Audi - kompetencja w dziedzinie zastosowania aluminium
Zmiana generacji w produkcji Audi A8 w Neckarsulm: z taśmy montażowej w zakładach Audi w Neckarsulm zjechało ostatnie A8 z produkowanej dotychczas serii – srebrne Audi A8 2,8 quattro (142 kW/ 193 KM). Moment ten został uwieczniony na pamiątkowym zdjęciu.
<strong>
• 105.092-gie Audi A8 wprowadza nową generację
• w sierpniu startuje produkcja następnego modelu
</strong>
Zmiana generacji w produkcji Audi A8 w Neckarsulm: z taśmy montażowej w zakładach Audi w Neckarsulm zjechało ostatnie A8 z produkowanej dotychczas serii – srebrne Audi A8 2,8 quattro (142 kW/ 193 KM). Moment ten został uwieczniony na pamiątkowym zdjęciu. Od 1994 roku wyprodukowano łącznie 105.092 sztuki tego modelu. Po krótkiej przebudowie hali montażowej w sierpniu rozpoczyna się produkcja seryjna nowego A8.
W ciągu kilku zaledwie lat Audi A8 zapewniło sobie stałą, wysoką pozycję w najwyższym segmencie na rynku. Przyczyniły się do tego innowacyjne rozwiązania techniczne, sportowy charakter i dynamika jazdy. „A8 jest jedyną luksusową limuzyną na świecie z napędem quattro i aluminiowym nadwoziem” – powiedział dyrektor zakładów Otto Lindner.
Pierwsza generacja Audi A8 nagradzana była wieloma wyróżnieniami, m.in.: w 1994 roku – „Złota kierownica” magazynu „Bild am Sonntag”, także w 1994 roku – „Auto Design Award” brytyjskiego Instytutu Techniki Motoryzacyjnej, w 1996 roku dwukrotnie jako „Best Luxury Car” przez „Car and Driver” - Hongkong oraz przez „Auto Illustrierte” - Szwajcaria, w latach 1997 i 1998 nagroda „Auto Zeitung” - „Auto Trophy” dla najwygodniejszej limuzyny i jako „Najlepszy samochód 1998 roku” przez czytelników „auto motor und sport”.
Swoje długoletnie doświadczenie w dziedzinie zastosowania aluminium, wypracowane w Aluminium – Center w Neckarsulm, koncern Audi wykorzystał przed dwoma laty wprowadzając do produkcji wielkoseryjnej Audi A2 z aluminiowym nadwoziem. Łącznie, do dnia dzisiejszego, wyprodukowano i sprzedano przeszło 200.000 Audi A8 i A2 z aluminiową karoserią.
Jesienią tego roku następca Audi A8 da początek nowej generacji aluminiowych samochodów. Dzięki swojej doskonałej dynamice jazdy, nowoczesnym rozwiązaniom technicznym, ekskluzywności wyglądu i wyposażenia nowe Audi A8 stanie się urzeczywistnieniem „nowego sportowego ducha w segmencie samochodów luksusowych”. Konstrukcja Audi Space Frame (ASF) została udoskonalona. „Przy projektowaniu kolejnej generacji A8 wykorzystaliśmy nowe technologie i nasze doświadczenia uzyskane przy produkcji A2” – poinformował dr Wolfgang Ruch, kierownik Aluminium-Center w Neckarsulm.
„Audi A8 swoim wizerunkiem wpływa w decydujący sposób na zdobycie przez markę Audi wysokiej pozycji w segmencie pojazdów premium” – oświadczył Manfred Sewenig, dyrektor marketingu produktu A8. Dzięki stałej modyfikacji modelu technika i stylistyka dotychczasowego Audi A8 były zawsze na najwyższym poziomie. Do najbardziej nowoczesnych rozwiązań należały – obok aluminiowego nadwozia – przede wszystkim silniki TDI o pojemności 2,5 lub 3,3 litra, silnik 12-cylindrowy o mocy 309 kW/420 KM, napęd quattro, sportowa przekładnia Tiptronic i klimatyzacja regulowana automatycznie zależnie od intensywności nasłonecznienia.
<strong>Źródło: Kulczyk Tradex</strong>