Architektura luksusu - wnętrze nowego Range Rovera
Projektanci nowego Range Rovera postawili przed sobą zadanie: stworzyć luksusowe wnętrze, które ma nowoczesny i nieskazitelny charakter oraz uwzględnia kluczowe cechy marki. Kabina nowego modelu zachowuje teraz wręcz architektoniczną formę, która jest śmiałym połączeniem poziomych elementów zestawu wskaźników z mocnymi liniami pionowymi konsoli środkowej.
Jakość materiałów użytych w nowym Range Roverze została wyniesiona na zupełnie nowy poziom. Wnętrze wykończono naturalnymi materiałami: skórą, drewnem oraz aluminium. Wykorzystano trzy rodzaje najwyższej jakości skóry, które pokrywają dosłownie każdą powierzchnię – od zestawu ciekłokrystalicznych wskaźników, aż po wykończenie sufitu. Najwyższe modele wykończone są licowaną skórą Semi Aniline, która charakteryzuje się niebywałą naturalnością faktury oraz delikatnością. Nie ma takiej rzeczy w nowym Range Roverze, która byłaby dziełem przypadku. Każdy szew i kierunek jego przebiegu, czy grubość nici zostały precyzyjnie określone przez ekspertów. Nawet wielkość i kształt igły są dokładnie ustalone, aby zagwarantować najwyższej jakości wykończenie w każdym egzemplarzu.
Drewniana powierzchnia przechodzącej przez środek kabiny pasażerskiej nowej konsoli to przejaw kunsztu najlepszych specjalistów Range Rovera. Do wyboru klienta opracowano różne wykończenia, w tym trzy rodzaje drewna. Zgranie słojów na całej powierzchni to klasa sama w sobie. Elementy wykonane z drewna przenikają się z subtelnie zaprojektowanymi aluminiowymi detalami, które poddawane są ponad 20 różnym procesom zapewniającym niepowtarzalny wygląd m.in.: słupków po obu stronach części środkowej, pokrętła sterującego skrzynią biegów oraz wlotów powietrza.
Dbałość o szczegóły i jakość wykończenia powoduje, że prozaiczna czynność zasuwania osłony przykrywającej uchwyty na napoje, nabiera zupełnie innego wymiaru, gładko chowając się w zagłębienie centralnej części kabiny. Już pierwsze dotknięcie kierownicy wykonanej z połączenia trzech materiałów – skóry, drewna i aluminium – daje do zrozumienia, jaki był główny cel projektantów – stworzyć jedno z najlepiej zaprojektowanych wnętrz w historii motoryzacji. Współczesne linie na panelu wskaźników i konsoli stanowią odzwierciedlenie wizji konstruktorów – udoskonalić, a jednocześnie uprościć wnętrze. W konsoli centralnej nie ma przepychu. Co więcej, zastosowane jest w niej 50% mniej przełączników niż w poprzedniej generacji Range Rovera. Przekłada się to na prostotę użytkowania, jednocześnie dając poczucie pełnej kontroli nad pojazdem.
Każdy z nas wie, jak ważną rolę pełni odpowiednie światło w naszej domowej przestrzeni życiowej. Projektanci nowego Range Rovera zastosowali oświetlenie LED, które podkreśla niepowtarzalną architekturę kabiny oraz zapewnia atmosferę relaksu podczas podróżowania. Opcjonalnie oferowany jest system, który pozwala pasażerom wybrać jego kolor w zależności od ich aktualnego nastroju.
Projektanci szczególną uwagę poświęcili komfortowi pasażerów na tylnej kanapie – nowy Range Rover w porównaniu z poprzednikiem gwarantuje im znacznie więcej miejsca na nogi oraz opcjonalnie luksusowe siedzenia Executive Class z dwoma indywidualnymi, w pełni regulowanymi siedzeniami.
Range Rover zdążył przyzwyczaić nas do panelu ciekłokrystalicznego zamiast klasycznych analogowych zegarów. Dzisiejsze możliwości i jakość wyświetlaczy ciekłokrystalicznych powodują, że zegary w nowym modelu to również klasa sama w sobie. Możliwość określenia według upodobań wyświetlanego zestawu wskaźników oraz oszałamiająca jakość obrazu, czynią to rozwiązanie bezkonkurencyjnym.
Możliwość personalizacji nowego modelu pozwala stworzyć przyszłemu właścicielowi idealną konfigurację będącą ucieleśnieniem jego marzeń. Mnogość opcji przy konfigurowaniu wnętrza tworzy unikalny, niepowtarzalny nastrój w każdym sprzedanym Range Roverze. Wszystkie opisane cechy powodują, że chce się do niego wsiadać, spędzać w nim czas. Smakować. I taki był cel projektantów.