Bernhard Maier: „Czwarty SUV ŠKODY na rynku chińskim jeszcze w tym roku”
ŠKODA planuje wzmocnić swoją silną pozycję na rynku chińskim i do 2020 roku podwoić sprzedaż do poziomu 600 000 samochodów rocznie. Marka stawia już konkretne kroki na drodze ku realizacji tego celu – rozpoczęła ofensywę modelową w segmencie SUV, oferując auta dopasowane specjalnie do preferencji i oczekiwań chińskich klientów. Na targach ‘Auto China 2018’, które odbędą się w Pekinie w dniach 25 kwietnia – 4 maja, zaprezentowany zostanie nowy miejski SUV ŠKODY.
W roku 2017 ŠKODA świętowała dziesięciolecie swojej obecności w Chinach. Zaprezentowała wtedy na rynku chińskim trzy nowe modele: OCTAVIĘ COMBI oraz SUV-y: KODIAQ i KAROQ. W kolejnych latach marka planuje dalsze przyspieszenie rozwoju poprzez kontynuację ofensywy modelowej. W zeszłym roku ŠKODA potwierdziła strategiczne znaczenie chińskich odbiorców, wybierając Szanghaj na miejsce światowej premiery studialnego modelu VISION E – zapowiedzi pierwszego w pełni elektrycznego modelu ŠKODY w segmencie SUV.
„ŠKODA obserwuje szczególnie dynamiczny rozwój segmentu SUV na rynku chińskim. Tylko przez ostatnie trzy lata popyt na samochody tego typu w Chinach wzrósł dwukrotnie” – zauważa Dyrektor Generalny marki ŠKODA Bernhard Maier. „Nasza ofensywa w segmencie SUV w Chinach rozpoczęła się w zeszłym roku debiutem świetnie przyjętych modeli KODIAQ i KAROQ. Teraz wprowadzamy model przygotowany specjalnie na rynek chiński: KAMIQ. Jeszcze w tym roku ŠKODA zaprezentuje kolejnego, dużego SUV-a, który będzie czwartym przedstawicielem aut z tego segmentu w naszej ofercie na chińskim rynku”.
ŠKODA KAMIQ wchodzi na chiński rynek jako model pozycjonowany poniżej kompaktowego SUV-a KAROQ. Design modelu KAMIQ został zaprojektowany zgodnie z gustami chińskich odbiorców. Zawiera on wszystkie klasyczne motywy języka stylistycznego SUV-ów ŠKODY. KAMIQ zachowuje jednak swoją indywidualną tożsamość m.in. dzięki projektowi świateł, odróżniających go od większych modeli KAROQ i KODIAQ. Po modelu KAMIQ, ŠKODA będzie wprowadzała na chiński rynek konsekwentnie kolejne nowości modelowe w segmencie SUV dopasowane specjalnie do miejscowych preferencji i potrzeb.