BMW Group Polska w 2012 roku utrzymuje silną pozycję lidera segmentu aut premium w Polsce
W roku 2012 BMW Group Polska udowodniła swoje kompetencje jako lidera w zakresie aut i usług premium, wzmacniając pozycję rynkową. Marka BMW dominuje w segmentach rynkowych od serii 3 i wyższych, a jej udziały ilościowe w sektorze aut premium wzrosły do 22,7%.
“Jesteśmy bardzo dumni z wyników osiągniętych przez BMW i MINI. Jest to dowód, że stale dostarczamy wymagającym klientom premium auta, które spełniają ich potrzeby. Nasze inicjatywy rozwojowe oraz technologiczne okazują się wyprzedzać zmiany w oczekiwaniach. Badania pokazują, że BMW jest nie tylko liderem sprzedaży, ale także najbardziej wartościową marką motoryzacyjną na świecie. Ten sukces jest możliwy nie tylko dzięki przewadze technologicznej, ale także emocjom, jakie budzi design aut BMW i unikatowe wrażenia z jazdy” – powiedział Andreas Biehler, General Manager BMW Group Polska.
Najpopularniejszymi modelami BMW w Polsce w 2012 roku były X3 (1454 zarejestrowane sztuki) oraz seria 5 (1251 sztuk ), osiągając zdecydowaną przewagę w swoich segmentach. Z kolei nowe modele po raz kolejny okazały się sukcesem rynkowym: wprowadzona w 2012 nowa seria 3 sięgnęła po przywództwo w segmencie, notując 933 zarejestrowane auta. Jest to wzrost aż o 130% w porównaniu do roku 2011. Nowym liderem segmentu jest także topowy model BMW, wprowadzona we wrześniu nowa seria 7 (161 sztuk). Z kolei nowe BMW serii 1 osiągnęło wzrost o 135% w porównaniu do roku ubiegłego, z wynikiem 459 rejestracji. W roku 2012 nowymi liderami w swoich segmentach rynku premium zostały: seria 3, seria 6, seria 7 oraz roadster Z4.
Polscy klienci docenili także wyjątkową technologię inteligentnego napędu na cztery koła xDrive ofertowaną przez BMW – auta wyposażone w ten system stanowiły ponad 60% sprzedaży.
Dla MINI także był to dobry rok. Unikatowa marka stale notuje w Polsce dwucyfrowe wzrosty. W roku 2012 aż o 41% aut MINI więcej niż w poprzednim roku dostarczyło swoim kierowcom niepowtarzalnej gokartowej frajdy z jazdy. Klienci najczęściej wybierali model Countryman, który stanowił 57% wyników MINI. Także najnowsi członkowie rodziny MINI – MINI Roadster i MINI Coupe – zostali ciepło przyjęci przez rynek. „Teraz oczekujemy na MINI Pacemana, który będzie miał premierę w marcu 2013. Sądzimy, że jest to model idealnie pasujący do potrzeb polskich klientów, a jednocześnie reprezentuje prawdziwe wartości marki pod względem designu oraz oczywiście doświadczenia z jazdy” – stwierdza Andreas Biehler.
BMW Motorrad zamknął rok z dobrym wynikiem 670 zarejestrowanych motocykli. „Mimo znacznego załamania sprzedaży motocykli w Polsce w II połowie roku 2012, BMW Motorrad udało się umocnić swoją pozycję na rynku i osiągnąć 20% udziałów w segmencie pow. 500cm3. Znaczącą rolę odegrały w tym prestiżowe modele K1600 GT/GTL oraz rodzina GS. Dlatego też oczekujemy premiery naszego kultowego lidera GS, modelu R1200GS. Motocykle BMW stanowią ścisła czołówkę listy TOP10 najpopularniejszych motocykli w Polsce” – komentuje Robert Domański, BMW Motorrad Polska.
BMW Group w Polsce reprezentowane jest także przez spółkę BMW Financial Services Polska, zajmującą się finansowaniem i ubezpieczeniami. W 2012 roku spółka rozpoczęła działalność operacyjną, oferując klientom leasing, kredyty i ubezpieczenia komunikacyjne dostępne poprzez sieć autoryzowanych salonów dealerskich BMW, MINI i BMW Motorrad. Już po pierwszych miesiącach działalności udało się oddać do użytkowania ponad 700 pojazdów. W skali międzynarodowej niemal co drugi sprzedawany pojazd marki BMW, MINI lub Rolls Royce leasingowany lub kredytowany jest przez BMW Group Financial Services. BMW Financial Services również zamierza finansować co najmniej połowę pojazdów sprzedawanych przez BMW Group w Polsce.
“W roku 2013 przewidujemy dalszy zrównoważony wzrost. Jestem przekonany, że nasze portfolio jest bardzo mocne i będzie przyciągać klientów. Z niecierpliwością czekamy także na nowości, jak choćby planowany na koniec roku rewolucyjny elektryczny model i3. Auto będzie stanowić dzieło sztuki inżynierskiej, reprezentując zupełnie nowy typ samochodu. A wraz ze swoim sportowym bratem – BMW i8 – pokazuje, w jaki sposób BMW odpowiada na zmieniające się tendencje społeczne oraz jak myślimy o mobilności przyszłości” – mówi Andreas Biehler – „Nowe modele planowane na 2013 będą zaskakiwać naszych klientów oraz pozwolą nam na dalsze umacnianie pozycji lidera segmentu premium. W Polsce znacząco rozwiniemy też sieć dealerską, otwierając punkty sprzedaży w Krakowie, Gliwicach, Częstochowie oraz Toruniu.”
Rok zrównoważonego rozwoju
W 2012 roku BMW Group Polska aktywnie realizowała strategię zrównoważonego rozwoju, będącą ważnym elementem DNA BMW Group.
Firma zaangażowała się w promocję bezpieczeństwa i zdrowia. BMW X1 zostało przekazane na potrzeby Pokojowego Patrolu Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Auto służy ratownikom podczas realizowanych na skalę ogólnopolską szkoleń z udzielania pierwszej pomocy oraz jako samochód zabezpieczający wydarzenia nadzorowane przez Pokojowy Patrol. Kolejne auto BMW służy Centrum Zdrowia Dziecka. Jego zadanie to wspieranie transportu medycznego CZD, gdy w nagłej sytuacji będzie się liczyła szczególna szybkość działania i bezpieczeństwo małych pacjentów. BMW X1 będzie wykorzystywane zwłaszcza w pionierskim i jedynym na terenie całego kraju programie „Oddech”, przeznaczonym dla pacjentów, którzy do oddychania muszą używać zewnętrznych urządzeń.
BMW Group stale wspiera także projekty kulturalne, dbając o rozwój i popularyzację kultury. W minionym roku firma zrealizowała program stypendialny dla młodych artystów BMW/ART/TRANSFORMY oraz rozpoczęła długofalowy projekt OperaLab we współpracy z Teatrem Wielkim - Operą Narodową, mający na celu kreowanie dyskusji na temat rozwoju mobilności w nowoczesnych miastach.
Ponadto BMW Group Polska wspiera młodych naukowców poprzez swoje zaangażowanie w konkurs „FameLab” organizowany przez Centrum Nauki Kopernik. Projekt promuje wśród przedstawicieli świata nauki umiejętność prezentowania swojej pracy biznesowi oraz szerszej publiczności.