Chevrolet na Salonie Samochodowym we Frankfurcie - szczegóły premier
Stulecie istnienia marki Chevrolet przynosi całe mnóstwo pozytywnych informacji, innowacji oraz istotnych wydarzeń wartych uczczenia. Czwarta pod względem wielkości marka samochodowa na świecie stale się rozwija, a dynamizm tego procesu znajdzie odzwierciedlenie na stanowisku Chevroleta, zlokalizowanym w hali nr 9 na 64. Salonie Samochodowym we Frankfurcie.
„We Frankfurcie Chevrolet zaprezentuje wyważony pogląd na to, dokąd zmierzamy jako marka”, powiedział Wayne Brannon, prezes i dyrektor zarządzający Chevrolet Europe. „Z dwiema europejskimi premierami i dwiema pionierskimi koncepcjami z niecierpliwością oczekujemy na największą wystawę samochodową na kontynencie”.
Wśród wystawionych samochodów cztery zasługują na szczególną uwagę. Dzięki najnowszej edycji Malibu, nowego flagowego modelu marki w Europie, Chevrolet rozszerzy swoją obecność na rynku w segmencie samochodów klasy średniej. Sprzedaż Malibu rozpocznie się w następnym roku. Tymczasem wersja Aveo z turbodoładowanym silnikiem wysokoprężnym o pojemności 1,3 l zostanie wprowadzona na rynek tej jesieni. Chociaż koncepcyjne modele Miray i Colorado Rally nie będą oferowane w sprzedaży w najbliższej przyszłości, to otwierają nowe możliwości w dziedzinie designu poprzez kreatywną interpretację typowych dla Chevroleta cech.
Od dawna oczekiwane Camaro piątej generacji i specjalna edycja Chevroleta Corvette dla uczczenia setnej rocznicy istnienia marki podkreślają, jak ważna jest dla Chevroleta pasja i osiągi. Miłośnicy wyścigów będą mieli okazję zobaczyć również model Corvette, który był pierwszy w kategorii GTE podczas wyścigu Le Mans w czerwcu bieżącego roku.
Malibu: nowy model flagowy Chevroleta w Europie
Nowe Malibu wniesie do segmentu D w Europie sprawdzoną wartość i doznania znane z segmentu Premium. Dzięki współczynnikowi oporu wynoszącemu prawie tyle samo, co wartość współczynnika oporu Chevroleta Volta równa 0,28, Malibu będzie jednym z najbardziej aerodynamicznych aut w segmencie.
Z rozstawem osi wynoszącym 2737 mm i rozstawem kół równym 1577 mm, nowe Malibu ma atletyczną sylwetkę i przestrzenną kabinę. Jego solidna, sztywna konstrukcja nadwozia umożliwia precyzyjne zestrojenie zawieszenia i doskonałą kontrolę samochodu podczas dynamicznej jazdy.
Malibu z całkowicie nowym podwójnym kokpitem posiada przyjemne, przestronne i komfortowe wnętrze. Metaliczne i chromowane akcenty, łagodne, jasnoniebieskie oświetlenie wzdłuż całej deski rozdzielczej, a także zastosowanie kontrastujących szwów dodają wnętrzu elegancji.
Klienci będą mogli wybrać między dwiema oszczędnymi i mocnymi, 4-cylindrowymi jednostkami napędowymi: benzynową o pojemności 2,4 l i mocy 169 KM lub wysokoprężną o pojemności 2,0 l i mocy 164 KM. W Europie Malibu dostępne będzie zarówno z manualnymi, jak i automatycznymi skrzyniami biegów.
Aveo z turbodoładowanym silnikiem wysokoprężnym o pojemności 1,3 litra: większy moment obrotowy, niższy poziom emisji spalin
Nowy model Chevroleta Aveo szczyci się świeżym wyglądem zewnętrznym, zaprojektowanym na nowo podwoziem dla udoskonalonych właściwości jezdnych, a także praktycznym i eleganckim wnętrzem. Wprowadzony na rynek wiosną tego roku model został wyposażony w elektroniczny system stabilizacji toru jazdy, zawierający system wspomagający ruszanie pod górę (hill-start assist) oraz wachlarz zaawansowanych, ekonomicznych silników o niskim poziomie emisji spalin.
Począwszy od jesieni tego roku turbodoładowany silnik wysokoprężny o pojemności 1,3 l z funkcją start/stop uzupełni gamę silników benzynowych o pojemności 1,2, 1,4 i 1,6 l, które już są dostępne w nowym Aveo. Silnik Eco o mocy 95 KM wymaga jedynie 3,6 litra paliwa na 100 km w cyklu mieszanym, a wersje o mocy 75 KM i 95 KM spalają odpowiednio 3,7 i 4,1 l/100 km. Elegancki Aveo sedan wyposażony w turbodoładowany silnik wysokoprężny o mocy 75 KM i pojemności 1,3 litra stanie się najbardziej ekonomicznym czterodrzwiowym sedanem w Europie.
Wszystkie trzy wersje silnika o pojemności 1,3 l spełniają kryteria emisji spalin Euro5 i są wyposażone w katalizator utleniający, pracujący w pętli zamkniętej, a także filtr cząstek stałych. Wersja Eco o mocy 95 KM emituje zaledwie 95 g CO2/km, a silnik o mocy 75 KM wytwarza 97 g CO2/km.
Wszystkie trzy wersje osiągają maksymalną moc przy 4 000 obr./min. Silnik o mocy 75 KM oraz wersja Eco wytwarzają maksymalny moment obrotowy wynoszący 190 Nm, natomiast standardowy silnik o mocy 95 KM daje moment obrotowy wynoszący 210 Nm przy 1 750 obr./min.
Dynamiczna linia nadwozia: koncepcyjny Colorado Rally
Półciężarówki odegrały decydującą rolę w historii marki Chevrolet. Pokryty podwójną warstwą perłowo-białego lakieru i złotymi drobinkami, koncepcyjny Colorado Rally ma na celu przedstawienie, jak mogłaby wyglądać rajdowa odmiana tego pickupa. Wiele szczegółowych elementów podkreśla terenowy charakter tego samochodu.
„Colorado Rally ukazuje DNA Chevroleta w wersji terenowej. W celu skonstruowania tego modelu przeprowadziliśmy szeroko zakrojone badania motoryzacyjnych sportów terenowych. Każdy szczegół, bez wyjątku, został dogłębnie zbadany, abyśmy mogli dostarczyć samochód autentyczny, zaprojektowany z myślą o rajdach, znanych także jako cross-country”, powiedział Carlos Barba, dyrektor Centrum Designu GM Ameryki Południowej.
Koncepcyjny Colorado Rally jest napędzany przez turbodoładowany silnik wysokoprężny o pojemności 2,8 l i został wyposażony w amortyzatory Fox Racing Shox (długość skoku: 140 mm) oraz system zawieszenia z regulacją wysokości (do 50 mm). 18-calowe koła są wykonane z pojedynczego kawałka aluminium i wyposażone w opony terenowe.
Dwa systemy wyciągarek o mocy 5,5 KM, zainstalowane w przednim i tylnym zderzaku pojazdu, mają maksymalną siłę uciągu wynoszącą cztery tony metryczne i są dostarczane wraz z aerodynamiczną liną o długości 23 000 mm. Kolejne udogodnienia to dwa haki holownicze zamontowane z przodu i z tyłu samochodu, akrylowe okna i zabezpieczający pałąk w kolorze węgla.
Wewnątrz kilka systemów zapewnia bezpieczeństwo i wygodę. System „air boost" szybko oczyszcza kabinę po przejechaniu przez chmurę pyłu, podczas gdy wyłącznik główny w środkowej części tablicy przyrządów uruchamia silnik, a w sytuacji awaryjnej, wyłącza każdy układ samochodu.
Futurystyczny Miray
Po raz pierwszy przedstawiony szerokiej publiczności na wystawie samochodowej w Seulu w marcu bieżącego roku, Chevrolet Miray (w języku koreańskim oznaczający »przyszłość«), otwarty samochód dwuosobowy, oferuje świeżą interpretację typowego dla Chevroleta designu, składając hołd dziedzictwu samochodów sportowych marki.
Miray jest wyposażony w aerodynamiczny kadłub, przypominający nowoczesne samoloty odrzutowe, a jego karoseria wykonana jest z włókna węglowego i tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem węglowym (CFRP). Jego dwudzielna atrapa wlotu powietrza jest otoczona z obu stron diodowymi reflektorami oraz charakterystycznymi światłami do jazdy dziennej. Wszelkie niezbędne podczas jazdy komunikaty wyświetlane są w technologii projekcji tylnej w bezpośrednim zasięgu wzroku kierowcy.
„Pół-elektryczny” układ napędowy Miray’a, zlokalizowany za fotelem kierowcy i pod nim, zaprojektowano w celu zwiększenia osiągów i maksymalnej oszczędności paliwa. Jego dwa silniki elektryczne, zainstalowane z przodu, o mocy 15 kW są zasilane przez litowo-jonowy akumulator 1,6 kWh, w którym gromadzona jest także energia odzyskiwana podczas hamowania.
1,5-litrowy czterocylindrowy silnik z turbodoładowaniem, zainstalowany za kokpitem, współpracuje z silnikiem elektrycznym dla jak najlepszych osiągów.
Dumni ambasadorzy gamy samochodów wyścigowych i wyczynowych Chevroleta
Amatorzy wyścigów będą zachwyceni, gdy zobaczą Corvette C6.R nr 73 wraz z kierowcami, którzy zwyciężyli w kategorii GTE Pro w edycji 2011 24-godzinnego wyścigu Le Mans. Ten rok jest także rokiem sukcesów dla Chevroleta podczas mistrzostw World Touring Car Championship (WTCC) zdominowanych przez Roba Huffa, Alaina Menu i Yvana Mullera.
Jeden pokazowy Cruze WTCC zostanie zaprezentowany we Frankfurcie wraz ze specjalną edycją Corvette, zaprojektowaną dla uczczenia setnej rocznicy istnienia Chevroleta. Samochód pokryto lakierem w kolorze Carbon Flash Metallic, a dodatkowo zdobią go satynowo-czarne znaki graficzne i wyjątkowe koła Centennial Satin Black z czerwonymi zaciskami hamulców.
Podczas dni prasowych na stanowisku Chevroleta, w ramach projektu Corvette Engine Build Experience, będzie składany prawdziwy silnik do Corvette. Ten wyjątkowy program oferowany jest również klientom, którzy zakupili Corvette ZR1 lub Z06, dając im rzadką możliwość spersonalizowania swojego samochodu. Za 4 027 € (w tym koszty podróży i zakwaterowania, bez VAT) zbudują silnik swojej Corvette w renomowanym GM Performance Build Center niedaleko Detroit w stanie Michigan.
Patrząc na stanowisko Chevroleta na Salonie Samochodowym we Frankfurcie można dostrzec kreatywność jednego ze zwycięzców konkursu Young Creative Chevrolet. Wytworny strój, noszony przez modelkę prezentującą specjalną edycję kabrioletu Chevrolet Corvette Grand Sport dla uczczenia setnej rocznicy istnienia marki, zdobył pierwsze miejsce w dziedzinie mody w edycji konkursu YCC z 2011 roku. Projekt sukienki autorstwa Lubici Mildeovej z FA STU w Bratysławie stanowi nową interpretację „małej czarnej”.
100 lat Chevroleta: Świętujemy przeszłość, inspirujemy przyszłość
Podczas Salonu Samochodowego we Frankfurcie w 2011 roku odwiedzający będą mogli zobaczyć i poprowadzić wielokrotnie nagradzany model Chevrolet Volt. Charakteryzujący się jedną z najbardziej aerodynamicznych sylwetek, pierwszy samochód elektryczny o rozszerzonym zasięgu, Volt, już dziś stanowi krok milowy w historii Chevroleta i w historii całej motoryzacji.
Obrazowo mówiąc, Volt jest owocem innowacji, których źródło sięga odległej przeszłości. Historia Chevroleta ma swój początek w 1900 roku, gdy Louis Chevrolet, szwajcarski emigrant, zdecydował się wejść na pokład statku płynącego do Kanady. Jedenaście lat później, wspólnie z Williamem Durantem, założył spółkę Chevrolet Motor Company w Detroit. Jego zamiłowanie do jazdy samochodami, a także optymizm nadal inspirują markę wkraczającą w XXI wiek.
Chevrolet zdecydowanie wprowadza zmiany, a klienci odwiedzający salony dealerów w Europie nie znajdą ani jednego samochodu starszego niż dwa lata. Do końca tego roku Chevrolet wprowadzi na rynek siedem nowych modeli, które przyczynią się do wzrostu obecności marki na rynku europejskim.
Dzięki temu, że na całym świecie co siedem sekund sprzedawany jest kolejny Chevrolet, z optymizmem wkraczamy w kolejne stulecie konstruowania wspaniałych, praktycznych i niezawodnych, o wyjątkowym designie i ułatwiających życie klientów samochodów.