Audi RS6 firmy quattro GmbH
Audi RS6 to samochód jedyny w swoim rodzaju. Jego niespotykana moc, permanentny napęd na cztery koła quattro, bardzo wydajny układ hamulcowy i innowacyjne podwozie DRC wyznaczają nowe wzorce. Audi RS6 dostępny jest jako limuzyna oraz w wersji Avant.
<strong>Wysokie osiągi i niepodważalna indywidualność</strong>
Audi RS6 to samochód jedyny w swoim rodzaju. Jego niespotykana moc, permanentny napęd na cztery koła quattro, bardzo wydajny układ hamulcowy i innowacyjne podwozie DRC wyznaczają nowe wzorce. Audi RS6 dostępny jest jako limuzyna oraz w wersji Avant.
Najmocniejszy jak dotąd model Audi został skonstruowany przez firmę quattro GmbH we współpracy z Audi AG. Zamontowany w Audi RS6 silnik V8 biturbo rozwija moc 331 kW (450 KM) i pozwala uzyskać osiągi rasowego samochodu sportowego.
Dzięki innowacyjnemu systemowi zawieszenia Dynamic Ride Control (DRC) oraz 8-tłoczkowemu układowi hamulcowemu o dużej wydajności, osiągnięty został nowy wymiar dynamiki jazdy.
Design RS6 jest zdefiniowany niezwykle klarownie - niezależna, nie goniącą za efektem linia nadwozia daje wrażenie powściągliwej wyższości.
<strong>Niewyczerpana moc silnika</strong>
Silnik V8 o pojemności 4,2 litra osiąga w Audi RS6 moc maksymalną 331 kW (450 KM) przy obrotach od 5700 do 6400 /min. Niespotykane jest jednak to, że maksymalny moment obrotowy o wartości 560 Nm jest dostępny w niezwykle szerokim zakresie obrotów: od 1950 aż do 5600 /min. Jednostka napędowa Audi RS6 dysponuje aluminiowym kadłubem, techniką pięciozaworową z trzema zaworami wlotowymi i dwoma wylotowymi. Sprawność dwóch turbosprężarek została podwyższona dzięki chłodzeniu powietrza doładowującego.
<strong>Układ hamulcowy o wysokiej wydajności</strong>
Układ hamulcowy Audi RS6 został skonstruowany zupełnie na nowo – dostosowany do wysokich osiągów jednostki napędowej. Zarówno koła osi przedniej, jak i tylnej posiadają tarcze hamulcowe wykonane w technologii łączenia pochodzącej ze sportu motorowego.
Aluminiowa piasta tarczy hamulcowej redukuje ciężar, co z kolei pozwala zmniejszyć masy niereserowane. Połączenie z wentylowanym od wewnątrz żeliwnym pierścieniem ciernym zapewnia czternaście promieniowych kołków stalowych. Tego typu konstrukcja umożliwia różną rozszerzalność cieplną elementów składowych tarczy bez ich niepożądanej deformacji.
Pływające osadzenie tarczy zwiększa przy mniejszym ciężarze odporność na odkształcenia – szczególnie podczas ekstremalnego obciążenia i przy wysokiej temperaturze pracy. Wentylowane tarcze hamulcowe przeznaczone dla osi przedniej posiadają średnicę 365 mm, podczas gdy tarcze osi tylnej mają średnicę 335 mm. Oś przednią hamują 8-tłoczkowe zaciski hamulcowe, a na osi tylnej działa hamulec z zaciskiem jednotłoczkowym oraz zintegrowany z nim hamulec ręczny.
Parametry systemu ABS i elektronicznego rozdziału siły hamowania zostały dopasowane do zmienionych parametrów hydraulicznych. Algorytmy regulacji systemu ABS zostały dobrane pod kątem sportowym i mają wyraźnie na celu osiąganie bardzo krótkich dróg hamowania i optymalnego komfortu regulacji.
Układ kontroli dynamiki jazdy (DRC) przeciwdziała wzdłużnym i poprzecznym przechyłom nadwozia
W Audi RS6 zastosowano po raz pierwszy innowacyjną koncepcję zawieszenia: Dynamic Ride Control – DRC. Podstawę tego układu stanowi specjalny system tłumiący, który bez udziału elektroniki przeciwdziała wzdłużnym i poprzecznym przechyłom nadwozia.
W momencie pokonywania zakrętu, przy skręconych kołach kierowanych, charakterystyka tłumienia zmienia się - przemieszczenia wokół osi wzdłużnej pojazdu (przechyły poprzeczne) zostają znacznie ograniczone. Na tej samej zasadzie system DRC przeciwdziała przechyłom nadwozia wokół osi poprzecznej podczas przyspieszania i hamowania (nurkowanie).
<strong>Źródło: Kulczyk Tradex</strong>