Bardzo dobre wyniki Continental w pierwszym półroczu 2012 r.
Continental utrzymał bardzo dobrą dynamikę wzrostu w pierwszych dwóch kwartałach i jest na dobrej drodze do osiągnięcia w 2012 r. rekordowych wyników finansowych. Po sześciu miesiącach obroty wyniosły 16,5 mld euro, co pozwoliło na zwiększenie prognoz sprzedaży do 32.5 mld euro na koniec roku. Dzięki doskonałym wynikom Continental awansował na drugie miejsce w globalnym rankingu dostawców dla przemysłu motoryzacyjnego.
W ciągu pierwszych sześciu miesięcy 2012 r., Continental zwiększył sprzedaż do 16,5 mld euro co oznacza wzrost o 10,9% rok do roku. Jednocześnie, zysk operacyjny EBIT wzrósł prawie o 26% do 1,6 mld euro, a marża do 9,7% wobec 8,6% przed rokiem.
- „Biorąc pod uwagę udaną pierwszą połowę roku jesteśmy pewni, że osiągniemy cele ustalone na ten rok. Mimo to musimy wciąż obserwować zmiany zachodzące na rynku, trudną sytuację gospodarczą w niektórych państwach Unii Europejskiej oraz spowolnienie w światowej gospodarce” – powiedział Dr. Elmar Degenhart, Prezes Zarządu Continental. „Dzięki szybkiemu rozwojowi w pierwszym półroczu spodziewamy się wzrostu skonsolidowanej sprzedaży o 7% do 32,5 mld euro” – dodaje Elmar Degenhart.
Continental jako wiodący dostawca motoryzacyjny na świecie oferuje wszechstronny zakres urządzeń i komponentów wykorzystywanych do produkcji samochodów. Dzięki inwestycjom w nowoczesne rozwiązania technologiczne oraz wysokiej jakości produktom firma co roku zwiększała swój udział w rynku dostawców automotive. W najnowszym rankingu opublikowanym przez Automotive Magazine koncern awansował na bardzo dobre drugie miejsce pod względem wielkości sprzedaży.
W pierwszej połowie 2012 r. Continental przeznaczył ok. 830 mln euro na inwestycje, czyli o 210 mln euro więcej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Nakłady inwestycyjne Działu Opon wzrosły o 6,7%. Ponadto zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami Continental zwiększył zatrudnienie. Aktualnie w koncernie pracuje na całym świecie prawie 169 000 osób, o 9 700 więcej niż po pierwszych sześciu miesiącach 2011 r.
Dział Opon Continental osiągnął rekordową sprzedaż w wysokości 6,5 mld euro w pierwszym półroczu. „Wzrost marży o 16,5% był możliwy dzięki spadkowi cen surowców. Musimy brać jednak pod uwagę wzrost cen w przyszłości, dlatego wynik ten nie może być punktem odniesienia w długim okresie” – mówi Elmar Degenhart.