Audi po raz pierwszy publikuje raport dotyczący społecznej odpowiedzialności biznesu
Na Walnym Zgromadzeniu Akcjonariuszy Audi AG, zarząd przedstawił Raport o Społecznej Odpowiedzialności Biznesu za rok 2012. W dokumencie przedsiębiorstwo informuje o celach i działaniach podjętych na rzecz zrównoważonego rozwoju. Również pod tym względem Audi chce odgrywać przewodnią rolę i świadomie podejmuje odpowiedzialność w pięciu kluczowych dziedzinach: produkcji i produktach, ochronie środowiska, kwestiach pracowniczych i społecznych oraz działaniach biznesowych.
Na Walnym Zgromadzeniu Akcjonariuszy Audi AG, zarząd przedstawił
Raport o Społecznej Odpowiedzialności Biznesu za rok 2012. W dokumencie przedsiębiorstwo informuje o celach i działaniach podjętych na rzecz zrównoważonego rozwoju. Również pod tym względem Audi chce odgrywać przewodnią rolę i świadomie podejmuje odpowiedzialność w pięciu kluczowych dziedzinach: produkcji i produktach, ochronie środowiska, kwestiach pracowniczych i społecznych oraz działaniach biznesowych.
Zarówno działania całego koncernu, jak i wszystkie zagadnienia zawiązane z indywidualną mobilnością będziemy kształtować w taki sposób, by spełniały surowe wymogi zrównoważonego rozwoju“ – podkreślił Rupert Stadler, prezes zarządu Audi AG. Dlatego równowaga procesów produkcyjnych i samych produktów zostały na stałe wpisane do strategii Audi jako podstawowe cele. „Jesteśmy pewni, że sukces odpowiadający zasadom zrównoważonego rozwoju uda nam się osiągnąć jedynie wtedy, gdy będziemy działać w odpowiedzialnie sposób“ – stwierdził dr Peter F. Tropschuh, szef działu ds. społecznej odpowiedzialności biznesu.Informacje o konkretnych celach, środkach i wskaźnikach, zawarto w raporcie sporządzonym zgodnie z międzynarodowymi standardami organizacji Global Reporting Initiative promującej zasady zrównoważony rozwoju. Program społecznej odpowiedzialności biznesu, Audi opracowało przy współudziale pracowników i zainteresowanych grup. W związku z tym, to właśnie pracownicy, akcjonariusze i interesariusze opatrzyli poszczególne rozdziały raportu wstępami, w których przedstawiają swoje stanowisko w sprawie produktów, ochrony środowiska, kwestii pracowniczych i społecznych oraz działań biznesowych.ProduktGłównym działaniem, w jakie angażuje swe siły Audi, jest produkcja i sprzedaż samochodów. Dlatego hasło „przewaga dzięki technice” dotyczy przede wszystkim zachowania równowagi w procesie produkcji. Długofalowym celem czterech ringów jest mobilność neutralna pod względem emisji dwutlenku węgla. Nadrzędnym założeniem strategii rozwoju Audi jest zatem ciągła redukcja emisji tego gazu. Każdy nowy model, w porównaniu ze swoją starszą wersją, cechuje się mniejszym zużyciem paliwa i mniejszą emisją dwutlenku węgla. Już dziś, Audi oferuje 112 wariantów modeli emitujących najwyżej 140 g CO2 na kilometr oraz 41 wariantów emitujących do 120 g na kilometr. Ważne jest przy tym całościowe spojrzenie: Audi analizuje oddziaływanie swoich produktów na środowisko w całym cyklu ich życia, począwszy od pozyskania surowców i produkcji samochodu, poprzez proces użytkowania aż po recykling. Posiadając certyfikowane bilanse środowiskowe, marka będzie w stanie wykazać, o ile zmniejszył się negatywny wpływ danego modelu na środowisko, w porównaniu z wpływem jego starszej wersji.Również łańcuch emisji gazów do atmosfery powodowany procesem zużywania paliwa odgrywa ważną rolę w całościowej ocenie. Audi jest pionierem w dziedzinie produkcji odnawialnych, neutralnych dla klimatu paliw. Koncern uruchamia właśnie w miejscowości Werlte w Dolnej Saksonii pierwszą na świecie przetwórnię, w której na przemysłową skale prąd elektryczny będzie zamieniany w gaz. W przetwórni tej, Audi będzie wytwarzać tzw. e-gaz, powstający z dwutlenku węgla i energii elektrycznej pozyskiwanej z odnawialnych źródeł, czyli z nadmiaru energii wiatrowej. Ten syntetyczny metan można bezpośrednio wprowadzać do ogólnodostępnej sieci gazowej i dystrybuować za pośrednictwem stacji paliwowych oferujących gaz.To paliwo np. do nowego Audi A3 Sportback g-tron. Napędzanie pojazdów e-gazem ma prawie neutralny wpływ na klimat. Emitowany przez auto dwutlenek węgla, to ten sam, który wcześniej związano w procesie wytwarzania e-gazu.ŚrodowiskoNieodłączną składową całościowego podejścia do kwestii środowiska w całym przedsiębiorstwie, muszą być ambitne cele . Audi zakłada, że stopniowo, produkcja będzie stawać się coraz bardziej neutralna dla środowiska pod względem emisji dwutlenku węgla i ścieków. Cel, czyli redukcję emisji dwutlenku węgla na każdy produkowany samochód o 30 procent, w porównaniu do jej wielkości w roku 1990, Audi w swoich zakładach w Niemczech zrealizowało wcześniej niż zakładano, bo w roku 2012. Osiągnięcie takich wytycznych pierwotnie zaplanowano na rok 2020. Nowy cel, to zmniejszenie do roku 2020 emisji o kolejne 40 procent, w porównaniu do wyników z 2010.Siedemdziesiąt procent dwutlenku węgla emitowanego przez fabrykę Audi w Ingolstadt, to obecnie gaz neutralny dla środowiska. Od początku roku 2012, Audi korzysta, czasem nawet w stu procentach, z energii elektrycznej pozyskiwanej z odnawialnych źródeł. To kolejny milowy kamień na drodze ku produkcji neutralnej pod względem emisji dwutlenku węgla do atmosfery . Dzięki temu, emisja CO2 przez zakłady w Ingolstadt, zmniejsza się rocznie nawet o 290 tysięcy ton. Energię elektryczną pozyskiwaną z odnawialnych źródeł wykorzystuje się w całych zakładach, nie tylko do produkcji. Ochrona środowiska ma w Audi już długą tradycję. W 1995, Audi jako pierwszy producent w segmencie premium, otrzymało certyfikat Wspólnotowego Systemu Ekozarządzania i Audytu (EMAS) Unii Europejskiej za olbrzymi wkład w ochronę środowiska.PracownicyOdpowiedzialność za pracowników jest w filozofii marki obecna już od dawna. Przejawia się w zapewnieniu możliwości osobistego rozwoju oraz w zagwarantowaniu atrakcyjnego otoczenia miejsca pracy. Kierownictwo i Rada Zakładowa uzgodniły w 2012 roku udzielenie wszystkim pracownikom Audi gwarancji zatrudnienia do końca roku 2018. To ważny krok, dający wszystkim zatrudnionym pewność pracy. By umożliwić optymalne pogodzenie życia rodzinnego z pracą zawodową, Audi oferuje elastyczne modele zatrudnienia, takie jak np. pracę w niepełnym wymiarze godzin, telepracę czy urlopy dające możliwość wytchnienia od pracy zawodowej przez dłuższy okres, czyli tzw. sabbaticals. Pod koniec roku 2012, ponad 2400 pracowników Audi zatrudnionych było w niepełnym wymiarze godzin. Taka forma zatrudnienia możliwa jest również w przypadku pracowników zmianowych. Audi, w zakładach w Ingolstadt, oferuje jedyną w swoim rodzaju możliwość elastycznej opieki nad dzieckiem. Firma pomaga pracownikom w opiece nad dziećmi w nagłych sytuacjach, takich jak podróże służbowe, czy okresy, w których są zamknięte inne placówki szkolne i przedszkolne. Ponadto cztery ringi umożliwiają swoim pracownikom uczenie się i dokształcanie przez całe życie, angażują się na rzecz różnorodności i wyrównywania szans oraz oferują wzorowe warunki bezpieczeństwa w miejscu pracy i doskonałą ochronę zdrowotną w postaci okresowych badań, jakim poddawani są pracownicy.SpołeczeństwoJako przedsiębiorstwo, które odnosi duży sukces, Audi chce dać coś od siebie i dąży do ciągłego podwyższania jakości życia w miejscowościach, w których zlokalizowało swoje zakłady. Dlatego pracownicy, kierownictwo i Rada Zakładowa nie tylko inicjują akcje zbierania datków na cele dobroczynne, ale również w ramach programu „Audi Ehrensache“ ( „Sprawa honoru Audi“) aktywnie działają na rzecz projektów społecznych. Audi wspiera placówki szkolne i współpracuje z licznymi szkołami wyższymi, np. w ramach programu Audi dla doktorantów. Wspierając sztukę i kulturę, przedsiębiorstwo dba o to, by były one dostępne i namacalne dla każdego. Elementem odpowiedzialności społecznej jest również spojrzenie w przyszłość. Inicjatywa Audi Urban Future wspiera dialog ekspertów z różnych dyscyplin i kultur. Jej celem jest stworzenie rozwiązań w zakresie mobilności dla mieszkańców megametropolii przyszłości.Działania biznesoweKoncern Audi, dzięki zorientowanemu na wartości, odpowiedzialnemu prowadzeniu działalności gospodarczej, nie tylko zapewnia sobie długofalową konkurencyjność, ale też stara się sprostać różnorodnym oczekiwaniom akcjonariuszy. Kierownictwo przedsiębiorstwa kieruje się przy tym strategicznymi założeniami osiągnięcia wzrostu najwyższej jakości. Stosowane w całej firmie systemy zarządzania ryzykiem i zarządzania hierarchicznego, zabezpieczają w możliwie optymalny sposób przed ryzykiem. Audi wymaga także od swoich dostawców, by przestrzegali wymogów zrównoważonego rozwoju wyznaczonych przez koncern Volkswagen. Dotyczy to zwłaszcza standardów środowiskowych i społecznych.Pełna wersja Raportu o Społecznej Odpowiedzialności Biznesu Audi za rok 2012, w języku niemieckim i angielskim, dostępna jest na stronie: www.audi.de/cr-report2012.
Zarówno działania całego koncernu, jak i wszystkie zagadnienia zawiązane z indywidualną mobilnością będziemy kształtować w taki sposób, by spełniały surowe wymogi zrównoważonego rozwoju“ – podkreślił Rupert Stadler, prezes zarządu Audi AG. Dlatego równowaga procesów produkcyjnych i samych produktów zostały na stałe wpisane do strategii Audi jako podstawowe cele. „Jesteśmy pewni, że sukces odpowiadający zasadom zrównoważonego rozwoju uda nam się osiągnąć jedynie wtedy, gdy będziemy działać w odpowiedzialnie sposób“ – stwierdził dr Peter F. Tropschuh, szef działu ds. społecznej odpowiedzialności biznesu.Informacje o konkretnych celach, środkach i wskaźnikach, zawarto w raporcie sporządzonym zgodnie z międzynarodowymi standardami organizacji Global Reporting Initiative promującej zasady zrównoważony rozwoju. Program społecznej odpowiedzialności biznesu, Audi opracowało przy współudziale pracowników i zainteresowanych grup. W związku z tym, to właśnie pracownicy, akcjonariusze i interesariusze opatrzyli poszczególne rozdziały raportu wstępami, w których przedstawiają swoje stanowisko w sprawie produktów, ochrony środowiska, kwestii pracowniczych i społecznych oraz działań biznesowych.ProduktGłównym działaniem, w jakie angażuje swe siły Audi, jest produkcja i sprzedaż samochodów. Dlatego hasło „przewaga dzięki technice” dotyczy przede wszystkim zachowania równowagi w procesie produkcji. Długofalowym celem czterech ringów jest mobilność neutralna pod względem emisji dwutlenku węgla. Nadrzędnym założeniem strategii rozwoju Audi jest zatem ciągła redukcja emisji tego gazu. Każdy nowy model, w porównaniu ze swoją starszą wersją, cechuje się mniejszym zużyciem paliwa i mniejszą emisją dwutlenku węgla. Już dziś, Audi oferuje 112 wariantów modeli emitujących najwyżej 140 g CO2 na kilometr oraz 41 wariantów emitujących do 120 g na kilometr. Ważne jest przy tym całościowe spojrzenie: Audi analizuje oddziaływanie swoich produktów na środowisko w całym cyklu ich życia, począwszy od pozyskania surowców i produkcji samochodu, poprzez proces użytkowania aż po recykling. Posiadając certyfikowane bilanse środowiskowe, marka będzie w stanie wykazać, o ile zmniejszył się negatywny wpływ danego modelu na środowisko, w porównaniu z wpływem jego starszej wersji.Również łańcuch emisji gazów do atmosfery powodowany procesem zużywania paliwa odgrywa ważną rolę w całościowej ocenie. Audi jest pionierem w dziedzinie produkcji odnawialnych, neutralnych dla klimatu paliw. Koncern uruchamia właśnie w miejscowości Werlte w Dolnej Saksonii pierwszą na świecie przetwórnię, w której na przemysłową skale prąd elektryczny będzie zamieniany w gaz. W przetwórni tej, Audi będzie wytwarzać tzw. e-gaz, powstający z dwutlenku węgla i energii elektrycznej pozyskiwanej z odnawialnych źródeł, czyli z nadmiaru energii wiatrowej. Ten syntetyczny metan można bezpośrednio wprowadzać do ogólnodostępnej sieci gazowej i dystrybuować za pośrednictwem stacji paliwowych oferujących gaz.To paliwo np. do nowego Audi A3 Sportback g-tron. Napędzanie pojazdów e-gazem ma prawie neutralny wpływ na klimat. Emitowany przez auto dwutlenek węgla, to ten sam, który wcześniej związano w procesie wytwarzania e-gazu.ŚrodowiskoNieodłączną składową całościowego podejścia do kwestii środowiska w całym przedsiębiorstwie, muszą być ambitne cele . Audi zakłada, że stopniowo, produkcja będzie stawać się coraz bardziej neutralna dla środowiska pod względem emisji dwutlenku węgla i ścieków. Cel, czyli redukcję emisji dwutlenku węgla na każdy produkowany samochód o 30 procent, w porównaniu do jej wielkości w roku 1990, Audi w swoich zakładach w Niemczech zrealizowało wcześniej niż zakładano, bo w roku 2012. Osiągnięcie takich wytycznych pierwotnie zaplanowano na rok 2020. Nowy cel, to zmniejszenie do roku 2020 emisji o kolejne 40 procent, w porównaniu do wyników z 2010.Siedemdziesiąt procent dwutlenku węgla emitowanego przez fabrykę Audi w Ingolstadt, to obecnie gaz neutralny dla środowiska. Od początku roku 2012, Audi korzysta, czasem nawet w stu procentach, z energii elektrycznej pozyskiwanej z odnawialnych źródeł. To kolejny milowy kamień na drodze ku produkcji neutralnej pod względem emisji dwutlenku węgla do atmosfery . Dzięki temu, emisja CO2 przez zakłady w Ingolstadt, zmniejsza się rocznie nawet o 290 tysięcy ton. Energię elektryczną pozyskiwaną z odnawialnych źródeł wykorzystuje się w całych zakładach, nie tylko do produkcji. Ochrona środowiska ma w Audi już długą tradycję. W 1995, Audi jako pierwszy producent w segmencie premium, otrzymało certyfikat Wspólnotowego Systemu Ekozarządzania i Audytu (EMAS) Unii Europejskiej za olbrzymi wkład w ochronę środowiska.PracownicyOdpowiedzialność za pracowników jest w filozofii marki obecna już od dawna. Przejawia się w zapewnieniu możliwości osobistego rozwoju oraz w zagwarantowaniu atrakcyjnego otoczenia miejsca pracy. Kierownictwo i Rada Zakładowa uzgodniły w 2012 roku udzielenie wszystkim pracownikom Audi gwarancji zatrudnienia do końca roku 2018. To ważny krok, dający wszystkim zatrudnionym pewność pracy. By umożliwić optymalne pogodzenie życia rodzinnego z pracą zawodową, Audi oferuje elastyczne modele zatrudnienia, takie jak np. pracę w niepełnym wymiarze godzin, telepracę czy urlopy dające możliwość wytchnienia od pracy zawodowej przez dłuższy okres, czyli tzw. sabbaticals. Pod koniec roku 2012, ponad 2400 pracowników Audi zatrudnionych było w niepełnym wymiarze godzin. Taka forma zatrudnienia możliwa jest również w przypadku pracowników zmianowych. Audi, w zakładach w Ingolstadt, oferuje jedyną w swoim rodzaju możliwość elastycznej opieki nad dzieckiem. Firma pomaga pracownikom w opiece nad dziećmi w nagłych sytuacjach, takich jak podróże służbowe, czy okresy, w których są zamknięte inne placówki szkolne i przedszkolne. Ponadto cztery ringi umożliwiają swoim pracownikom uczenie się i dokształcanie przez całe życie, angażują się na rzecz różnorodności i wyrównywania szans oraz oferują wzorowe warunki bezpieczeństwa w miejscu pracy i doskonałą ochronę zdrowotną w postaci okresowych badań, jakim poddawani są pracownicy.SpołeczeństwoJako przedsiębiorstwo, które odnosi duży sukces, Audi chce dać coś od siebie i dąży do ciągłego podwyższania jakości życia w miejscowościach, w których zlokalizowało swoje zakłady. Dlatego pracownicy, kierownictwo i Rada Zakładowa nie tylko inicjują akcje zbierania datków na cele dobroczynne, ale również w ramach programu „Audi Ehrensache“ ( „Sprawa honoru Audi“) aktywnie działają na rzecz projektów społecznych. Audi wspiera placówki szkolne i współpracuje z licznymi szkołami wyższymi, np. w ramach programu Audi dla doktorantów. Wspierając sztukę i kulturę, przedsiębiorstwo dba o to, by były one dostępne i namacalne dla każdego. Elementem odpowiedzialności społecznej jest również spojrzenie w przyszłość. Inicjatywa Audi Urban Future wspiera dialog ekspertów z różnych dyscyplin i kultur. Jej celem jest stworzenie rozwiązań w zakresie mobilności dla mieszkańców megametropolii przyszłości.Działania biznesoweKoncern Audi, dzięki zorientowanemu na wartości, odpowiedzialnemu prowadzeniu działalności gospodarczej, nie tylko zapewnia sobie długofalową konkurencyjność, ale też stara się sprostać różnorodnym oczekiwaniom akcjonariuszy. Kierownictwo przedsiębiorstwa kieruje się przy tym strategicznymi założeniami osiągnięcia wzrostu najwyższej jakości. Stosowane w całej firmie systemy zarządzania ryzykiem i zarządzania hierarchicznego, zabezpieczają w możliwie optymalny sposób przed ryzykiem. Audi wymaga także od swoich dostawców, by przestrzegali wymogów zrównoważonego rozwoju wyznaczonych przez koncern Volkswagen. Dotyczy to zwłaszcza standardów środowiskowych i społecznych.Pełna wersja Raportu o Społecznej Odpowiedzialności Biznesu Audi za rok 2012, w języku niemieckim i angielskim, dostępna jest na stronie: www.audi.de/cr-report2012.
Dodano: 11 lat temu,
autor:
Volkswagen Group Polska sp. z o.o.