Audi podsumowuje rok 2013
Rok 2013 był dla Audi wyjątkowo udany. Sprzedaż samochodów systematycznie rosła, a na rynku pojawiło się szereg nowych modeli z A3 Limousine na czele. Koncern rozwijał się dynamicznie, inwestując w dalszy rozwój mocy produkcyjnych, innowacyjne rozwiązania techniczne i przedstawiając nowatorskie samochody koncepcyjne. W Polsce konsekwentnie rosła sprzedaż nowych samochodów Audi, a premierowe modele spotkały się z ogromnym zainteresowaniem.
Przez cały rok 2013, Audi notowało na całym świecie systematyczny wzrost popytu na pojazdy z Ingolstadt. Już w listopadzie przekroczony został roczny plan zakładający oddanie w roku 2013 do rąk klientów 1,5 mln samochodów. W całym roku sprzedano 1 575 500 egzemplarzy aut z czterema ringami na masce, co oznacza wzrost aż, o 8,3 procent w stosunku do roku ubiegłego. Dwucyfrową dynamikę sprzedaży Audi zanotowało przede wszystkim w Azji, zwłaszcza w Chinach oraz w Stanach Zjednoczonych. Pomimo wciąż trudnej sytuacji gospodarczej na kontynencie europejskim, niektóre rynki, np. Wielka Brytania czy Polska, również notowały wzrost sprzedaży.
„Sytuacja w Europie jest wciąż trudna” – podsumowuje Michał Bowsza, dyrektor marki Audi w Polsce. „Polski rynek jest jednak w dobrej kondycji. W ubiegłym roku sprzedaliśmy rekordową w naszej historii liczbę 5574 (2012: 5111) egzemplarzy nowych samochodów Audi. To o 9,1 procent więcej niż w roku 2012. Szczególną popularnością cieszyły się w Polsce SUVy – Audi Q5, Audi Q3 oraz rodzina Audi A3. Polski klient coraz bardziej świadomie wybiera samochody dające pewność bezpieczeństwa, wysoką jakości i jednocześnie sportowe osiągi. Takie właśnie jest Audi, stąd rekordowe zainteresowanie naszą marką.”