Arktyczny DieselGold dostępny na stacjach Statoil
Rozpoczęła się sprzedaż specjalnie przygotowanego na zimę arktycznego oleju napędowego DieselGold, z Temperaturą Zablokowania Zimnego Filtra (CFPP) do –32°C . Paliwo to oferowane jest na specjalnie oznaczonych stacjach Statoil w całej Polsce . Przed nadejściem zimy warto też przypomnieć o przygotowaniu pojazdu na nadchodzące niskie temperatury.
Standardowe zimowe oleje napędowe, zgodnie z obowiązującymi wymaganiami jakościowymi mają określoną jedynie graniczną temperaturę, poniżej której następuje zatrzymanie pracy silnika. Temperatura ta jest zwana Temperaturą Zablokowania Zimnego Filtra. Maksymalna jej wartość dla paliw bazowych (w tym dla standardowego zimowego oleju napędowego) jest równa -20°C.
Arktyczny DieselGold, w odróżnieniu od standardowych zimowych olejów napędowych, charakteryzuje się obniżoną Temperaturą Zablokowania Zimnego Filtra (CFPP), której wartość jest równa -32°C, a w zależności od warunków może sięgać nawet -45°C. Ponadto w odróżnieniu od paliwa standardowego, Arktyczny DieselGold ma również gwarantowaną Temperaturę Mętnienia (CP) na poziomie -22°C. Temperatura ta określa moment, w którym w oleju napędowym pojawiają się już pierwsze kryształki parafin, mające zdolność do łączenia się w większe cząsteczki, mogące ograniczać swobodny przepływ paliwa przez filtr.
Dzięki obniżonej temperaturze mętnienia, Arktyczny DieselGold, jako jedyne paliwo na rynku w Polsce gwarantuje nie tylko bezproblemowy rozruch zimnego silnika w temperaturze do -32°C, ale również jego płynną pracę w dalszej fazie działania. Dodatkowo Arktyczny DieselGold nie zawiera biokomponentów, które często bywają przyczyną powstania osadów w układzie wtryskowym oraz wpływają negatywnie na zimowe właściwości oleju napędowego.
Paliwa zimowe: SupraDiesel, Suprema 98, SupraGaz
Wszystkie paliwa oferowane na stacjach Statoil spełniają wymagania jakościowe określone w Rozporządzeniu Ministra Gospodarki. W przypadku oleju napędowego i benzyny jest to Rozporządzenie Ministra Gospodarki z dnia 9 grudnia 2008 roku w sprawie wymagań jakościowych dla paliw ciekłych ( Dz. U. z 2008 roku , Nr 221, poz. 1441 z późniejszymi zmianami). W przypadku autogazu (LPG) jest to Rozporządzenie Ministra Gospodarki z dnia 28 grudnia 2006 r. w sprawie wymagań jakościowych dla gazu skroplonego (LPG) (Dz.U. 2006 nr 251 poz. 1851, z późniejszymi zmianami).
Zimowy olej napędowy SupraDiesel zapewnia bezproblemową eksploatację w typowych zimowych warunkach. Obniżona temperatura zablokowania zimnego filtra pozwala na łatwiejszy rozruch silnika i eksploatację w ujemnych temperaturach.
Zimowe benzyny również posiadają zmodyfikowaną formułę, która powoduje zwiększoną prężność par oraz wyższy indeks lotności tych paliw. Parametry te wpływają na łatwość rozruchu i prawidłową eksploatację silnika w ujemnych temperaturach. Zimowa benzyna Suprema 98 wzbogacona jest ponadto dodatkiem uszlachetniającym, zwiększającym bezpieczeństwo pracy jednostki napędowej. Dodatek ten swoim działaniem sprawia, że silnik jest chroniony przed osadami, co przyczynia się do wydłużenia jego żywotności oraz zwiększenia osiągów.
Skład zimowego SupraGaz został dobrany w taki sposób, aby w trudnych warunkach atmosferycznych ilość gazu bardziej lotnego (propanu) była odpowiednio większa, dzięki czemu silnik może pracować równomiernie i wydajnie.