 15% sprzedaży marki i odnotował wzrost o 41% w stosunku do pierwszych 6 miesięcy ubiegłego roku. Już latem do salonów w Polsce trafi wersja hatchback, dzięki czemu Chevrolet jeszcze mocnej będzie mógł walczyć o nabywców w tak popularnym segmencie kompaktów.
Już wprowadzone w tym roku nowości, takie jak nowa Captiva, Orlando czy zupełnie nowe Aveo w wersji cztero- i pięciodrzwiowej, a także debiutujące już wkrótce modele – latem Cruze hatchback oraz jesienią legendarne Camaro w wersji coupé i kabriolet, stwarzają doskonałe warunki do utrzymania obecnej dynamiki wzrostu Chevroleta w Polsce.