BP wspiera czwartą edycję kampanii "Piłeś nie jedź"
„Sto lat! Nawet tyle nie wystarczy, żeby zapłacić za życie innych” – hasło tegorocznej edycji akcji „Piłeś, nie jedź” uświadamia, że nie ma takiej ceny, którą można by zapłacić, aby wrócić komuś życie lub zdrowie albo za którą dałoby się wyciszyć wyrzuty sumienia, jakie dręczą tych, którzy pod wpływem alkoholu wsiedli za kierownicę i spowodowali wypadek.
Ze statystyk wynika, że w ubiegłym roku spadła liczba wypadków spowodowanych przez nietrzeźwych kierowców. – To oczywiście dobra wiadomość, ale nie oznacza, że należy zaniechać działań, których celem jest podniesienie poziomu bezpieczeństwa na polskich drogach – mówi Dorota Adamska, PR Manager BP Europa SE. – Przeciwnie, trzeba nadal jak najwięcej o tym mówić, aby każdy, kto po wypiciu alkoholu zdecyduje się wsiąść za kierownicę, zanim ruszy, zadał sobie pytanie: Czy warto? Wspierając kampanię promującą trzeźwość wśród kierowców, mamy nadzieję, że spowoduje ona, iż liczba tych, którzy na tak zadane pytanie odpowiedzą „Nie warto”, będzie stale rosła.
BP w Polsce od lat aktywnie działa w ramach projektów społecznych związanych z drogowym bezpieczeństwem, angażując się głównie w akcje o charakterze edukacyjnym (turnieje wiedzy o bezpieczeństwie drogowym, szkolenia i kursy). Dla najmłodszych firma przygotowywała książeczki do kolorowania, z których dzieci poprzez zabawę uczyły się podstawowych zasad zachowania na drodze. W 1998 r., podczas VI Finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy, BP przedstawiła podręcznik „Zasady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego”, który był od tej pory jest wykorzystywany jako materiał dydaktyczny w szkołach podstawowych w Polsce.
Firma systematycznie przekazuje materiały edukacyjne zarówno policji, jak i szkołom w całym kraju. Ponadto współpracuje z wieloma organizacjami i stowarzyszeniami w ramach programów promujących bezpieczeństwo na naszych drogach.
W 2005 r. BP znalazła się w grupie firm, które podpisały deklarację na rzecz bezpieczeństwa ruchu drogowego i wprowadzenia standardów dotyczących kierowców pojazdów służbowych. Inicjatywa ta była elementem większego projektu „Bezpieczna Flota”.
– W naszym przekonaniu to właśnie edukacja jest najważniejsza – mówi Adamska. – To najlepsza droga do podniesienia świadomości społeczeństwa. I dotyczy to zarówno tych, którzy alkohol kupują, w przypadku tej akcji – kierowców, jak i tych, którzy go sprzedają. Nigdy dość mówienia o tym, jak ważna jest odpowiedzialna sprzedaż i np. niepodawanie alkoholu nieletnim czy nietrzeźwym osobom.
W tym roku, w ramach kampanii „Piłeś nie jedź”, na ponad 400 stacjach BP, a także podczas kontroli drogowej kierowcy będą otrzymywać ulotki z informacją o kampanii, a spot promocyjny będzie można zobaczyć w TVN i TVN Turbo, 44 kinach w całej Polsce, na 102 ekranach LCD na 37 uczelniach wyższych i 534 ekranach LCD w kilkuset autobusach komunikacji miejskiej w sześciu miastach. Plakaty kampanii pojawią się w 44 Wojewódzkich Ośrodkach Ruchu Drogowego, podczas rajdów organizowanych przez Polski Związek Motorowy oraz w ok. 200 autobusach komunikacji miejskiej w jedenastu miastach. Podczas plenerowych imprez wykorzystane zostaną symulatory dachowania oraz symulatory jazdy z modułem „prowadzenia samochodu pod wpływem alkoholu”.
Kampania społeczna prowadzona pod hasłem „Piłeś? Nie jedź?” ma na celu uświadomienie kierowcom, jak dramatyczne skutki może spowodować jazda pod wpływem alkoholu.
Tegoroczna, czwarta edycja kampanii rozpoczęła się 12 kwietnia 2011 r. Organizatorzy (Związek Pracodawców Polski Przemysł Spirytusowy) chcą dotrzeć przede wszystkim do młodych kierowców (pomiędzy 18. a 30. rokiem życia), którzy są bardzo często zarówno sprawcami, jak i ofiarami wypadków komunikacyjnych. Policyjne statystyki wykazują, że wzmożone kontrole oraz działania edukacyjne przekładają się na widoczne zmniejszenie liczby wypadków spowodowanych przez pijanych kierowców.
Oprócz BP, partnerami tegorocznej edycji kampanii są: Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji, Komenda Główna Policji, Instytut Transportu Samochodowego, Polski Związek Motorowy i Fundacji „Krzyś”.