Audi City: Otwarcie cybersalonu Audi w stolicy Wielkiej Brytanii
Audi wdraża działania handlowe na miarę przyszłości i poszerza swoją sieć sprzedaży o nową koncepcję: Audi City. Dziś w Londynie, w pobliżu Piccadilly Circus, otwarto pierwszy tego typu salon. Cała paleta produktowa marki jest tu prezentowana na zwartej powierzchni, wyłącznie cyfrowo.
Dzięki wykorzystaniu nowoczesnej techniki i efektywnemu gospodarowaniu powierzchnią, marka z czterema pierścieniami będzie obecna w centrach światowych metropolii. W nadchodzących latach, Audi chce pozyskać więcej punktów w atrakcyjnych lokalizacjach, a do 2015 roku zamierza otworzyć na całym świecie ponad 20 podobnych salonów. Audi City będzie bowiem odgrywać w przyszłości kluczową rolę w sprzedaży nowych usług mobilnych i samochodów napędzanych elektrycznie.
„Audi City łączy w sobie najlepsze cechy dwóch światów: cyfrowej prezentacji produktu i osobistego kontaktu ze sprzedawcą“ – powiedział Peter Schwarzenbauer, członek Zarządu Audi AG ds. marketingu i sprzedaży. „Dzięki nowej koncepcji sprzedaży, jeszcze bardziej zbliżamy się do klientów – w sensie geograficznym, ale przede wszystkim w kwestii jakości naszych kontaktów. Wynika to stąd, że Audi City oferuje nowe możliwości dopasowania usług dokładnie do potrzeb danego klienta i pozwala na jeszcze bardziej zindywidualizowaną obsługę.“
Dzięki pionierskim rozwiązaniom z zakresu technik medialnych, producent z Ingolstadt będzie miał teraz możliwość zaprezentowania nie tylko stale powiększającej się gamy modeli w całej swej okazałości – łącznie z wszystkimi dostępnymi kolorami, opcjami wyposażenia i funkcjami, ale pozwoli także klientom na bezpośrednie doświadczenie swojego wyboru. Odwiedzający salon będą mogli przy pomocy techniki cyfrowej wybrać swoje Audi spośród kilku milionów możliwych konfiguracji i zobaczyć je w skali 1:1 na olbrzymich ekranach, prawie całkowicie wypełniających przestrzeń salonu. Dodatkowo, będzie można pojedynczo pokazać wybrane detale, takie jak np. układ napędowy, karoserię czy diodowe oświetlenie tak, by w przejrzysty sposób zaprezentować innowacyjność zastosowanych rozwiązań.
Koncepcja Audi City to odpowiedź producenta z Ingolstadt na zmieniające się potrzeby klientów. „Ludzie obecnie bardziej niż kiedykolwiek kładą nacisk na bezpośredni, osobisty, pełen zaufania kontakt z wybraną marką – zwłaszcza w obliczu stale rosnącego wyboru produktów i natłoku informacji“ – stwierdził Peter Schwarzenbauer. „Audi City sprawia, że nasza marka jest dostępna w namacalny sposób: bezpośrednio w otoczeniu klientów, w połączeniu z ofertami prezentowanymi przez nas online.“
Za funkcjonowanie tej koncepcji odpowiedzialny będzie manager ds. kontaktów z klientami, który w przyszłości będzie zatrudniony w każdym z salonów Audi City. To właśnie on stanie się dla klienta główną, stale dostępną osobą kontaktową, kompetentną w zakresie wszelkich spraw nurtujących klienta – począwszy od pierwszej rozmowy, aż do obsługi posprzedażowej i dostarczenia usług dodatkowych. Równocześnie, każdy salon Audi City będzie powiązany z salonem sprzedaży Audi, który pełniąc rolę nadrzędnego centrum kompetencyjnego umożliwi dostęp do całego spektrum usług oferowanych przez markę z czterema pierścieniami.
Dzięki dialogowi z klientem, opartemu na osobistym kontakcie i zindywidualizowanej obsłudze, koncepcja Audi City oznacza poszerzenie gamy oferowanych przez markę usług. By zapewnić prawidłowe funkcjonowanie tej koncepcji, Audi AG prowadzi specjalne szkolenia dla pracowników salonów Audi City i wspiera handlowców w wyborze kolejnych szkoleń. Co więcej, pracownicy w większości posiadają już odpowiednie wykształcenie kierunkowe. Są np. specjalistami w dziedzinie IT, dlatego w kompetentny sposób będą w stanie objaśnić cyfrowy świat Audi City.
Ponadto lokalizacja salonów Audi City w centrum miast czyni je czymś więcej niż tylko punktami sprzedaży. Salony Audi City w przyszłości mają też odgrywać rolę miejsc spotkań fanów, w których będą oni mogli wejść w kontakt ze światem Audi. Salony będą też wykorzystywane jako miejsca otwartych dyskusji na tematy niezwiązane bezpośrednio z branżą motoryzacyjną. Przykładowo, poza godzinami otwarcia salonu będzie można tu wysłuchać odczytu, wziąć udział w dyskusji czy obejrzeć wystawę o tematyce dotyczącej rozwoju urbanistycznego i transportu miejskiego, a także porozmawiać o sztuce, kulturze czy nowoczesnym wzornictwie.