Audi otwiera w Pekinie Azjatyckie Centrum Badań i Rozwoju
Uruchomienie Centrum Badań i Rozwoju w Pekinie oznacza wzmocnienie innowacyjnego potencjału Audi na rynku azjatyckim. W ścisłej współpracy ze spółką joint venture FAW-Volkswagen, Centrum będzie przede wszystkim odpowiadać za przygotowywanie rozwiązań zaspokajających oczekiwania azjatyckich klientów Audi. Zatrudnieni tu inżynierowie będą pracować nad nowymi technologiami z zakresu elektroniki i rozwiązaniami spod znaku Audi Connect. Zespoły specjalistów zajmą się także rozwojem innowacyjnych komponentów i wysoce efektywnych układów napędu dla pojazdów przyszłości.
„Nowe Azjatyckie Centrum Badawczo-Rozwojowe to znaczący krok w procesie dalszej internacjonalizacji potencjału rozwojowego koncernu Audi“ – powiedział Rupert Stadler, prezes zarządu Audi AG, podczas uroczystości otwarcia Centrum w Pekinie. „Tutejsi pracownicy doskonale rozumieją potrzeby naszych azjatyckich klientów. Dzięki temu, cenne pomysły i innowacje rodzące się na tym kontynencie, będą na bieżąco uwzględniane w nowych koncepcjach pojazdów.“
Częścią Centrum Badań i Rozwoju jest Audi Design China, dział zatrudniający projektantów odpowiedzialnych za stylistykę i kolorystykę pojazdów. Zespoły stylistów będą czerpać inspiracje z najnowszych azjatyckich trendów i transferować swoje pomysły do głównej siedziby Audi w Ingolstadt, gdzie zapadają wiążące decyzje dotyczące stylistyki pojazdów marki.
Azja, obok Europy i Ameryki, to jeden z trzech filarów w globalnej strategii rozwoju Audi. W Chinach (łącznie z Hongkongiem), marka z czterema ringami przewodzi w rankingach samochodów klasy premium. W roku 2012, koncern sprzedając 405 tys. samochodów, zanotował na chińskim rynku wzrost o blisko 30 procent, w stosunku do roku 2011.
Ekspansja Audi w Chinach nie ogranicza się jedynie do prac badawczo-rozwojowych. Dotyczy również sprzedaży i sportów motorowych. W 2012 roku Audi China, FAW-Volkswagen oraz lokalna sieć dealerów marki, zainicjowały pierwsze w historii wyścigi Audi R8 LMS o puchar koncernu. W inauguracyjnym sezonie obejmowały one 12 rund rozgrywanych w Chinach. W roku 2013 impreza rozszerzy się również na inne regiony Azji. „Działania na kontynencie azjatyckim realizujemy z dużym zaangażowaniem, a równocześnie poszerzamy współpracę z naszą spółką joint venture FAW-Volkswagen z siedzibą w Changchun“ – poinformował dr Dietmar Voggenreiter, prezes Audi China.
Od 2008 r. inżynierowie Audi stworzyli szereg rozwiązań infotainment, doskonale spełniających potrzeby klientów w Chinach, Japonii i Korei. Wśród nich był m.in. panel dotykowy dla systemu nawigacji, który umożliwia ręczne wpisywanie znaków różnych azjatyckich alfabetów.
Dzięki uruchomieniu nowego Centrum, liczba pracowników Audi prowadzących w Pekinie prace badawczo-rozwojowe, wzrasta z 40 do ponad 300 osób. Struktura placówki składa się z działów odpowiedzialnych za następujące obszary: silnik, karoseria, elektronika i akumulatory. Zbudowano tu również halę do prac nad prototypami i zainstalowano urządzenia do prowadzenia testów. Powierzchnia laboratoriów i pracowni wynosi ok. 8 tys. metrów kwadratowych.
„To wspaniałe Centrum, z utalentowanymi i zaangażowanymi projektantami, inżynierami i technikami, daje nam wyjątkowe możliwości, by dokładnie określić potrzeby klientów w Chinach i całej Azji“ – objaśnia Wolfgang Dürheimer, członek zarządu Audi AG ds. rozwoju technicznego. „Dzięki temu, będziemy mogli działać szybko i na bieżąco dostosowywać nasze samochody do oczekiwań kierowców.“
W Pekinie znajduje się główna siedziba Volkswagen Group China, dlatego też Audi na tamtejszym rynku współdziała ściśle z konstruktorami koncernu Volkswagen, pracującymi w tym samym budynku. „Centrum Badań i Rozwoju to kolejny etap ekspansji Audi w Azji. Chińscy konsumenci mają coraz większy wpływ na rozwój całego świata. Dla Volkswagen Group China i należących do niej marek, zadowolenie klientów ma najwyższy priorytet“ – deklaruje prof. Jochem Heizmann, prezes Volkswagen Group China i członek zarządu koncernu Volkswagen.
„Zespoły badawcze Audi będą kooperować w wielu dziedzinach z laboratoriami i pracowniami partnerskiej spółki FAW-Volkswagen. FAW-Volkswagen i Audi z dużym sukcesem współpracowały już ze sobą na wielu polach. Między innymi przy konstruowaniu samochodu napędzanego elektrycznie, układów napędowych i systemów infotainment. Podejmując decyzję o otwarciu w Chinach tego typu placówki, Audi wysłało swoim partnerom wyraźny sygnał. Jest to również dowód innowacyjnego potencjału Chin. Nasza współpraca będzie dzięki temu jeszcze ściślejsza“ – potwierdził An Tiecheng, prezes FAW-Volkswagen.
Także geograficzna lokalizacja nowego Centrum w Pekinie, przyniesie zespołom badawczym Audi dodatkowe korzyści. Dzięki przemyślanemu położeniu, będą pracować w tej samej strefie czasowej, w której znajdują się zarówno zakłady FAW-Volkswagen, jak i najważniejsze dla Audi azjatyckie rynki.
Stolica Chin jest nie tylko prężnym ośrodkiem uniwersyteckim, ale także kuźnią wielu talentów. Audi chce umożliwić absolwentom różnych uczelni podjęcie pracy w branży motoryzacyjnej. Chiny ze swoimi dynamicznie rozwijającymi się metropoliami, to idealny rynek zbytu dla samochodów z napędem elektrycznym, nad jakimi pracuje Audi w ramach e-ofensywy. W Kraju Środka miały już miejsce pierwsze testy samochodów e-tron, które przeprowadzono w szczególnie trudnych warunkach: w ekstremalnie wysokich temperaturach i w nasilonym ruchu ulicznym. Dzięki Azjatyckiemu Centrum Badań i Rozwoju, Audi jest na najlepszej drodze do zdobycia wiodącej pozycji w dziedzinie pojazdów napędzanych nowymi źródłami energii – „New Energy Vehicles“ (NEVs).