AUDI AG: Rekordowy wynik operacyjny w pierwszym półroczu
Koncern Audi dostarczając klientom 652 970 samochodów (2010: 554.864) ustanowił w pierwszych sześciu miesiącach bieżącego roku nowy rekord. Ponadto przedsiębiorstwo odnotowało rekordowe wartości wszystkich istotnych wskaźników finansowych. „W pierwszym półroczu 2011 kontynuowaliśmy pozytywną tendencję z roku ubiegłego” – powiedział Rupert Stadler, Prezes Zarządu AUDI AG podczas ogłaszania wyników finansowych.
Szczególny sukces odniosło nowe Audi A1 – do czerwca klienci odebrali już ponad 63.000 pojazdów. Silny wzrost odnotowała marka Audi także w segmencie C i D. Obok A8, które od momentu wprowadzenia na rynek w ubiegłym roku konsekwentnie zdobywa nowe udziały w rynku, do wzrostu sprzedaży przyczyniło się także A7 Sportback. Dużym zainteresowaniem cieszyły się również SUVy – modele Q5 i Q7.
Na przychody ze sprzedaży pozytywny wpływ obok dynamicznego wzrostu sprzedaży miał także poprawiony mix wyposażenia oraz dobra pozycja cenowa dzięki wzrastającej wartości wizerunkowej marki.
Ogólnie koncern Audi zwiększył przychody ze sprzedaży w pierwszym półroczu 2011 wyraźnie nieproporcjonalnie do wielkości sprzedaży. Przychody ze sprzedaży wyniosły 21,5 mld € (2010: 17,6 mld €), czyli były o 22,5 procent wyższe, niż rok wcześniej. Wynik operacyjny wzrósł nawet o 90,9 procent do 2,5 mld € (2010: 1,3 mld €) - nowy rekord.
„Ten sukces jest rezultatem znacznego wzrostu naszej sprzedaży oraz poprawionego mixu modeli, a także naszej stałej optymalizacji kosztów” – powiedział Axel Strotbek, Członek Zarządu ds. Finansów i Organizacji.
Poprawiła się także rentowność koncernu Audi. Z operacyjnym wskaźnikiem rentowności sprzedaży wynoszącym 11,8 procent (2010: 7,6 procent) koncern znacznie przekroczył stawiany sobie cel uzyskania średniej rentowności na poziomie 8 - 10 procent. „Po bardzo zadowalających pierwszych sześciu miesiącach chcemy także w drugim półroczu utrzymać dwucyfrowy operacyjny wskaźnik rentowności sprzedaży” – wyjaśnił Strotbek.
Członek Zarządu ds. Finansów zwrócił jednak uwagę na istniejące nadal ryzyko: „Ogromny dług państwowy wielu krajów, niepewna sytuacja na rynkach oraz przede wszystkim wzrost cen ważnych surowców spowodowany spekulacjami stawiają cały przemysł motoryzacyjny przed wielkimi wyzwaniami.”
Mimo to koncern ufa, iż uda się nadal utrzymać wzrost istotnych wskaźników finansowych. Mają się do tego przyczynić w drugim półroczu dostępność na wszystkich rynkach nowego modelu A6 Limousine oraz wprowadzenie A6 Avant i Q3.