Całkowicie nowy Range Rover już jesienią 2012 roku
Firma Land Rover zapowiedziała wprowadzenie zupełnie nowego Range Rovera. Range Rover czwartej generacji będzie najbardziej luksusowym i najwszechstronniejszym Land Roverem w historii marki. W nowym modelu zastosowano rewolucyjne rozwiązania technologiczne m.in. w konstrukcji nadwozia z aluminium, dzięki czemu obniżono masę samochodu aż o 420 kg.
Czwarta generacja kultowego samochodu będzie pierwszym na świecie SUV-em z kadłubowym nadwoziem w całości zbudowanym z aluminium. Dzięki zastosowaniu rewolucyjnej technologii nowy Range Rover będzie lżejszy aż o 420 kg od poprzednika, którego konstrukcja była oparta na stali. Obniżenie o 39% masy nadwozia przyczyniło się do znacznego udoskonalenia osiągów i jakości prowadzenia pojazdu oraz obniżenia zużycia paliwa a także poziomu emisji CO2. Architektura przedniej i tylnej części podwozia została uzupełniona o zrewolucjonizowane zawieszenie pneumatyczne, które udoskonala właściwości jezdne Range Rovera. Gama silników obejmie jednostki benzynowe V8 oraz wysokoprężne TDV6 i TDV8.
„Produkowany od ponad 40 lat Range Rover był pierwszym na świecie luksusowym samochodem z napędem 4x4 o pełnych możliwościach terenowych. Nowy Range Rover został opracowany od podstaw, a jego konstruktorzy dołożyli wszelkich starań, aby udoskonalić tą ikonę motoryzacji, a jednocześnie zachować jej DNA” – powiedział John Edwards, Land Rover Global Brand Director.
Zupełnie nowy Range Rover ma elegancką sylwetkę, nieomylnie kojarzoną z marką, ale jednocześnie prezentuje ewolucję stylu projektowania tego modelu. Poziom luksusu kojarzony dotychczas z Range Roverem został uzupełniony, w oparciu o najnowocześniejsze technologie motoryzacyjne – od ekskluzywnych elementów wykończenia wnętrza, takich jak Sound Suround System od firmy Meridian, elektronicznie otwieranie i zamykanie pokrywy silnika oraz bagażnika, aż po zaawansowane systemy zawieszenia czy wspomagania kierowcy. Kabina samochodu została znacznie wyciszona dzięki zastosowaniu na przedniej oraz bocznych szybach powłoki akustycznej. Zmiany konstrukcyjne pozwoliły także na powiększenie przestrzeni na nogi pasażerów tylnych siedzeń o dodatkowe 120 mm.
Zupełnie nowy Range Rover będzie dostępny w sprzedaży jesienią 2012 roku, a pierwsze samochody wyjadą na drogi z początkiem 2013 roku. Pełne dane techniczne i cenniki zostaną udostępnione na początku września przed targami motoryzacyjnymi w Paryżu.