Audi inwestuje ponad 500 milionów euro w zakładach w Ingolstadt
Na powierzchni prawie 80.000 metrów kwadratowych, w północnej części terenu zakładów Audi, realizowany jest obecnie jeden z największych projektów budowlanych i inwestycyjnych w historii AUDI AG w Ingolstadt
<strong>
- "PAN" - jeden z największych projektów budowlanych
i inwestycyjnych w historii firmy
- supernowoczesny wydział montażu nadwozia z 400 robotami i nowa tłocznia dla następcy Audi A3
"Na powierzchni prawie 80.000 metrów kwadratowych, w północnej części terenu zakładów Audi, realizowany jest obecnie jeden z największych projektów budowlanych i inwestycyjnych w historii AUDI AG w Ingolstadt" - powiedział dr Jochem Heizmann, członek zarządu ds. produkcji AUDI AG.
</strong>
Projekt "PAN" (Produktion Audi Nord) obejmuje między innymi nowoczesny wydział budowy nadwozia i nową tłocznię, w których produkowany będzie następca Audi A3. Wysokość nakładów inwestycyjnych na "PAN" wyniesie ponad 500 milionów euro.
Dział budowy nadwozia zajmuje powierzchnię około 28.000 metrów kwadratowych i jest wyposażony w 400 robotów. Jego planowana
wydajność początkowa wynosi 630 samochodów dziennie. Na trzech
zmianach pracować będzie ok. 600 pracowników. Jednym z nowoczesnych rozwiązań zastosowanych przy montażu karoserii są nowe "elektromotoryczne pistolety" do zgrzewania, pracujące o dziesięć procent szybciej niż stosowane dotychczas pistolety pneumatyczne. Znacznie częściej stosowane będzie także zgrzewanie laserowe, szczególnie w strefie dachu, w zespole podwozia i tylnej klapy samochodu.
Nowa tłocznia będzie dysponować prasą o długości 74 metrów, szerokości 25 metrów i wysokości 11 metrów, w której dziennie - z 200 ton materiału - tłoczone będą takie części nadwozia, jak drzwi, pokrywy i ściany boczne. W prasie transferowej powstawać będą wzmocnienia, słupki i części nośne, a w taśmowym urządzeniu tnącym przycinane będzie 300 ton materiału dziennie. Powierzchnia łączna nowej hali wynosi 24.000 metrów kwadratowych, a pracować w niej będzie 152 pracowników, również na trzy zmiany.
Projekt "PAN" obejmuje ponadto restrukturyzację taśmy końcowej KulczykTradex Sp. z o.o. montażu karoserii oraz całkiem nowy dział wykończeniowy, ulepszenie działu lakierowania wstępnego, różne zmiany strukturalne w strefie
zewnętrznej, nową centralę mediów (na przykład przygotowanie wody chłodniczej) oraz rozbudowę kotłowni.
<strong>Źródło: Kulczyk Tradex</strong>