Audi w Formule E: przez miasto miłości na napędzie elektrycznym
Formuła E kontynuuje swe europejskie tournée. W najbliższą sobotę, 28 kwietnia, Team Audi Sport ABT Schaeffler zatrzyma się w Paryżu. Podczas wyścigu, którego trasa wytyczona została dookoła Kościoła Inwalidów - Dôme des Invalides, kierowcy Audi Daniel Abt i Lucas di Grassi, nastawiają się na ostrą walkę o jak najlepsze wyniki. Po raz kolejny, w programie towarzyszącym pojawi się futurystyczne Audi e-tron Vision Gran Turismo. Samochód ten, już podczas ostatniego wyścigu w Rzymie używany jako wyścigowa taksówka, elektryzuje kibiców i gości.
Sport motorowy w samym centrum miasta miłości – żadna inna lokalizacja nie symbolizuje tego motto tak jak Paryż. Pętla o długości 1,92 km wytyczona została dookoła monumentalnego Kościoła Inwalidów, mając po drodze wiele kawiarni i restauracji ze stolikami wystawionymi na zewnątrz. Zespoły, ze swych boksów mają piękny widok na wieżę Eiffla, a dzień przed zamknięciem ulic na potrzeby wyścigu, turystyczne autobusy mogą swobodnie przejechać aleją serwisową. „Paryż jest dla mnie jednym z piękniejszych miast na świecie, a wyścig tu, to dla nas kierowców niesamowite wydarzenie.”
Obecny mistrz serii obiecuje poprawienie swych wyników z ostatnich zmagań. W wyścigach w Urugwaju i we Włoszech, di Grassi dwukrotnie stawał na podium. „W Paryżu zaznałem już słodkiego zwycięstwa i gorzkiego smaku porażki. Wygrałem pierwszy wyścig Formuły E w tym mieście, ale w ostatnim sezonie miałem tu wybitnie zły start i nie zdobyłem nawet jednego punktu” – przyznaje Brazylijczyk. „Dwa następujące po sobie triumfy tylko pobudziły mój apetyt na kolejne. Pędzimy teraz z Rzymu do Paryża. Wiemy, że mamy świetny samochód, a cały team jest w doskonałej formie. Teraz musimy wszystko idealnie zgrać i wygrać.”
Dużo uwagi zespół przyłoży zwłaszcza do rundy kwalifikacyjnej. Daniel Abt i Lucas di Grassi wykazują ogromną wolę walki i w Paryżu chcą wystartować z najlepszych miejsc. „Wielokrotnie już dowiedliśmy, że jesteśmy w stanie zachować zimną głowę podczas wyścigu, nawet w trudnych sytuacjach, i jechać dalej. Teraz musimy poprawić występy w kwalifikacjach, po to, by wywalczyć dobre pozycje startowe” – mówi Daniel Abt, zwycięzca marcowego wyścigu serii w Meksyku. „Tor w Paryżu jest bardzo wąski i technicznie wymagający, jednak po ostatnim występie w Rzymie, gdzie reakcje mediów, kibiców i gości były entuzjastyczne, nie możemy się już doczekać nadchodzącej imprezy.”
Zanim poznamy zwycięzcę trzeciego Paris E-Prix na pętli “Circuit des Invalides”, kierowcy muszą ją przejechać aż 49 razy. „Danel i Lucas są w tej chwili w świetnej formie, a cały zespół jedzie do Paryża z dużą dozą pewności siebie, że zdobędziemy więcej punktów niż jakikolwiek konkurencyjny team w ostatnich trzech wyścigach. Każdy z nas da z siebie maksimum, by nadrobić zaległości” – podkreśla szef zespołu Allan Mc Nish. „To świetnie, że kolejne wydarzenie – po fantastycznych zmaganiach w Rzymie – rozegrane będzie tak szybko. W Paryżu spodziewamy się podobnego przebiegu wyścigu, choć musimy uważać, bo to w końcu ojczyzna naszych francuskich rywali.”
Plasując się w Rzymie na miejscu czwartym i zdobywając dodatkowy punkt za najszybsze okrążenie, Daniel Abt awansował na pozycję piątą w klasyfikacji generalnej. Oznacza to, że podczas kwalifikacji w Paryżu znajdzie się w grupie pięciu najlepszych kierowców mistrzostw. Lucas di Grassi, pomimo czterech wyścigów bez zdobycia punktów, jest teraz na miejscu ósmym w „generalce”. Po siedmiu z dwunastu wyścigów, Audi Sport ABT Schaeffler zajmuje czwartą pozycję w klasyfikacji zespołowej.
Runda ósma sezonu 2017/2018 Formuły E wystartuje w najbliższą sobotę o godz. 16.00. Wyścig transmitować będzie 70 stacji telewizyjnych z całego świata, których pełną listę znaleźć można na stronie www.fiaformulae.com.
Dane i fakty dotyczące wyścigu
Data wyścigu: 28 kwietnia 2018
Nazwa toru: Circuit des Invalides
Długość toru: 1,92 km
Zakręty: 14
Najwyższa prędkość: ok. 190 km/h
Najwyższa/najniższa prędkość w zakręcie: ok. 120/45 km/h
Wcześniejsi zwycięzcy: Sébastien Buemi (2017), Lucas di Grassi (2016)
Najlepszy wynik Audi Sport ABT Schaeffler: pierwsze miejsce Lucasa di Grassi (2016)
Rekord toru w kwalifikacjach: Sam Bird, 1 min. 01,514 sek. (2016)
Rekord toru w wyścigu głównym: Nick Heidfeld, 1 min. 02,323 sek. (2016)