Bezpieczeństwo przede wszystkim: Mercedes-Benz Sprinter z rozbudowanym systemem ESP
Już w styczniu 2012 roku na drogi wyjedzie Mercedes-Benz Sprinter z rozbudowanym elektronicznym systemem kontroli stabilności (ESP), zwiększającym skuteczność hamowania oraz bezpieczeństwo pasażerów i innych użytkowników dróg.
Inteligentny system ADAPTIVE ESP 9i zastępuje stosowaną dotychczas wersję ADAPTIVE ESP 8.1. Tak jak system ADAPTIVE ESP 8.1, stosowany w produkowanym obecnie Sprinterze, ADAPTIVE ESP 9i bierze pod uwagę bieżące obciążenie pojazdu. Czujniki ustalają je na podstawie pozycji środka ciężkości. W efekcie system dobiera zakres interwencji indywidualnie do sytuacji. Działanie ADAPTIVE ESP 9i wspomaga kierowcę również podczas holowania przyczepy.
Nowy system ADAPTIVE ESP 9i posiada dwie istotne funkcje: Brake Disc Wipe i Electronic Brake Prefill.
Funkcja Brake Disc Wipe skraca czas reakcji hamulców podczas jazdy po mokrej nawierzchni. W regularnych odstępach czasu, w układzie hamulcowym generowane wtedy jest niewielkie ciśnienie. Uruchomienie hamulców powoduje usunięcie filmu wodnego z tarcz hamulcowych. Dzięki temu w przypadku nagłego hamowania kierowca od razu dysponuje pełną skutecznością hamulców.
Electronic Brake Prefill zapewnia z kolei szybszą reakcję układu hamulcowego i pozwala uniknąć lub zminimalizować skutki wypadku. Jeśli kierowca nagle i szybko zwolni pedał gazu, klocki hamulcowe zostaną automatycznie zbliżone do tarcz, by w sytuacji awaryjnego hamowania zaoszczędzić cenne milisekundy i błyskawicznie rozpocząć wytracanie prędkości.
Mercedes-Benz Sprinter uzbrojony w nowy system ADAPTIVE ESP 9i trafi do sprzedaży w styczniu 2012 roku; system znajdzie się na liście standardowego wyposażenia i nie będzie wymagać dopłaty.