Audi przedstawia zwycięzców Mistrzostw Świata w wyścigach długodystansowych (WEC) 2012
W klasyfikacji marek Mistrzostw Świata FIA w wyścigach długodystansowych (WEC), Audi było niepokonane od sierpnia. Podczas finału w Szanghaju kierowcy ze stajni Audi, Marcel Fässler, André Lotterer i Benoît Tréluyer, zdobywając trzecie miejsce, objęli prowadzenie w klasyfikacji kierowców. Na razie nieoficjalnie, aż do czasu oficjalnego ogłoszenia wyników przez FIA. Ukoronowanie pełnego sukcesów debiutanckiego sezonu pierwszej sportowej hybrydy marki Audi, stanowił drugi zdobyty tu tytuł.
Audi nadawało ton mistrzostwom nie tylko dzięki zdobyciu dwóch tytułów. Zespół pięciokrotnie zapewnił sobie najlepsze miejsce startowe, a w pięciu na osiem wyścigów Audi R18 zwyciężyło w klasyfikacji łącznej, w tym zapewniło jedenaste dla marki Audi zwycięstwo w dwudziestoczterogodzinnym wyścigu Le Mans. Audi R18 e-tron quattro było pierwszym sportowym samochodem hybrydowym, który zwyciężył w tym należącym już do klasyki wyścigu długodystansowym.
Drugą połowę sezonu zdominował zażarty pojedynek z marką Toyota. Podobnie było podczas finałów w Chinach. Nowym mistrzom świata, jadącym sportową hybrydą z numerem startowym „1“, do zdobycia tytułu wystarczyło zajęcie trzeciego miejsca w sześciogodzinnym wyścigu w Szanghaju. Ich przewaga w tabeli wynosi teraz 13,5 punktu. Trzech kierowców zapewniło sobie w tym sezonie trzy zwycięstwa indywidualne, a bilansu dopełniają trzy minięcia mety na drugiej pozycji.
Drugie miejsce w klasyfikacji przypadło również zespołowi kierowców ze stajni Audi. Tom Kristensen i Allan McNish, którzy w Chinach wystartowali z pierwszej linii, zdobyli w wyścigu miejsce za Toyotą duetu Nicolas Lapierre/Alexander Wurz. Siedem miejsc na podium, w tym inauguracyjne zwycięstwo w dwunastogodzinnym wyścigu w Sebring razem z trzecim kierowcą Dindo Capello, to bilans sezonu duńsko-szkockiego duetu Audi. Ponadto stanowili oni najbardziej efektywny team biorący udział w zmaganiach. Załoga pojazdu z numerem startowym „2“, zdobyła w siedmiu na osiem wyścigów tego sezonu nagrodę Michelin Green X Challenge.
Doskonałe występy Audi w tegorocznym sezonie wyścigów długodystansowych uwieńczyło zdobycie w Chinach tytułu mistrzowskiego przez Audi R18 e-tron quattro. Ponadto sportowy model Audi GT3 R8 LMS zwyciężał już w tym roku w dwunastogodzinnym wyścigu w Bathurst i w dwudziestoczterogodzinnych wyścigach na torach Nürburgring, w Spa i w Zolder.