Audi Nuvolari quattro
Nuvolari quattro - samochód studyjny marki Audi, to wizja eleganckiego i sportowego pojazdu klasy Gran Turismo. Novolari quattro stanowi połączenie nowoczesnej techniki i dynamiki samochodu GT o dużej mocy z typową dla Audi stylistyką.
<strong>Nuvolari quattro - samochód studyjny marki Audi, to wizja eleganckiego i sportowego pojazdu klasy Gran Turismo. Novolari quattro stanowi połączenie nowoczesnej techniki i dynamiki samochodu GT o dużej mocy z typową dla Audi stylistyką. </strong>
Zdaniem Waltera de´Silvy, kierownika działu design Audi "... Nuvolari quattro wskazuje kierunek, w którym rozwijać się będzie forma zewnętrzna i stylistyka wnętrza Audi. Znamy pełną sukcesów historię naszej marki i będziemy tworzyć jej kolejne etapy."
Nuvolari quattro jest dwudrzwiowym, przeznaczonym dla 4 osób samochodem coupe o proporcjach klasycznego GT - 4,8 m długości, 1,92 m szerokości przy wysokości 1,41 m i rozstawie osi 2,89 m. Sylwetka Nuvolari - niska, z długim przodem i mocnym tyłem, z niewielkim wysunięciem zderzaków przed przednią i za tylną oś, zdradza jego dynamikę.
Nadwozie Nuvolari quattro, w kolorze srebrnym Luna, ma konstrukcję aluminiowej ramy przestrzennej Audi ASF, która stanowi mocny fundament dla doskonałych osiągów i komfortu jazdy.
Odpowiednią siłę napędową zapewnia najmocniejszy silnik, jaki firma Audi stworzyła dla samochodu poruszającego się po normalnych drogach: silnik V10 biturbo o pojemności 5,0 litrów z bezpośrednim wtryskiem benzyny FSI. Silnik ten osiąga moc 441 kW (600 KM) i maksymalny moment obrotowy 750 Nm. Na przyspieszenie od O do 100 km/h Nuvolari quattro potrzebuje tylko 4,1 sekundy, ograniczona elektronicznie prędkość maksymalna wynosi 250 km/h.
Odpowiednie do zapotrzebowania dozowanie mocy i momentu obrotowego możliwe jest dzięki 6-cio stopniowej przekładni automatycznej. Na życzenie kierowca może zmieniać stopnie przełożenia przy pomocy "wiosełek" na kierownicy.
Naturalnie w modelu wyposażonym w tak mocny silnik zastosowano stały napęd na wszystkie koła quattro oraz układ hamulcowy pochodzący z samochodów wyścigowych, z dużymi perforowanymi tarczami hamulcowymi, widocznymi przez dziewięcioramienne obręcze kół.
Aluminiowe zawieszenie spełnia wszystkie wymagania stawiane samochodom Gran Turismo. Czterowahaczowa oś przednia oraz oś tylna z wahaczami trapezowymi wraz z adaptacyjnym zawieszeniem pneumatycznym adaptive air suspension zapewniają doskonałą reakcję samochodu na polecenia układu kierowniczego oraz dynamikę typową dla samochodów sportowych. Dzięki pneumatycznemu zawieszeniu komfort jazdy w Nuvolari quatiro jest tak wysoki, że można nim pokonywać nawet bardzo długie trasy.
Koła PAX o rozmiarze 265/720 R 560 (wielkość obręczy 20,6 cali) zapewniają doskonałą przyczepność i umożliwiają kontynuację jazdy także z obniżonym ciśnieniem w oponach.
Innowacyjne rozwiązania techniczne można znaleźć w wielu miejscach tego pojazdu. Oto kilka przykładów: elektromechaniczny hamulec postojowy i dźwignia zmiany biegów 6-cio stopniowej automatycznej przekładni tiptronic działają "by wire", czyli bez połączenia mechanicznego. Zarówno w mocnych reflektorach przednich jak i w lampach tylnych wykorzystano diody. Ponadto światła tylne wyposażone są w adaptacyjną regulację bazującą na podczerwieni, dostosowującą jasność świecenia do widoczności i warunków atmosferycznych.
Kierowca komunikuje się z pojazdem za pomocą nowoczesnego systemu MMI Multi Media Interface (zadebiutował w Audi A8), który charakteryzuje się doskonałą ergonomią i intuicyjną koncepcją obsługi.
Prezentując samochody studyjne: Pikes Peaka quatiro oraz Nuvolari quatiro Audi pokazało drogę, jaką marka ta będzie podążać w przyszłości. Przyszłości, która stoi pod znakiem sportowego charakteru, najwyższej jakości technicznej, charakterystycznej stylistyki i zdecydowanej elegancji.
Nazwa tego studyjnego modelu Audi - Nuvolari - jest hołdem złożonym legendzie torów wyścigowych: Tazio Nuvolari, zdobywcy ostatniego w historii zwycięstwa w Gran Prix dla samochodu marki Auto Union, 3 września 1939 roku. Nuvolari, urodzony w 1892 roku w Mantui, we Włoszech, jak żaden inny kierowca wpisał się w historię wyścigów samochodowych pierwszej połowy ubiegłego wieku. Brawura i spektakularny styl jazdy stały się jego cechą charakterystyczną podobnie jak żółty sweter, który zawsze miał na sobie podczas startów w wyścigach.
<strong>Źródło: Kulczyk Tradex</strong>