Chevrolet Camaro Cabrio na Salonie Motoryzacyjnym w Los Angeles
Wiodący w swoim segmencie Chevrolet Camaro otwiera nowy rozdział premierą wersji kabriolet na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Los Angeles.
Produkcja nowego kabrioleta rozpocznie się w styczniu, zaś sprzedaż w Ameryce Północnej – w lutym. Europejscy fani Camaro będą mogli zapoznać się z nim w wybranych europejskich salonach dealerskich Chevroleta od września przyszłego roku.
„Wprowadzenie na rynek nowego kabrioleta Camaro przybliża design i osiągi zupełnie nowej grupie potencjalnych klientów” – powiedział Chris Perry, wiceprezes Chevroleta ds. marketingu. W XXI wieku powrócił nowy, popularny model Camaro. Jest więc naturalne, że dążymy w chwili obecnej do rozwinięcia i rozbudowania jego gamy”.
Camaro zdobył wiodącą pozycję w swoim segmencie, jeśli chodzi o sprzedaż na rynku amerykańskim, dzięki pierwotnemu modelowi coupe wprowadzonemu na rynek wiosną 2009 roku. Jeden z pierwszych kabrioletów sprzedano ostatnio na aukcji organizowanej przez Barrett-Jackson za kwotę 205 000 USD, przy czym całkowity dochód przeznaczono na cele charytatywne. Natomiast 100 ekskluzywnych kabrioletów Camaro, które zaprojektowano na indywidualne zamówienie sprzedano w cenie 75 000 USD w ciągu zaledwie trzech minut.
Mocna konstrukcja
Camaro zaprojektowano i skonstruowano tak, aby połączyć w nim cechy obu wersji pojazdu, co oznacza, iż klienci cieszyć się mogą jazdą kabrioletem i dynamiką jazdy wersji coupe. Sztywną konstrukcję nadwozia dodatkowo ulepszono dzięki zastosowaniu czterech strategicznych wzmocnień.
Należą do nich:
* Wspornik usztywniający umieszczony pod maską
* Wspornik usztywniający układ napędowy
* Wspornik tunelu podwozia
* Wsporniki przedniej i tylnej części podwozia w kształcie litery V.
„Celem prowadzonych przez nas prac rozwojowych było jak największe zbliżenie kabrioleta do coupe w kategoriach jakości jazdy, prowadzenia i ogólnych właściwości jezdnych” – powiedział Al Oppenheiser, główny inżynier Camaro.
Jedną z zalet kabrioleta Camaro jest charakterystyka zawieszenia – a konkretnie brak różnic między kabrioletem a wersją coupe.
„Celem zrekompensowania ograniczonej konstrukcji samochodu otwartego, konstruktorzy często wprowadzają bardziej miękkie zawieszenie, co kabriolet przekształca w krążownik szos” – powiedział Oppenheiser. „My zaś podążyliśmy trudniejszą, choć prowadzącą do uzyskania lepszych rezultatów drogą – wzmocnienie konstrukcji zamiast „zmiękczenia” zawieszenia. Nie dokonaliśmy zmian kolumn, tulei ani sztywności sprężyn w porównaniu do Camaro w wersji coupe."
W wyniku tego powstał kabriolet zachowujący prawie wszystkie zalety Camaro w wersji coupe dotyczące przyspieszenia, przyczepności i osiągów.
Dodatkowe udoskonalenia konstrukcyjne podnoszące bezpieczeństwo zaprojektowano z myślą o ograniczeniu hałasu i drgań, a jednocześnie wyeliminowaniu drgań maski i kierownicy. Obejmują one hydroformowane tuby w słupkach A, wewnętrzny wspornik panelu szyby przedniej, wzmocnienie słupka A oraz wzmocnienia wewnątrz wahaczy.
Udoskonalenia dachu
Początkowo projektanci i konstruktorzy dążyli do wyeliminowania typowego wyglądu górnej ramy kabrioleta; udało im się do dzięki zastosowaniu kompozytowych przegubów zamiast przegubów aluminiowych, a także przedłużeniu materiału dachu poniżej linii przewężenia oraz przeprojektowania linii dachu. Stworzono dach o gładkim, wyprężonym i dokładnie dopasowanym wyglądzie, który jednak zachowuje również wymuskane linie dachu wersji coupe.
Elektryczny dach złożyć można w około 20 sekund. Wytwarzany jest on we współpracy z tym samym producentem, jak w przypadku dachu kabrioleta Corvette. Obsługiwany jest również w podobny sposób. Oznacza to, iż składa się on w literę Z i zamyka za pomocą pojedynczego, wygodnego uchwytu umiejscowionego w środkowej części panelu szyby przedniej. Po przestawieniu blokady w pozycję otwartą naciśnięcie przycisku powoduje opuszczenie szyb i rozłożenie dachu.
Dach wykonano z grubego, trwałego płótna z materiałem wytłumiającym, który zapewnia cichą jazdę zbliżoną do jazdy w wersji coupe po rozłożeniu dachu. W dachu umieszczono również szybę tylną i odmgławiacz szyby tylnej.