Audi planuje rekordowe inwestycje w wysokości blisko 22 mld euro do roku 2018
Audi uruchamia kompleksowy program inwestycyjny na nadchodzące pięć lat. Od roku 2014 do 2018, na nowe modele, innowacje i stale rozbudowywaną sieć produkcyjną, przeznaczone zostaną 22 mld euro. Siedemdziesiąt procent tej kwoty to inwestycje w rozwój nowych modeli i technologii. Także niemieckie zakłady koncernu odniosą korzyść z największego w historii przedsiębiorstwa programu rozwoju i inwestycji. Na rozbudowę i unowocześnienie fabryk w Ingolstadt i w Neckarsulm przypada ponad połowa planowanej kwoty. Ponadto w roku 2014, Audi planuje stworzenie kolejnych miejsc pracy na całym świecie.
Rupert Stadler, prezes zarządu Audi AG, w nowym programie inwestycyjnym widzi ważny element strategii wzrostu przedsiębiorstwa: „Wyznaczyliśmy sobie cel 1,5 mln sprzedawanych rocznie aut do roku 2015, ale osiągnęliśmy go bez problemu już w 2013. Teraz konsekwentnie zmierzamy do postawienia kolejnego kamienia milowego – dwóch milionów samochodów wprowadzanych rocznie na rynek. Dlatego przyspieszamy inwestycje i w roku 2014 będziemy zatrudniać nowych pracowników.“
W nadchodzących pięciu latach na inwestycje w nowe modele, innowacje techniczne i sieć produkcyjną, Audi wyda blisko 22 mld euro. Nakłady na zakupy inwestycyjne wyniosą 16 mld euro. Poza tym, nowy plan zakłada wydatki rzędu 6 mld euro na bieżące koszty prac rozwojowych.
„Program inwestycyjny to początek kolejnej fazy naszego wzrostu“ – powiedział Axel Strotbek, członek zarządu Audi AG ds. finansów. „Będziemy prowadzić duże inwestycje w nowe produkty. 70 procent nakładów przewidziano na modernizację i poszerzenie palety modeli oraz na nowe rozwiązania techniczne.“
By osiągnąć cel dwóch milionów sprzedawanych rocznie samochodów, koncern z Ingolstadt chce do roku 2020 poszerzyć paletę produktów z obecnych 49 do 60 różnych modeli. Program inwestycji obok tworzenia nowych aut i alternatywnych koncepcji napędu, obejmuje także skonstruowanie kolejnej generacji oszczędnych silników, dzięki którym Audi chce spełniać zaostrzone na całym świecie rygory w zakresie emisji spalin.
Obok innowacyjnych modeli Audi A3 Sportback e-tron i Audi A3 Sportback g-tron, w 2014 producent wprowadzi na rynek trzecią generację ikony stylistyki – Audi TT Coupé. Przed kilkoma tygodniami Audi zapowiedziało także, że od roku 2016 będzie produkować w Ingolstadt nowy model Audi Q1. Równocześnie cztery ringi powiększą swoje struktury produkcyjne na całym świecie.
Z tego właśnie powodu, w roku 2014, koncern będzie zatrudniać pracowników w różnych punktach globu. W Ingolstadt i Neckarsulm, 700 młodych ludzi rozpocznie w nowym roku naukę zawodu. Thomas Sigi, członek zarządu Audi AG ds. kadr i spraw socjalnych, chce w nadchodzącym roku zwiększać zatrudnienie we wszystkich działach: „Przyjmując do pracy ekspertów, chcemy wzmocnić przede wszystkim takie pola innowacji jak lekka konstrukcja, usługi online i mobilność elektryczna.“
Struktury Audi rozrastają się także poza granicami Niemiec. Na całym świecie marka uchodzi za atrakcyjnego pracodawcę. W meksykańskiej miejscowości San José Chiapa, Audi buduje swoją pierwszą w Ameryce Północnej fabrykę, w której począwszy od roku 2016, z taśmy zjeżdżać będzie SUV Q5. Do dziś podanie o pracę w Audi w Meksyku złożyło już 26 tysięcy osób. W 2014 zostanie tam zatrudnionych ponad tysiąc pracowników.
Ponadto od roku 2015, Audi ponownie podejmie produkcję w Brazylii. W São José dos Pinhais produkowany będzie nowy model A3 Limousine i SUV Audi Q3. Audi nie zaprzestanie także poważnych inwestycji w węgierskim Győr – największych na świecie zakładach wytwarzających silniki, które po zakończeniu rozbudowy stały się fabryką w której produkuje się również całe samochody. Ponadto w chińskiej miejscowości Foshan otwarta zostanie druga w Państwie Środka fabryka Audi. W roku 2013 Audi sprzedało w Chinach ponad 460 tysięcy samochodów, wyraźnie ugruntowując swą czołową pozycję na tym rynku.
Ważną pozycją w planach na najbliższe lata – obok rozbudowy międzynarodowych struktur produkcyjnych – są inwestycje w niemieckie zakłady koncernu, na które przypadnie ponad połowa ogólnej kwoty. Jest to jasna deklaracja Audi, że fabryki w Ingolstadt i Neckarsulm odgrywają ogromną rolę w strategii wzrostu koncernu.