Audi trzyma nogę na gazie: plan inwestycji o wartości 13 mld euro będzie kontynuowany do 2016 roku
Mimo utrzymujących się trudnych warunków w gospodarce światowej, Audi kontynuuje ambitny plan inwestycji. Koncern planuje, że do 2016 roku zainwestuje 13 mld euro i w ten sposób konsekwentnie, zgodnie ze Strategią 2020, będzie kroczyć drogą rozwoju. Inwestycje dotyczą głównie tworzenia nowych produktów, opracowywania innowacyjnych technologii oraz budowy kolejnych zakładów produkcyjnych. Blisko 8 mld euro zainwestowanych zostanie w niemieckich zakładach w Ingolstadt i Neckarsulm.
Inwestycje o wartości 13 mld euro pokazują, że Audi konsekwentnie wdraża ambitny program rozwoju. „W myśl założeń naszej strategii nadal prowadzimy duże inwestycje.“ – potwierdził Axel Strotbek, członek zarządu Audi AG ds. finansów i organizacji. Roczne nakłady koncernu na nowe produkty i technologie osiągną poziom ponad 2 mld euro.
W ten sposób, do 2016 roku, marka zainwestuje łącznie ponad 10,5 mld euro w modernizację, poszerzenie palety produktów oraz w rozwój kluczowych kompetencji, czyli technologii lekkiej konstrukcji i mobilności elektrycznej. Inwestycje dotyczą również prac nad konwencjonalnymi rodzajami napędu, które mają być jeszcze bardziej efektywne.
Wartość nakładów zaplanowanych na najbliższe pięć lat, w samych tylko zakładach w Ingolstadt i Neckarsulm, wyniesie prawie 8 mld euro. Poza tym, w 2013 roku, zakończona zostanie rozbudowa fabryki Audi w Győr na Węgrzech. Koncern wznosi tam halę do produkcji karoserii oraz lakiernię i prasownię. Zwiększone zostaną również moce produkcyjne w Chinach. Już z początkiem 2014 roku pierwsze samochody z czterema ringami w logo zjadą z taśmy produkcyjnej w chińskim Foshan, a do 2016 roku produkcję rozpocznie także zakład w meksykańskiej miejscowości San José Chiapa.
„Rozbudowując infrastrukturę produkcyjną przygotowujemy się do dalszego zwiększania sprzedaży“ – powiedział Axel Strotbek, członek zarządu ds. finansów. Do 2020 roku, Audi zamierza oddawać do rąk klientów ponad dwa miliony pojazdów rocznie i ugruntować swoją pozycję numer jeden w segmencie marek premium. Strategia marki Audi ukierunkowana na rozwoju innowacyjności i inwestycje, zakłada wykorzystanie nowych technologii jako głównego czynnika zainteresowania i pozyskania nowych klientów. Audi nie zapomina również o tym, że wizerunek marki buduje się w każdej dziedzinie. Dlatego dbając o światowy prestiż, zachowuje stosowną równowagę między sukcesami na polu gospodarki, a działaniami w sferze społecznej i ekologicznej.