Audi AG: dalszy wzrost również w Europie
Podobnie jak w pierwszym półroczu 2012 r., również w lipcu Audi AG zanotowało dwucyfrowy wzrost sprzedaży. Koncern na całym świecie sprzedał w ubiegłym miesiącu ok. 119 600 aut, co daje wzrost o 12,9 proc. Do najlepszego lipca w historii firmy przyczyniły się Stany Zjednoczone, gdzie nastąpiło największe, bo 28 procentowe, zwiększenie sprzedaży. Również w Niemczech zauważalnie wzrósł popyt na samochody z Ingolstadt. Ich sprzedaż zwiększyła się tu o 10,7 procent. Łącznie, w ciągu pierwszych siedmiu miesięcy bieżącego roku, Audi na całym świecie dostarczyło klientom ok. 852 900 samochodów, o 12,4 procent więcej niż w porównywalnym okresie ubiegłego roku.
„Po tym pomyślnym wejściu w drugie półrocze, w nadchodzących miesiącach dzięki nowemu A3, czeka nas dalsze umocnienie sprzedaży“ – powiedział Rupert Stadler, prezes Zarządu Audi AG. „Pragniemy bowiem, by także obecnie wprowadzana na rynek generacja A3 była pionierem w segmencie premium samochodów kompaktowych.“
Mimo trudnej sytuacji gospodarczej w niektórych krajach, Audi również w lipcu systematycznie zwiększało sprzedaż w Europie. Blisko 60 800 sprzedanych aut sprawiło, że wynik był o 5,5 procent lepszy niż w czerwcu. Szczególnie duży wzrost w ubiegłym miesiącu producent z Ingolstadt zanotował w Europie Wschodniej. Wyniósł on 31,4 proc, co przełożyło się na ok. 4 800 sprzedanych samochodów. Największy udział w nim miała Rosja, gdzie sprzedano 2 757 aut marki Audi (plus 35,6 procent). Sprzedaż rosła również na rodzimym niemieckim rynku. Sprzedano tu o 10,7 procent więcej aut, osiągając liczbę 23 712 egzemplarzy. Wzrost w Niemczech wyniósł łącznie w ciągu pierwszych siedmiu miesięcy tego roku 7,8 proc. (157 885). Tak znaczący wzrost został osiągnięty zwłaszcza dzięki sprzedaży modeli A1 Sportback, A6 Avant oraz Audi Q3. W okresie od stycznia do lipca, niemieccy klienci nabyli ok. 14 500 egzemplarzy nowego kompaktowego SUVa.
Nowe modele przyczyniły się także do imponującego wzrostu sprzedaży za oceanem. Sprzedaż w USA była większa w lipcu 2012 o 28 procent, w stosunku do zanotowanej w lipcu 2011 r. (11 707). Dużym zainteresowaniem cieszyły się przede wszystkim nowe generacje A4 i A5, dostępne u amerykańskich dealerów od czerwca. Sprzedaż modelu A4 wzrosła o 51,7 proc., a modelu A5 – o 31,9 procent. W lipcu, w Stanach Zjednoczonych sprzedano też pierwsze egzemplarze Audi RS5, zaawansowanego technologicznie modelu o doskonałych parametrach.
W Chinach sprzedaż Audi w ciągu pierwszych siedmiu miesięcy tego roku była lepsza o 34,6 procent niż w porównywalnym okresie roku ubiegłego i wyniosła 226 748 egzemplarzy. Szczególnym zainteresowaniem cieszyły się modele wytwarzane w Chinach. Sprzedaż produkowanego w Changchun Audi Q5 wzrosła o 80 procent. Od stycznia do lipca 2012, na zakup tego SUVa zdecydowało się 50 170 klientów. Duży wzrost w regionie Azji Południowo-Wschodniej Audi zanotowało również w Indiach. Marka dwukrotnie zwiększyła w lipcu sprzedaż na tym rynku (plus 100 procent), a wzrost ten jest zasługą Audi Q3, które wprowadzono na indyjski rynek w lipcu.