Badanie konsumenckie Consumer Reports 2012 wskazuje Audi jako najlepszą marką europejską
Marka z czterema ringami wypadła znakomicie w tegorocznej edycji amerykańskiego badania Consumer Reports. Audi uznano najlepszym europejskim producentem samochodów. W porównaniu z ubiegłym rokiem, poprawiło swoją lokatę o 18 pozycji i według ocen konsumentów zdecydowanie wyprzedza konkurentów w klasie premium.
Samochody z Ingolstadt cieszą się wśród amerykańskich konsumentów mianem najlepszej europejskiej marki. W badaniu konsumenckim Consumer Reports, klienci uznali sześć modeli Audi za godne polecenia (ang. „recommended“). Założona w 1936 roku amerykańska organizacja Consumer Reports jest największym na świecie stowarzyszeniem prowadzącym niezależne testy konsumenckie. Jej rangę można porównać z niemieckim „Stiftung Warentest“. Według przeprowadzonego badania, amerykańscy kierowcy najbardziej cenią Audi A3, A4, A4 allroad, A5, A6 i Q5. Spośród wszystkich modeli Audi, najlepszą pozycję, z najwyższą notą otrzymaną od klientów, zajęło luksusowe Audi A7.
W rankingu uwzględniono następujące kryteria: niezawodność, zadowolenie klientów, wyniki testów zderzeniowych i wyniki testów samochodów przeprowadzonych przez Consumer Reports. Ranking sporządza się na podstawie badań 1,2 mln pojazdów i opinii ich posiadaczy. Szczegółowe informacje na stronie: www.ConsumerReports.org.