Audi królem wyścigów długodystansowych
Audi zorganizowało spotkanie pięciu zespołów mających na swoim koncie zwycięstwa w wyścigach na długich dystansach. Po raz pierwszy, podczas sesji fotograficznej spotkały się zespoły, które w sezonie 2012, od Bathurst po Le Mans, czterokrotnie tryumfowały w wyścigach dwudziestoczterogodzinnych i raz w wyścigu dwunastogodzinnym.
Obecność w jednym miejscu tryumfatorów wyścigów długodystansowych w sezonie 2012, oznaczała spotkanie innowacji, efektywności i najwyższych osiągów pięciu samochodów wyścigowych z Ingolstadt i Neckarsulm. Cztery Audi R8 LMS i zwycięskie auto wyścigu w Le-Mans, Audi R18 e-tron quattro, objechały w sumie prawie pół świata. Podczas pięciu startów: w Bathurst w Australii, Le Mans we Francji, Nürburgring w Niemczech oraz w Zolder i w Spa w Belgii, bolidy łącznie pokonały dystans 17 767,898 km. To długość odpowiadająca 44 procentom obwodu kuli ziemskiej. Do tego dochodzą cztery kolejne zwycięstwa w nowych Mistrzostwach Świata w Wyścigach Długodystansowych (WEC), odbywających się pod egidą Międzynarodowej Federacji Samochodowej (FIA) oraz zdobycie tytułów dla najlepszego kierowcy i najlepszego producenta.
Najważniejsze dla Audi kompetencje, we wszystkich wyścigach długodystansowych, to niezmiennie kwestie techniczne – kombinacja dużych prędkości i maksymalnej wydajności. Audi osiąga założone cele dzięki dwóm całkowicie różnym typom samochodów wyścigowych. Audi R18 e-tron quattro może startować w wyczynowym sporcie za sprawą innowacyjnego napędu hybrydowego. Jego koncepcja zagwarantowała cztery najwyższe osiągnięcia:
- jedenaste zwycięstwo marki Audi w wyścigu Le Mans,
- pierwszy tryumf samochodu sportowego z napędem hybrydowym,
- wygrana w Mistrzostwach Świata w Wyścigach Długodystansowych WEC (FIA)
- zmniejszenie zużycia paliwa o 10 procent w porównaniu z poprzednim modelem.
Audi R18 e-tron quattro jest w stu procentach niezawodny. W sezonie 2012 nie miał żadnej awarii.
Również Audi R8 LMS potwierdza założenia „przewagi dzięki technice“. Wprowadzona w 2012 roku wersja ultra tego modelu, jest jeszcze lżejsza, szybsza i efektywniejsza. Wyścigowy samochód GT3 swoje zalety w dużej mierze zawdzięcza genom. W ponad 50 procentach bazuje na modelu seryjnym Audi R8.
Wielkie zwycięstwa na długich dystansach w sezonie 2012:
Kolejność: wyścig, pojazd, kierowca, dystans (km)
- 12h Bathurst, Audi R8 LMS, Christer Jöns/Christopher Mies/Darryl O’Young,1.677,510
- 24h Nürburgring, Audi R8 LMS ultra, Marc Basseng/Christopher Haase/Frank Stippler/Markus Winkelhock, 3.933,590
- 24h Le Mans, Audi R18 e-tron quattro Marcel Fässler/André Lotterer/Benoît Tréluyer, 5.151,762
- 24h Spa, Audi R8 LMS ultra, Andrea Piccini/René Rast/Frank Stippler, 3.565,036
- 24h Zolder, Audi R8 LMS ultra, Marco Bonanomi/Anthony Kumpen/, 3.440,000 Edward Sandström/Laurens Vanthoor
Mistrzostwa Świata na Długich Dystansach WEC pod egidą FIA:
- Mistrzowski tytuł w klasyfikacji producentów
- Mistrzowski tytuł w klasyfikacji kierowców (Marcel Fässler/André Lotterer/Benoît Tréluyer)